oophus Skrevet 8. mai 2019 Del Skrevet 8. mai 2019 DinSide elbil24 har denne tabellen, uten at jeg kan se at de sier hvor de har tallene fra: Pure – 49 kWh batteri – 50 kW lading (mulighet for oppgradering til 100 kW) Range – 62 kWh batteri – 100 kW lading Range S – 82 kWh batteri – 125 kW lading Ok, ja der står det også at ID.3 kun blir bakhjulsdriftet. 4-hjulsdrift kommer altså på de andre større modellene. Lenke til kommentar
Severin Suveren Skrevet 8. mai 2019 Del Skrevet 8. mai 2019 Litt keiserens nye klær det her. For meg så ser det ut som at dette er en E-golf MK3 Hva med litt research? ID.3 er basert på MEB, ikke Golf Mk7. Tipper MEB er basert på e-golf MK3 da? Lenke til kommentar
missi Skrevet 8. mai 2019 Del Skrevet 8. mai 2019 Hva er mer skikkelig med denne kontra det som allerede er her? Hva er mer skikkelig på andre folkelige elbiler enn på denne her? Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 8. mai 2019 Del Skrevet 8. mai 2019 Tipper MEB er basert på e-golf MK3 da? Haha. Basert på en modell som ikke finnes? e-Golf er en elektrifisert Golf Mk7, med alle de kompromisser det medfører. ID.3 har i prinsippet ingenting med Golf å gjøre. Den er basert på den modulære eilbilplatformen MEB. Neste generasjon Golf, Mk8, vil benytte MQB (forbrenningsmotor, ev. hybrid). 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123849734 Skrevet 8. mai 2019 Del Skrevet 8. mai 2019 Det blir spennende å se hvordan VW differensierer denne fra konkurrentene. Tipper det blir en bra bil ettersom de har satset så voldsomt på ID-plattformen. De har garantert tatt mange lærdommer av både e-Golf, e-Up og konkurrerende elbiler.Første generasjon eGolf var en helt annen bil enn andre generasjon når det gjaldt barne-problemer, så de lærer ekstremt kjapt. Bare synd at de ikke gidder å fikse alt som er av software feil i bilen på de eldre egfolfene. Mitt inntrykk som eier av en sånn bil er at det kun er software bugs som er et problem og at VW har null forståelse for hvordan man skal håndtere dette. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 8. mai 2019 Del Skrevet 8. mai 2019 Bare synd at de ikke gidder å fikse alt som er av software feil i bilen på de eldre egfolfene. Mitt inntrykk som eier av en sånn bil er at det kun er software bugs som er et problem og at VW har null forståelse for hvordan man skal håndtere dette. Slik har det da alltid vært med biler som ikke kan oppdateres gjennom nettet. eGolf fulgte fossilens verden og var en rein "refit" for elmotor og batterier. Software feil må man til verkstedet for å fikse, og jeg har ikke opplevd noen med andre generasjon i motsetning til første generasjon som var helt ute å kjøre. Lenke til kommentar
Ano__Nym Skrevet 8. mai 2019 Del Skrevet 8. mai 2019 315.000 for special edition i Tyskland da ikke ille. 1 Lenke til kommentar
Emil Skrevet 8. mai 2019 Del Skrevet 8. mai 2019 Skulle de ikke knuse markedet og ligge 100000kroner under konkurrentene? Mange drøye påstander fra VW sjefene de siste åra om ID serien. Jeje. Ønsker de hjerterlig velkommen. All innovasjon og konkurranse innen elektrifisering ønskes velkommen! Håper MEB blir en suksess. 3 Lenke til kommentar
Ola Knudesen Skrevet 9. mai 2019 Del Skrevet 9. mai 2019 Denne bilen er like stor som Golf Sportsvan, Det store batteriet - som alle vil ha - er ennå ikke tilgjengelig Lenke til kommentar
3irik Skrevet 9. mai 2019 Del Skrevet 9. mai 2019 (endret) Jeg håper de faktsik får OTA updates med skikkelige oppdateringer, ikke bare bugfixes. Da kan jeg tro på at VW tar konkurransen fra Tesla seriøst. I motsetning til GM som reklamerte for det samme, men nå tilbyr en ny versjon av konkurrenten sin med oppdateringer de fint kunne gitt som en oppdatering. Endret 9. mai 2019 av 3irik 3 Lenke til kommentar
DrOnline Skrevet 9. mai 2019 Del Skrevet 9. mai 2019 Uttalte ikke VW-sjefen nylig at disse bilene var myntet på Kina? Gledelig overraskelse at Norge er høyt prioritert. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 9. mai 2019 Del Skrevet 9. mai 2019 Lurer på hva avbestillings gebyret på disse er. 70k det er hos e-tron? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 9. mai 2019 Del Skrevet 9. mai 2019 (endret) Lurer på hva avbestillings gebyret på disse er. 70k det er hos e-tron? Du betaler inn 10 000 når du forhåndsreserverer, velger du å kanselere blir dette tilbakebetalt i sin helhet. Endret 9. mai 2019 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 9. mai 2019 Del Skrevet 9. mai 2019 Du betaler inn 10 000 når du forhåndsreserverer, velger du å kanselere blir dette tilbakebetalt i sin helhet. Jeg tenkte mer på når en bestiller, i sensommer. De som har bestilt e-tron oppdaget jo nå når de fikk problemer at de må ut med en ekstrem sum for å komme seg ut av avtalen. Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 9. mai 2019 Del Skrevet 9. mai 2019 Hva er mer skikkelig på andre folkelige elbiler enn på denne her? De kan leveres? Bra ladenettverk, god ladehastighet (Model 3), fåes med krok. 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 9. mai 2019 Del Skrevet 9. mai 2019 Enig, skuffet over at dem skal være så vage. Nå har vi venta mange nok år på at dem skal få fingrene ut, nå er det på tide med informasjon og handling! Selvsagt er VW AG VAG-e. Hva annet hadde du forventet? Med tanke på at den har den innvendige plassen til en passat og ikke en e-golf og dobbelte av rekkevidden til en e-golf vil jeg vel ikke akkurat si det Ellers lurer jeg på hva slags hutiglading den får. håper på 150kw Ladehastighetene er allerede kommentert av andre. Men tror det er lurt å ta det med "den har den innvendige plassen til en passat" med en stor klype salt, inntil de viser bilen live. 315.000 for special edition i Tyskland da ikke ille. Hvor har du det tallet fra? Den skal, etter det som skrives hos andre, koste €40 000 som tilsvarer ca 392 000 NOK. trekker man fra tysk moms, så tilsvarer det ca 330 000 NOK før levering og ekstratillegget til norsk importør. Det høres mer ut som 350-360 000 NOK, litt avhengig av hvor nært TM3 SR+ de vil/tør legge seg. Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 9. mai 2019 Del Skrevet 9. mai 2019 Jeg håper de faktsik får OTA updates med skikkelige oppdateringer, ikke bare bugfixes. Da kan jeg tro på at VW tar konkurransen fra Tesla seriøst. I motsetning til GM som reklamerte for det samme, men nå tilbyr en ny versjon av konkurrenten sin med oppdateringer de fint kunne gitt som en oppdatering. Ville det ikke vaert bedre med en bil som er ferdigutviklet? Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 9. mai 2019 Del Skrevet 9. mai 2019 Ville det ikke vaert bedre med en bil som er ferdigutviklet?Bedre med en bil som ikke er ferdig utviklet og blir bedre etter hvert enn en bil som er underutviklet og forblir underutviklet. Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 9. mai 2019 Del Skrevet 9. mai 2019 Skulle de ikke knuse markedet og ligge 100000kroner under konkurrentene? Mange drøye påstander fra VW sjefene de siste åra om ID serien. Jeje. Ønsker de hjerterlig velkommen. All innovasjon og konkurranse innen elektrifisering ønskes velkommen! Håper MEB blir en suksess. Uttalte ikke VW-sjefen nylig at disse bilene var myntet på Kina? Gledelig overraskelse at Norge er høyt prioritert. Jeg ser hele tiden folk som sier at VW har uttalt alt mellom himmel og jord, men viser seg alltid å ikke stemme. Har dere kilder for disse påstandene? 1 Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 9. mai 2019 Del Skrevet 9. mai 2019 Bedre med en bil som ikke er ferdig utviklet og blir bedre etter hvert enn en bil som er underutviklet og forblir underutviklet. Det er nok å foretrekke og få det man betaler for med en gang, fremfor å betale for noe som (kanskje) kommer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå