Takk for meg Skrevet 6. mai 2019 Del Skrevet 6. mai 2019 (endret) Har skiftet leverandør for mitt domene og webhotell, men får varsel om at regning snart går til inkassobyrå fra min forrige leverandør. Jeg avsluttet webhotell før neste regning gjelder 10.04.2019 - 10.04.2020 (avsluttet i slutten av mars), men jeg hadde jo fått regningen.Har fått to varsel pr e-post og prøvd å få kontakt med de, men ingen svar. Så idag kom regningen pr papirregning med varsel om at hvis den ikke blir betalt så går den til Liquida AS. (med påfølgende gebyr osv) Sendte de en ny e-post, men nå kom det ikke engang en svar e-post med saksnummer - så spørs om de har blokkert e-post adressen min elns. Kan ikke se at de opplyser noe om at man må betale for webhotell bare fordi man har fått regningen? https://faq.servetheworld.net/no/kontoadministrasjon/kansellere-tjeneste Rett link: https://faq.servetheworld.net/no/kontoadministrasjon/kansellere-tjenesteSelve domenet betalte jeg for sist gang i desember. Så hva gjør jeg og hvordan står jeg her? Endret 6. mai 2019 av K.S Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 6. mai 2019 Del Skrevet 6. mai 2019 Page not Found Må lese gjennom vilkårene for det du har signert på Mest sansynlig så skal de ha skriftlig oppsigelse innen en gitt dato Lenke til kommentar
Takk for meg Skrevet 6. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2019 (endret) https://faq.servetheworld.net/no/kontoadministrasjon/kansellere-tjeneste Har hatt konto hos de i veldig mange år, så vet ikke helt om de har samme betingelsene. e-post fra den gangen er dessverre gått tapt. Edit: Hvis de skal ha skriftlig oppsigelse så burde de kanskje antydet dette i ett svar på mine henvendelser i denne saken? Hmm .... søkte og fant at det nok stemmer det du sier - selvfølgelig må jeg da betale til dem nå når ny periode har begynt "Oppsigelse skal skje skriftlig med kopi av legitimasjon (for verifisering av signaturen). Man må si opp tjenesten innen ny periode påbegynner." Holder det å sende ett pdf dokument med oppsigelsen der signaturen er(samt av legitimasjon), eller må man sende papir? Endret 6. mai 2019 av K.S Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 6. mai 2019 Del Skrevet 6. mai 2019 (endret) Oppsigelse skal kunden selv gjøre inne i kontrollpanelet, 4.0 Abonnement Webhotell/Domene er løpende tjeneste/abonnement som faktureres forskuddsvis. Dersom ikke annet er avtalt faktureres det for 12 måneder av gangen. Abonnement blir automatisk fornyet på ellers gjeldende vilkår inntil gyldig oppsigelse er innlevert. Dersom Kunden sier opp etter at ny faktureringsperiode er påbegynt, må Kunden betale for hele den påbegynte faktureringsperioden. Kundens betalingsmessige bindingstid er den samme som den påbegynte faktureringsperioden. Så om du har gjort dette så sender du på epost med/om dette og om det kommer inkasso så sender du det samme til de og bestrider kravet Endret 6. mai 2019 av Dubious Lenke til kommentar
Takk for meg Skrevet 6. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2019 Oppsigelse skal kunden selv gjøre inne i kontrollpanelet, Men det står jo at man må si opp skriftlig og med kopi av legitimasjon slik at man kan verifiser signatur Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 6. mai 2019 Del Skrevet 6. mai 2019 Men det står jo at man må si opp skriftlig og med kopi av legitimasjon slik at man kan verifiser signatur Det fant ikke jeg Lenke til kommentar
Takk for meg Skrevet 6. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2019 (endret) Det fant ikke jeg "Webhotell/domene er en løpende tjeneste (abonnement) som faktureres forskuddsvis. Dersom ikke annet er avtalt faktureres det for 6 eller 12 måneder av gangen. Webhotell/domene er et abonnement som automatisk blir fornyet på ellers gjeldende vilkår inntil gyldig oppsigelse av tjenesten er innlevert. Oppsigelse skal skje skriftlig med kopi av legitimasjon (for verifisering av signaturen). Man må si opp tjenesten innen ny periode påbegynner. Ved oppsigelse refunderer ServeTheWorld ikke penger som er innbetalt for påbegynt periode. Faktura for påbegynt periode må betales i sin helhet. Prisene blir justert i takt med inflasjonen." Blir nok nødt til å betale for ett år uten å være hos de dessverre, så da ble det betaling for to leverandører dette året :S Shit happens Men holder det med pdf, eller må de ha papir mon tro? Endret 6. mai 2019 av K.S Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 6. mai 2019 Del Skrevet 6. mai 2019 Sto ikke i avtalevilkårene jeg fant Lenke til kommentar
Takk for meg Skrevet 6. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2019 Sto ikke i avtalevilkårene jeg fant Har du link? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 6. mai 2019 Del Skrevet 6. mai 2019 Har du link? https://drive.google.com/drive/folders/1w4tGHLQT6cicWzpcOe8FBkUxMsxYcMtk Alle vilkårene er der , ser litt uproffesjonellt ut IMO 1 Lenke til kommentar
Takk for meg Skrevet 6. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2019 (endret) https://drive.google.com/drive/folders/1w4tGHLQT6cicWzpcOe8FBkUxMsxYcMtk Alle vilkårene er der , ser litt uproffesjonellt ut IMO Ja, de sier jo det du sa "7.0 Oppsigelse Oppsigelse skal kunden selv gjøre inne i kontrollpanelet, med mindre annet er avtalt med en kundebehandler hos ServeTheWorld. Dersom kunden sier opp på annen måte, er det opp til ServeTheWorld å avgjøre om oppsigelsen aksepteres." Så da sier de vel egentlig at det er nettopp slik det skal gjøres og dette er dagens betingelser. Jeg har ikke avtalt noe annet med en kundebehandler. Så jeg skal gjøre det slik jeg har gjort tydeligvis. "4.0 Abonnement Webhotell/Domene er løpende tjeneste/abonnement som faktureres forskuddsvis. Dersom ikke annet er avtalt faktureres det for 12 måneder av gangen. Abonnement blir automatisk fornyet på ellers gjeldende vilkår inntil gyldig oppsigelse er innlevert. Dersom Kunden sier opp etter at ny faktureringsperiode er påbegynt, må Kunden betale for hele den påbegynte faktureringsperioden." Jeg avsluttet webhotell før 10.04, så faktureringsperioden hadde ikke begynt. Jeg gjorde altså det som står øverst her om å avslutte webhotell, innen fristen. Kan ikke se annet enn at jeg har handlet i god tro her nå og ikke kan bedreies for en ev tvist iom jeg har prøvd å kontakte dem uten svar, så kan ha en god sak? Finner også dette i avtalevilkårene jeg fant der det stod at man måtte signere. (som er eldre enn de du linket til) "ServeTheWorld forbeholder seg retten til å endre innholdet/betingelsene i kontrakten, eller å si den opp. Ved kontraksendring plikter ServeTheWorld å varsle kunden på mail eller annen måte om om dette. Kunden har i en slik situasjon rett til å si opp tjenesten. Dersom kunden ikke sier opp tjenesten innen 45 dager fra et slikt varsel regnes kontraktsendringen som akseptert og blir gjeldende." Har ikke fått noe varsel (det jeg husker) men uansett har jeg ikke sagt opp tjeneste hvis så - så da gjelder jo den avtalen du linket til og som jeg siterte fra over, iom det er oppdaterte avtalevilkår. Endret 6. mai 2019 av K.S Lenke til kommentar
nomore Skrevet 7. mai 2019 Del Skrevet 7. mai 2019 https://drive.google.com/drive/folders/1w4tGHLQT6cicWzpcOe8FBkUxMsxYcMtk Alle vilkårene er der , ser litt uproffesjonellt ut IMO Er dette de publiserte vilkårene som er gjeldende? Eller er dette noe du fant tilfeldig via søk? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 7. mai 2019 Del Skrevet 7. mai 2019 (endret) Eller er dette noe du fant tilfeldig via søk? Nei, han gjorde sannsynligvis ikke det. Du finner link til disse vilkårene på forsiden av servetheworld sine nettsider. Endret 7. mai 2019 av mobile999 1 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 7. mai 2019 Del Skrevet 7. mai 2019 Jeg avsluttet webhotell før 10.04, så faktureringsperioden hadde ikke begynt. Jeg gjorde altså det som står øverst her om å avslutte webhotell, innen fristen. Kan ikke se annet enn at jeg har handlet i god tro her nå og ikke kan bedreies for en ev tvist iom jeg har prøvd å kontakte dem uten svar, så kan ha en god sak? Absolutt! Ta vare på alt du har av dokumentasjon og logger, og si skriftlig fra til inkassobyrået umiddelbart at du bestrider kravet, og forklar tydelig hvorfor og at det kan dokumenteres. Da har inkassobyrået ingen mulighet til å tvangs-inndrive eller la renter og gebyrer påløpe. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 7. mai 2019 Del Skrevet 7. mai 2019 Er dette de publiserte vilkårene som er gjeldende? Eller er dette noe du fant tilfeldig via søk? Som sagt, fant de via forsiden på nettsiden under vilkår Lenke til kommentar
Takk for meg Skrevet 7. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2019 (endret) Absolutt! Ta vare på alt du har av dokumentasjon og logger, og si skriftlig fra til inkassobyrået umiddelbart at du bestrider kravet, og forklar tydelig hvorfor og at det kan dokumenteres. Da har inkassobyrået ingen mulighet til å tvangs-inndrive eller la renter og gebyrer påløpe. Det blir heldigvis ikke nødvendig, for fikk faktisk e-post fra de idag der de har kreditert den regningen. Takk for all hjelp i denne tråden. Har alltid betalt for meg så dette var en litt ekkel opplevelse - ikke mange kronene, men ... Endret 7. mai 2019 av K.S 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå