Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Pulserende turbulent blodstrøm?

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke noe voldsomt nervøs over denne opplevelsen, men kanskje noen kan gi noen forklaringer som jeg ikke ser selv?

Har holdt på å gravd i hagen ganske tungt de siste to døgn. Legger seg for å sove, og da kjenner jeg noe som minner om turbulente hjerteslag nedi området ved urinblære mot venstre lyske. Jeg er et hannkjønn. Det er overhode ingen smerter forbundet med det, bare litt søvnforstyrrelse av opplevelsen. Det er en ganske mild men merkbar opplevelse. Jeg merket det også litt når jeg satt meg ned litt tidligere på kvelden, før leggetid.

Blodtrykket er normalt nok og da omkring 136 / 90, puls 72, dette målt like over midnatt.

Jeg har en hjerte- og karhistorie kun med venstresidig grenblokk, som er fullstendig utredet med CT-skanning, pga. at jeg har vært veldig plaget med en del svimmelhetsfølelse litt tilbake i tid. Denne venstresidige grenblokken har legen tidligere fortalt at er vanskelig å merke selv om den er leselig på EKG.

Gravingen gjør meg ikke noe voldsomt svimmel, bare normalt sliten. Kanskje litt fort sliten, så jeg må ta en del pauser. Det har blitt gravd en god del kubikkmeter fordelt over litt tid.

Men, tingen er at det ble gjort noen få EKG i ettertid i 2015, men det er jo nokså lenge siden nå. Så fra den venstresidige grenblokken så har fastlegen antatt meg friskmeldt. For jeg har hatt noen EKG hvor venstresidig grenblokk ikke har vært å finne.

Jeg tenker som så at jeg bør se det an noen dager før en evt. tar kontakt med noen lege?

Jeg klarer ikke å tenke meg at det kan forekomme turbulent blodstrøm uten noen form for innsnevring et sted. Ellers så går tankene litt til om det er mulig at nervesystemet spiller en et puss her? At det er noe annet som skaper fornemmelsen om at det er i mage og lyskeområdet det skjer?

Jeg lever ellers med en slags kronisk stresslidelse, og når jeg har lagt ut på reisefot så blir jeg som regel alltid veldig tissetrengt. Enkelte ganger på reise så kan jeg oppleve mye muskelømhet pga. stresslidelsen. Men jeg er jo ikke på noen reise nå. Tissetrengtheten på reisefot tenker jeg at har med det parasympatiske nervesystemet å gjøre. Ellers så har jeg det vel nokså greit for tiden. Fysisk aktivitet skal jo bare være sunt.

Jeg har også noen minimale ryggplager i korsrygg. Men gravingen har ikke plaget meg mer enn ellers. Faktisk så tenker jeg positive tanker om at det bare gjør godt. Det som har vært tyngst med all gravingen er bruk av muskler over sete og opp mot korsrygg. Disse blir veldig anspent av gravingen. På den måten at det skal bare bittelitt graving dagen etterpå og man kjenner at de samme musklene er veldig anspent på ny (nesten umiddelbart). Regner med at noen pausedager innimellom og fortsatt bruk av disse musklene gjør at disse over tid blir sterkere og anspentheten kan avta noe. Det rimer jo at det skal være slik når en bruker muskulatur man normalt ikke har brukt skikkelig på lenge.

Anonymous poster hash: 7e9ac...de7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...