tobolainen Skrevet 8. mai 2019 Del Skrevet 8. mai 2019 Hei! Har et canon 70D som jeg trives med til daglig. Nå skal i jobbsammenheng opp i fly for å ta bilder av noen øyer i skjærgården, har noen tips til hva slags linse jeg burde bruke? Telelinse formoder jeg? Har ikke verdens største budsjett til nytt objektiv... Mvh tob Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 8. mai 2019 Del Skrevet 8. mai 2019 Hva er formålet da? Pene bilder eller dokumentasjon? Gitt at det er greit lys, så funker kanskje en canon 55-250 stm bra. Hadde den selv da jeg hadde 60d, og den var MYE for pengene. Skal du ha noe mer spesialiert, så tror jeg du må over på full-frame linser, som er dyre, store og tunge. Jeg tror ikke det lønner seg, det gir ikke nødvendigvis noe ekstra kvalitet. Uansett, pass på at linsen har stabilisering, i et fly er nok det nødvendig. 1 Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 8. mai 2019 Del Skrevet 8. mai 2019 Hvis det er en engangs eller over en relativt kort periode, kan det kanskje være et alternativ å leie et egnet objektiv? Ellers anbefaler jeg alltid å kjøpe brukt hvis budsjettet er begrenset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå