Gå til innhold

Xiamo Pocophone F1 vs Motorola Moto G7 Plus

Anbefalte innlegg

Hei :)
Skikkelig i villrede her. Hadde lagt av en Huawei P20 Pro på Power i går, den var jo på tilbud til 4500kr. Telefonen er til faderen, og han har egentlig ønske om best mulig batteri, GPS, og lydutgang. Oppdaget at jeg må ha USB-C til 3.5mm adapter, og da ble det uaktuelt for ham.

Spørsmålet er, hvilken av disse mobilene er "best buy". Motorola Moto G7 Plus kjører clean android noe som er veldig bra, men Poco er innfrir i større grad på både batteri og GPS. Skal nevnes at Pocophone kan kjøpes til 1999kr i nettbutikken til ICE, mens Motorola er 1000kr dyrere. 

Bestilte til slutt Motorola i går kveld, men lurer på avbestille og heller gå for Pocophone.
What to do?

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter min mening pocophone, er godt fornøyd med min, ytelse og batteritid er uslåelig til prisen. MIUI er dog noe "annerledes" men etter å ha brukt xiaomi telefoner i 3 år er det blant mine favoritter av tilpassede androidversjoner, langt bedre enn huawei og samsung etter min smak.

Alt er en vanesak, finnes jo folk som ikke klarer å bruke andre telefoner enn merke x fordi de er så vanedyr at de ikke vil ha noe annet ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar ?.

Veldig trua på den telefonen selv. Nå er Motorola'n sendt, men det er jo forsovet angrerett også. Nesten latterlig billig med 2000kr for Pocophone.

Leste er etter sted et gps-en ikke var noe god på denne. Hva er din erfaring med det?

Lenke til kommentar

Har fungert greit for min del. både til navigering i bil og navigering til fots i by (eksempel: 3. gang/år jeg er hos den nye tannlegen, men måtte frem med gps/google maps for den årlige kontrollen igjen, fant ikke frem i de kronglete smale gatene der han holder til :p).

Har ikke hatt problemer med GPS på noen telefoner jeg har hatt - med qualcomm brikkesett, telefoner med mediatek derimot.... litt ymse.

Ja prisen for en telefon med fjorårets topp CPU er ganske uslåelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dårligere kamera og den er jo litt gammel.
Fra Tek test:

Svak kameraytelseIMG_20181021_104001.488x366.jpg Uklar fugl: dessverre blir innebilder flest ganske like dette. Bevegelsesuskarpheter er normalen innendørs - flere bilder ser du på side 2 av testen. Foto: Finn Jarle Kvalheim, Tek.no

Det mest irriterende for flest her er nok kameraet. Det blir for tregt og for dårlig. Selv i relativt godt lys blir bildene fulle av bevegelsesuskarpheter. Det er rett og slett hverken like godt eller like kjapt som i konkurrenter som koster omtrent det samme.

Lenke til kommentar

Dårligere kamera og den er jo litt gammel.

Fra Tek test:

Svak kameraytelse IMG_20181021_104001.488x366.jpg Uklar fugl: dessverre blir innebilder flest ganske like dette. Bevegelsesuskarpheter er normalen innendørs - flere bilder ser du på side 2 av testen. Foto: Finn Jarle Kvalheim, Tek.no

Det mest irriterende for flest her er nok kameraet. Det blir for tregt og for dårlig. Selv i relativt godt lys blir bildene fulle av bevegelsesuskarpheter. Det er rett og slett hverken like godt eller like kjapt som i konkurrenter som koster omtrent det samme.

Skulle gjerne sett en retest nå, nest siste oppdatering som kom til pocophone f1 forbedret bildekvaliteten betraktlig (spesielt innendørs, men også nattbilder tatt med nye nattmodus - selv om man ikke kan forvente underverker), ihvertfall for meg.

Samt at google camera er jo porta til poco f1 også ;)

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...