Titanstig Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Jeg skal kjøpe studiomonitorer i prisklassen 3-6.000 kr. Noen som har noen anbefalinger? Jeg har mest lyst på Event 20/20 bas, men de kommer utenfor denne prisklassen. Så da blir førstevalget et par brukte Event TR-6. Ellers har jeg vurdert Alesis og Behringer Truth. Noen som har hørt på nykommeren ESI (Ego Systems Near 05)? Den kan man jo få til under 2000 kr i England. Jeg skal jobbe med alle typer musikk, dvs. et vidt spekter. Dvs. både club, clubhouse, trance, drum n base, triphop, jazz, klassisk. Jeg kommer til å bruke Pulsar II, Reason 2.5, Cubase SX2, Emu E4 XT, Div.bokser og div. hardware-synther. Jeg vil kjøre det ut til en Roland-mixer(digital) og derfra til studiomonitorene. Noen anbefalinger eller tips? Lenke til kommentar
arela Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 hei Jeg vil anbefale Alesis, både pga pris og at de låter fint. Jeg har hatt mine i ett år nå, og er veldig fornøyd. Ser på Procom sine sider at de koster ca 4000 nå (egentlig ca 8000) Ser jo på enkelte forum at proffene velger andre typer (Mackie etc) - men som du sier, 3-6 lapper og ikke 20. Alesis M1 active MK2 har hver 75w og 25 w forsterkere og spiller høyt og godt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå