Gå til innhold

Volkswagen åpner forhåndsbestilling av ID.3 – varsler 420 kilometer rekkevidde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eh, forstår ikke helt her. Så først ut er en spesial utgave med egen pris, mens etterpå får vi 3x/ og 6x batteriene? Eller er 6x batteri versjonen den samme som denne bare med litt annet utstyr? Trodde dem sa at 6x batteri versjonen skulle koste godt under 300k?

Endret av The Very End
Lenke til kommentar

Er nok best å vente til høsten og se hvordan bilen faktisk kommer til å se ut og når den med størst batteripakke kan velges og prisen på denne. En får ikke bilen før om 1 år uansett om en forhåndsbestiller idag eller til høsten. Akkurat nå er det så begrenset med info at det ikke er noe poeng å bestille IMO.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Er nok best å vente til høsten og se hvordan bilen faktisk kommer til å se ut og når den med størst batteripakke kan velges og prisen på denne. En får ikke bilen før om 1 år uansett om en forhåndsbestiller idag eller til høsten. Akkurat nå er det så begrenset med info at det ikke er noe poeng å bestille IMO.

 

Enig, skuffet over at dem skal være så vage. Nå har vi venta mange nok år på at dem skal få fingrene ut, nå er det på tide med informasjon og handling! Endret av The Very End
Lenke til kommentar

Litt keiserens nye klær det her. For meg så ser det ut som at dette er en E-golf MK3

Tatt i betraktning at VW kommer til å diskontinuere egolf når denne kommer i salg, så tror jeg det var ganske åpenbart ja  :) 

 

Ingenting galt med det dog. golf/egolf er en mestselgende bil, og med større batteri blir vel denne sannsynligvis populær siden det er essensiellt samme konsept.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hjelper ikke det når den ligner på en prikk.

 

Betydelig hausa opp er den blitt og hva får vi, jo en e-golf.

 

Plattformen E-Golf er basert på er en plattform laget for i hovedsak ICE biler. ID.3 er basert på en plattform bygd fra grunnen opp for El-Biler, det er en betydelig forskjell.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Er nok best å vente til høsten og se hvordan bilen faktisk kommer til å se ut og når den med størst batteripakke kan velges og prisen på denne. En får ikke bilen før om 1 år uansett om en forhåndsbestiller idag eller til høsten. Akkurat nå er det så begrenset med info at det ikke er noe poeng å bestille IMO.

Den kan ikke bestilles ennå. Det er kun 100% refundere kølapper de tilbyr. Sånn sett har man ikke noe mer enn rentene av 10 000 kr å tape. I praksis en hundrelapp eller noe sånt. Så helt greit å flytte litt av sparekontoen dit om man tror den kan bli interessant å kjøpe. Trenger man pengene så får man jo de tilbake i bytte mot kølappen.

 

Det blir spennende å se hvordan VW differensierer denne fra konkurrentene. Tipper det blir en bra bil ettersom de har satset så voldsomt på ID-plattformen. De har garantert tatt mange lærdommer av både e-Golf, e-Up og konkurrerende elbiler.

Endret av Simen1
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det blir spennende å se hvordan VW differensierer denne fra konkurrentene. Tipper det blir en bra bil ettersom de har satset så voldsomt på ID-plattformen. De har garantert tatt mange lærdommer av både e-Golf, e-Up og konkurrerende elbiler.

Første generasjon eGolf var en helt annen bil enn andre generasjon når det gjaldt barne-problemer, så de lærer ekstremt kjapt. 

Lenke til kommentar

 

Hva med litt research? ID.3 er basert på MEB, ikke Golf Mk7.

 

Hjelper ikke det når den ligner på en prikk.

 

Betydelig hausa opp er den blitt og hva får vi, jo en e-golf.

Vel, det er jo en kombi, så formfaktoren vil jo være lik. ID.3 vil være fysisk større enn Mk7 Golf. Hva selger best i Europa? Jo, kombier og crossovere.

Endret av computerwelt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hjelper ikke det når den ligner på en prikk.

 

Betydelig hausa opp er den blitt og hva får vi, jo en e-golf.

 

Med tanke på at den har den innvendige plassen til en passat og ikke en e-golf og dobbelte av rekkevidden til en e-golf vil jeg vel ikke akkurat si det

 

Ellers lurer jeg på hva slags hutiglading den får. håper på 150kw

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trur det blir 125kw.

DinSide elbil24 har denne tabellen, uten at jeg kan se at de sier hvor de har tallene fra:

 

Pure – 49 kWh batteri – 50 kW lading (mulighet for oppgradering til 100 kW)

Range – 62 kWh batteri – 100 kW lading

Range S – 82 kWh batteri – 125 kW lading

Endret av teitur
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...