Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har kjøpt følgende:

Shuttle SN45G

Skjermkort: Asus V9520 Geforce FX5200

CPU: Brukt AMD Athlon XP2100+

RAM: TwinMos PC2700 DDR-DIMM 2 x 256MB (for DDR-PC333MHz)

harddisk: Western Digital 80GB

Diskettstasjon og CD-brenner

Har montert CPU og RAM og prøver å starte opp.

Det lyser grønt på hovedkort, vifta går , men det er alt.......

CPU er sjekket i annen maskin. OK.

Skjermkort er sjekket i annen maskin. OK.

Er jo ikke akkurat mulig å montere CPU feil!

Er det noen som har peil. Noen fallgruber som jeg har oversett?

Har også prøvd med harddisk, diskettstasjon og CD-brenner installert. Men det skal vel ikke ha noe å si?

Har også vært veldig forsiktig med statisk elektrisitet!

PLEASE!!!!!?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe

Hadde samme saken på min Shuttle da jeg monterte den. I mitt tilfelle kom det av at prossesoren hadde faktisk løsnet under innstallasjon... Monterte den på nytt 2 ganger før jeg fikk bootet faktisk... Er noe med den festemekanismen trur jeg, selv om den ikke er så vansklig...

Men i ditt tilfelle kan det kanskje være noe krangel med det integrerte skjermkortet?

Lenke til kommentar

Hallo

Jeg hadde et problem med mitt gamle hovedkort.

pcen ville ikke starte, det lyste og greier men den startet ikke, jeg hadde et aopen axpe4 max da.

Jeg vet ikke om det kan hjelpe men da var det faktisk cpu socketen som hadde knekt, jeg trur det er hovedkortet ditt som er ødelagt....alt peker mot det.

God jul!

Endret av Fatal_Error
Lenke til kommentar
Hadde samme saken på min Shuttle da jeg monterte den. I mitt tilfelle kom det av at prossesoren hadde faktisk løsnet under innstallasjon... Monterte den på nytt 2 ganger før jeg fikk bootet faktisk... Er noe med den festemekanismen trur jeg, selv om den ikke er så vansklig...

Samme prob hadde jeg, men da startet maskinen og døde etter få sekunder, også lyste den røde CPU-varsellampa... etter en to-tre forsøk på å montere CPU'en fungerte det.

Det er fint lite jumpere å justere på i en Shuttle. Sjekk at IDE-kablene er riktig vei, spesielt på floppy'en, jeg har vært borti tidligere at det hindrer oppstart.

PS: Siden vi er inne på montering og Shuttle. Er det noen som har droppet floppy og kjørt to harddisker istedet? Er det mulig? Og da sette på den originale fronten igjen? Jeg vurderer dette, men vil ikke kjøpe disk uten å vite at det fungerer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...