Bambilynn Skrevet 7. mai 2019 Del Skrevet 7. mai 2019 (endret) Var nettopp hos Vianor og sa følgende «jeg trenger nye dekk», og det ble bestilt så det blir ordnet i morgen. MEN, jeg kan ingenting om bil, vil det si at de skal skifte bare dekk, eller kommer de nye dekkene på egen felg? Ga beskjed om at det var annen dimensjon på dekk/felg som står på, men ble brått usikker.. Endret 7. mai 2019 av Bambilynn Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 7. mai 2019 Del Skrevet 7. mai 2019 Det kommer bare dekk, felger må du bestille spesifikkt utenom, så felgene du skal ha disse dekka på må du ha med, om de ikke sitter på bilen Lenke til kommentar
Quote Skrevet 7. mai 2019 Del Skrevet 7. mai 2019 Det avhenger litt av hva du egentlig har avtalt, og det er svært vanskelig for oss å egentlig si noe sikkert om det. Hvis du bare har avtalt nye dekk, så kommer de uten felg. De kommer ikke på egen felg, og du hadde trolig reagert på prisen hvis de gjorde det... Spørsmålet er om du har avtalt med montering, altså om får dekkene du har bestilt montering på felg inkludert i prisen eller ikke. Jeg antar egentlig at du har avtalt bytte av dekk, med montering av de nye dekk på eksisterende felg. Hvor mye må du betale? Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 7. mai 2019 Del Skrevet 7. mai 2019 (endret) Var nettopp hos Vianor og sa følgende «jeg trenger nye dekk», og det ble bestilt så det blir ordnet i morgen. MEN, jeg kan ingenting om bil, vil det si at de skal skifte bare dekk, eller kommer de nye dekkene på egen felg? Ga beskjed om at det var annen dimensjon på dekk/felg som står på, men ble brått usikker.. Dekk er dekk, felg er felg, hjul er dekk og felg. Hvis du sa "jeg trenger nye dekk"..på bilen min, så får du kun nye dekk på felgene som står på bilen fra før av. Hvis du ikke tok med at de skal på bilen, kan det være at de kommer løse og du får de utlevert. Men uansett tar de fleste verksted utangspunkt i at de skal monteres med mindre du ber om noe annet. Verkstedet fjerner dekkene som står på, setter på nye dekk, balanserer hjulene og monterer de på igjen for deg. Din jobb er å huske å etterstramme bolter/muttere etter 20 mil. Dimensjonen kan uten problem være annerledes, men om du har bedt om 17" dekk til 16" tommers felger, vil det ikke fungere. Dersom du har endret dimensjonen forøvrig, f.eks. fra 195/60/17" til 205/55/17" (som begge er 17" felg), så vil det være nærmest uproblematisk. Hvis du sa hvilken bil du har til verkstedet og du ikke selv har byttet hjulene fra originalt, er nok alt i orden. Endret 7. mai 2019 av steinrawr Lenke til kommentar
nomore Skrevet 7. mai 2019 Del Skrevet 7. mai 2019 Tror faktisk jeg ville prøvd meg på noe så vågalt som å ringe butikken og høre med de 1 Lenke til kommentar
Bambilynn Skrevet 7. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2019 Det avhenger litt av hva du egentlig har avtalt, og det er svært vanskelig for oss å egentlig si noe sikkert om det. Hvis du bare har avtalt nye dekk, så kommer de uten felg. De kommer ikke på egen felg, og du hadde trolig reagert på prisen hvis de gjorde det... Spørsmålet er om du har avtalt med montering, altså om får dekkene du har bestilt montering på felg inkludert i prisen eller ikke. Jeg antar egentlig at du har avtalt bytte av dekk, med montering av de nye dekk på eksisterende felg. Hvor mye må du betale? Han bak disken var egentlig veldig kortfattet. De skulle montere på felg, og så lurte han på om jeg skulle montere på dekkene selv. Tok derfor utgangspunkt i at de kom med felg, men ble jo usikker når jeg kom hjem og tenkte at jeg sa bare dekk. Prisen ble så vidt i overkant av 4000. Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 7. mai 2019 Del Skrevet 7. mai 2019 Da får du nok kun bare dekk. 4000 for dekk på felg hadde vært latterlig billig. 1 Lenke til kommentar
Bambilynn Skrevet 7. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2019 Fikk bytta. ??♀️ Skulle vært no «bytte for dummies» plakat på sånne verksted. Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 7. mai 2019 Del Skrevet 7. mai 2019 Fikk bytta. ♀ Skulle vært no «bytte for dummies» plakat på sånne verksted. Spør og grav alt du makter og kan når du er usikker på noe, vi som jobber med bil er her for å hjelpe og får alltid mange dumme spørsmål, naturligvis da ikke alle kan bil. Det er en kunst å fortelle kunden så han forstår nettopp hva som er feil og burde byttes 1 Lenke til kommentar
Bambilynn Skrevet 7. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2019 Fikk bytte hva da? Fikk byttet til rett dimensjon på dekkene, så slapp det å bli utgifter til nye felger. Lenke til kommentar
Bambilynn Skrevet 7. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2019 Dekk er dekk, felg er felg, hjul er dekk og felg. Hvis du sa "jeg trenger nye dekk"..på bilen min, så får du kun nye dekk på felgene som står på bilen fra før av. Hvis du ikke tok med at de skal på bilen, kan det være at de kommer løse og du får de utlevert. Men uansett tar de fleste verksted utangspunkt i at de skal monteres med mindre du ber om noe annet. Verkstedet fjerner dekkene som står på, setter på nye dekk, balanserer hjulene og monterer de på igjen for deg. Din jobb er å huske å etterstramme bolter/muttere etter 20 mil. Dimensjonen kan uten problem være annerledes, men om du har bedt om 17" dekk til 16" tommers felger, vil det ikke fungere. Dersom du har endret dimensjonen forøvrig, f.eks. fra 195/60/17" til 205/55/17" (som begge er 17" felg), så vil det være nærmest uproblematisk. Hvis du sa hvilken bil du har til verkstedet og du ikke selv har byttet hjulene fra originalt, er nok alt i orden. Har 225/45-17 påmontert, og bestilte egentlig 205/55-16. Har 16 tommer på vinterdekkene, og ble derfor surr. Fikk heldigvis bytta uten problem, så det skal gå greit i morgen til tross for litt dyrere pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå