Jibarm Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 (endret) Sliter med å få internet til å fungere med routeren min. Har hatt det oppe og kjøre før, men måtte resette routeren siden jeg ikke fikk kontakt med den. Her er feilmeldingen jeg får hvis jeg prøver å koble til på nettet eller tester PPoE i routeren: connect 3000 Connection Service Failed Feilmeldingen er det samme om adsl-kabelen er i wan-inngangen eller ikke Her er innstillingene mine: Use PPPoE ADSL service - Ja Brukernavn/passord - skrevet inn Service name - ??? Connect on demand - yes (?) IP adress negotioation - Enabled Fixed IP-adress - 0.0.0.0 (default, kan ikke stå tom) Keep alive - Enabled Obtain IP adress automaticaly - Ja Har aktivert NAT, og gateway og DNS-adressene skal være korrekte. Noen idéer? Ja, det har fungert før. Nei, jeg husker ikke hva jeg gjorde da. Ja, det fungerer hvis jeg plugger kabelen rett i nettverkskortet og bruker telenor-oppkoblings-saken, men da er hele poenget med delinga borte. edit: ...og ja, jeg har skrevet brukernavnet med [email protected] Routeren heter Cnet CNIG914. Endret 22. desember 2003 av Jibarm Lenke til kommentar
per.lund Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 du må skrive inn adsl nummeret i service name! husker ikke i farta hva adsl nummeret var men dette finner du fort...... Lenke til kommentar
per.lund Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 (endret) Du må jo også avinstallere programvaren til telenor når du skal bruke router ellers fucke den alt opp! Endret 22. desember 2003 av per.lund Lenke til kommentar
Duron rocks Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Alt av opplysninger finner du i handboka. Lykke til Lenke til kommentar
Jibarm Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 Du må jo også avinstallere programvaren til telenor når du skal bruke router ellers fucke den alt opp! Bruker 2 forskjellige pcer til å teste tilkoblingen, ene har adsl installert og andre har det ikke. Leter nå etter nummeret til adsl - står svært lite nyttig informasjon på telenor's sider Lenke til kommentar
Duron rocks Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Du må jo også avinstallere programvaren til telenor når du skal bruke router ellers fucke den alt opp! Bruker 2 forskjellige pcer til å teste tilkoblingen, ene har adsl installert og andre har det ikke. Leter nå etter nummeret til adsl - står svært lite nyttig informasjon på telenor's sider Jeg mener å huske det nr. sto i papirene du har fått fra telenor. Lenke til kommentar
per.lund Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 (endret) Ble plutselig usikker på om d er standard nr. for alle, eller om det er ett eget for hver bruker? Endret 22. desember 2003 av per.lund Lenke til kommentar
per.lund Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Nei d er nok et eget nr for hver bruker, nr ditt står i papirene du fikk med telenor Lenke til kommentar
Duron rocks Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Det er nok ikke noe felles nr. du herr Per.Lund . Lenke til kommentar
per.lund Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 (endret) jasså herr duronrocks sopphaug: Endret 22. desember 2003 av per.lund Lenke til kommentar
Duron rocks Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 jasså herr duronrocks sopphaug: hehe... nice Lenke til kommentar
Jibarm Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 Ble ikke forskjell. Fant nummeret på papirene fra telenor, skrev inn og oppdaterte, restartet router osv. Får fortsatt samme feilmelding. Her er oppsettet. Får feilmelding når jeg prøver å connecte eller teste PPoE (home.no er treg for tiden). Lenke til kommentar
ajoar Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Avinstaller all programvare til ADSL modemet, sørg for at ALT er borte. Regner med du har kryssa kabel mellom modem og router! Lenke til kommentar
Jibarm Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 (endret) Avinstaller all programvare til ADSL modemet, sørg for at ALT er borte.Regner med du har kryssa kabel mellom modem og router! Til ADSL-modemet? Pcen jeg bruker til å koble til routeren har i alle fall aldri hatt et telenorprogram. Her er et bilde at DHCP-inntillingene, kan WINS IP ha noe med saken å gjøre? Endret 23. desember 2003 av Jibarm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå