Gå til innhold

Kjenner store tunge vibrasjoner/drønn sent på kvelden.

Anbefalte innlegg

Akkurat som et tre eller noe veldig tungt har falt uten og lage en lyd, usikker på om det er en mini-jordskjelv eller hva det var. Men er ingenting ute som har lagd et drønn men hele skjermen min på loftet ristet.. Hva kan egentlig lage et drønn uten noe lyd? Sitter oppe sent på kvelden og forstår lite av det.

Er ingenting galt ute så sitter og undrer akkurat nå, om noen har en forklaring eller vet svaret gjerne fortell meg det, sitter og tenker på hva som kan lage et drønn uten noe lyd.

Har vinduene lokket akkurat nå, men burde ha hørt om et stort tre falt ville jeg tro..

Har nå følt 2 store tunge "drønn" hvor det vibrerte noe jævlig.. Ikke akkurat at jeg forventet noen slipper 5-10 tonn i nærheten av der jeg bor uten og lage lyd men.. Skjønner fint lite av dette her.

Ps; Fant ikke noe kategori og poste dette i, så håper dette går bra og poste her.. Ettersom det har akkurat "drønnet" / vibrert noe jævlig rett før klokken 1.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Drønn uten lyd? Er vel godt inneforstått at drønn = lyd. Hva med lydløs støy da? :ninja:

Du får snakke med naboen under deg, så får du vel et svar. Kanskje du har skrytt til naboene om subwoferen din, og så har noen fått lyst til å overgå deg :dremel:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sentrifugering fra en vaskemaskin eller noe? Hadde soverom over et vaskerom en gang å når sentrifuga startet opp og spant ned så kjentes det ut som om det var jordskjelv på soverommet å alt ristet noen sekunder uten at jeg hørte noe lyd fra selve vaskemaskinen.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Drønn uten lyd? Er vel godt inneforstått at drønn = lyd. Hva med lydløs støy da? :ninja:

Du får snakke med naboen under deg, så får du vel et svar. Kanskje du har skrytt til naboene om subwoferen din, og så har noen fått lyst til å overgå deg :dremel:

Bor liksom "alene" på en måte i eget hus så forstår ikke hva det kan være. Vaskemaskinen har en svær bulk nå så kan forklare litt.

Sentrifugering fra en vaskemaskin eller noe? Hadde soverom over et vaskerom en gang å når sentrifuga startet opp og spant ned så kjentes det ut som om det var jordskjelv på soverommet å alt ristet noen sekunder uten at jeg hørte noe lyd fra selve vaskemaskinen.

Tror det kan ha vært vaskemaskinen, har funnet en svær bulk under maskinen som IKKE var der for 4 uker siden.

Russ?

Håper ikke det, er lei av den jævla russebussen som prøver og presse seg forbi i nabolaget vårt.

Hvor bor du og hvordan er topografien der du bor? Fjell, skog eller midt i Oslo?

Kan jo være så mangt. Dirret det lenge etterpå eller var det bare ett tungt og kortvarig drønn?

Lite smalt nabolag i porsgrunn, tror ikke det skjer noe stort her..

Om et tre faller i skogen, og ingen er i nærheten... lager det likevel lyd ?

Du kan sjekke om det har vært noen jordskjelv på https://www.jordskjelv.no/

Samt lynnedslag på -> https://www.lightningmaps.org

Lurer på om det kan ha vært jordskjelv, men ser på kartet at det var et .. men er en stund siden :/

Et lite jordskjelv er ikke ukjent i Norge, jeg har selv opplevd det. Men vibrasjonen kan også skyldes bevegelser i digre løsmasser.

Undrer på hva / hvordan det kan lage så store vibrasjoner at skjermene mine rister..

Anleggsarbeid?

Håper dette er grunnen egentlig.. Men har funnet en gedigen bulk i vaskemaskinen under som kan ha noe med det og gjøre..

Fungerer som normalt, men nå har den en bilyd som jeg hater.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jøss wtf ^^ Dette var spesielt. Virker jo som noe merkelig crazy kosmos univers vitenskap greier. Kanskje mørk materie som materialiserte seg og skapte vakuum under vaskemaskinen din i et bittelite mikrosekund.

Hvordan kan den bulken ha oppstått der?? Hvordan er det under, er det murgulv? Står den i kjelleren? Det -kan- jo hende at det skjedde noe nedi grunnen, ja kanskje et jordskjelv, og dette ristet underlaget så vaskemaskinen fikk seg en smell, og dét skapte bulken. Men det er en lang idé selv for meg.

Det mest sannsynlige virker at det er vaskemaskinen selv som skapte lydene. Gikk den når dette skjedde?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vanskelig å få noe bra bilde av situasjonen ut fra hva TS skriver, men...

Det kan være noe i huset som sagt, vaskemaskin med sentrifuge f.eks.

Det kan være et lite jordskjelv, sprengning i nærheten, noen naboer som tester ny subwoofer, russebuss som sagt. Noen russebusser har jo anlegg med flere 1000 W subber, så det kan jo skape vibrasjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...