sedsberg Skrevet 7. mai 2019 Del Skrevet 7. mai 2019 Jeg har prøvd CO2-forgiftning, og det er bare flaks at jeg lever idag. Du merker ingenting før det er fare på ferde. Kullos er verre. 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 7. mai 2019 Del Skrevet 7. mai 2019 Det er fleire eksempel på at folk har bmitt CO-forgifta etter bruk av engangsgrill innendørs, også i Norge. Sjølv i gamle hus som ikkje er særleg tette så er dødsfaren overhengande. I tillegg er det brannfarleg sidan mykje av varmen går nedover mot underlaget. 1 Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 7. mai 2019 Del Skrevet 7. mai 2019 ... Og det me kullosforgiftning, er det virkelig sannsynlig? Har hørt om det men tenkte det skjedde i få tilfeller.Ja, sjeldent noen blir kullosforgiftet.. men å grille innendørs er jo ikke akkurat dagligdags det heller da På en måte kan du egentlig bare kjøre på, for med så lite forståelse av hvor farlig dette er, så kommer du uansett til å stryke med av noe idiotisk snart uansett.. da er det i det minste bedre å dø mett Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 7. mai 2019 Del Skrevet 7. mai 2019 Her har vi en trådstarter som vill ha en Darwin reward. 5 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 8. mai 2019 Del Skrevet 8. mai 2019 Kullos er verre. Jeg stoler på deg, har ingen ønsker om å teste i praksis. Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 8. mai 2019 Del Skrevet 8. mai 2019 Hva skjedde? Jeg jobbet nede i ei grøft, ved foten av en inaktiv Vulkan i Tanzania. Jeg merket at jeg ble svimmel og ustø og at det suste i hodet. 2 Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 8. mai 2019 Del Skrevet 8. mai 2019 Røyk og dritt omfatter PAH, som er kreftfremkallende. Ja, ønsker man noe kreftfremkallende bør en holde seg til f.eks jordbær. Det er metoden som gir størst umiddelbar glede og det er bare rundt 30 tillatte sprøytemidler Lenke til kommentar
Kamz Skrevet 8. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2019 Okok, dum ide got it 1 Lenke til kommentar
ex-jordbærplukker Skrevet 9. mai 2019 Del Skrevet 9. mai 2019 jeg synes det er greit å grille inne hvis man bor i bladhus uten tak Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 10. mai 2019 Del Skrevet 10. mai 2019 jeg synes det er greit å grille inne hvis man bor i bladhus uten tak Å grille inne er helt ufarlig i alle slags hus. Det gjøres av hundre- og tusenvis av nordmenn hver eneste dag. Lenke til kommentar
ex-jordbærplukker Skrevet 10. mai 2019 Del Skrevet 10. mai 2019 hvis du har lyst til å grille inne så vil jeg anbefale elektrisk grill, vi har grillet inne med elektrisk grill flere ganger uten problemer 2 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. mai 2019 Del Skrevet 10. mai 2019 hvis du har lyst til å grille inne så vil jeg anbefale elektrisk grill, vi har grillet inne med elektrisk grill flere ganger uten problemer Er det noen forskjell på dette og på en "grille" i en stekepanne på stekeplate? 3 Lenke til kommentar
ex-jordbærplukker Skrevet 10. mai 2019 Del Skrevet 10. mai 2019 det er faktisk forskjell å grille i en elektrisk grill vs en stekepanne som feks smaken er annerledes Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. mai 2019 Del Skrevet 10. mai 2019 En elektrisk grill bruker strålevarme og ikke direkte kontakt slik som steikepanne. Det har litt å si på resultatet. 1 Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 11. mai 2019 Del Skrevet 11. mai 2019 Jeg vil også fraråde gassgrill innendørs. Eksplosjonsfaren er liten, pga. sikkerhetsmekanismer i dagens griller og gassflaskene. Men når man fyrer opp gass innendørs, stjeler flammen av lufta i leiligheten, og om man bor i nye leiligheter der det ikke trekker (som i min), blir det fort farlig. Problemstillingen gjelder i selv gamle hus. Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 11. mai 2019 Del Skrevet 11. mai 2019 Det får meg til å tenke på en jeg kjenner, som bruker en dieseldrevet byggtørker til å holde varmen mens han jobber i garasjen. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. mai 2019 Del Skrevet 11. mai 2019 Det får meg til å tenke på en jeg kjenner, som bruker en dieseldrevet byggtørker til å holde varmen mens han jobber i garasjen. Mange som gjør det. Går helt topp så lenge man får eksosen ut på utsiden og ikke inn i garasjen. F.eks. ved å la porten stå oppe og og la varmeren stå på utsiden og blåse inn. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå