FreeBSD Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Når ble levende lys forbudt???? Er ikke forbudt, men veldig usikkert. Er jo tradisjon for noen - men en førkrigstradisjon generelt sett. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Hehe, man slipper jo og suse med hauger av ledninger da...... Og lyspærer som ikke virker... Bare man er passelig forsiktig, så er det ingen fare. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 (endret) Jau da er årets edelgran reist i Stua EDIT: sykt å tenke på at vi er villige til å gi 500 kr for et tre... Endret 23. desember 2003 av HalTan Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Og jeg har kuttet min finger i et forsøk på å bruke øks for å få den ******* stammen opp i den enda mer jevlige juletrefoten... Og så fantastisk setningsoppbyggelse jeg har! Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Hmm.. høres tøft ut med levende lys da Prøve det neste jul kanskje. Det må jo være mye stress? Må blåse ut alle lysene når du skal ut en tur, og tenne alle igjen osv.. Hvor mange lys har dere på treet til vanlig Joachim? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Vi har 14 lys. Vi tenner f.eks. på på kvelden, og da for det sitte en i stuen til man har tenkt å legge seg. Et lys brenner stort sett en fire timers tid. Nå har det jo dessuten kommet selvslukkende lys! Lenke til kommentar
zed Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Treet vi har er hentet i EGEN skog av MEG (!) Vi pynter det med kuler og alt annet "standard" Liker også Norske-flagg, det er ett must! Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Treet vi har er hentet i EGEN skog av MEG (!)Vi pynter det med kuler og alt annet "standard" Liker også Norske-flagg, det er ett must! LOL! Sånn er det å bo på bondelandet ja Mutter bare plukker ned et juletre som ligger på loftet, plastikk juletre er digg. Lønnsomt er det også Blei nesten litt julestemning her nuh Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 Her er det endel ting som skal/må klaffe. Treet skal selvfølgelig være ekte, som regel gran, men furu går også greit(!) det bør være symetrisk, hvis ikke, kan man beskjære det. Plasttrær kan brukes andre steder, som hall, soverom osv. Stjernen på toppen (hvit) skal berøre taket. Det stiller naturlig nok visse krav til lengden på treet. På valg av lys og pynt er jeg na..eh nøye. Alle lys skal stå 100% vertikalt, (når jeg ser skjeve lys på et tre, blir jeg hissig!) de skal være hvite, og av den "gamle" sorten, dog elektriske. Pynten/kulene skal være rød, til nød kan noen grønne kuler lure seg inn på baksiden (ikke i år) Jeg bruker ikke Norske flagg på treet, og hjemmelagd julepynt er seff bannlyst. Glitter skal henge fra toppen og ned. Nissen> Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 (endret) Stjernen på toppen (hvit) skal berøre taket. Det stiller naturlig nok visse krav til lengden på treet. Der har eg pinadø vore flink i år! Kappa til treet sjøl og greier, satte det i foten og på med stjerna. Den er AKKURATT borti taket! Hadde treet vore ein mm kortare eller lenger, hadde det ikkje gått. Endret 23. desember 2003 av Satrucci_ Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Nå, vi har spyd vi. Flere som bruker spyd i toppen? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 (endret) Nå, vi har spyd vi. Flere som bruker spyd i toppen? Nei, pleier å bruke ei ekte, norsk vikingøks.. Edit.. ****** som eg skulle skrive leif i dag da! Endret 23. desember 2003 av Satrucci_ Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Har du aldri sett spyd i toppen av et juletre Satrucci? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Har du aldri sett spyd i toppen av et juletre Satrucci? Jo.. Prøvde meg berre på ein tørr, tørr spøk.. Blei berre litt for tørr denne gangen Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 (endret) Argh..! No har eg leita meg grønn etter julepynten, men eg finne ingenting, berre lys.. Edit: I'm just in da editm00d. Endret 23. desember 2003 av Satrucci_ Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 rar tradisjon.. dra meg seg et tre inn i stua, pynte det og gå rundt det.. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 rar tradisjon.. dra meg seg et tre inn i stua, pynte det og gå rundt det.. Old (både til tradisjonen, og påstanden) Men her kan man ikke gå rundt treet. Det står inntil en vegg... Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Har aldri pleid å gå rundt treet igrunn.. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Nei, vi dropper det vi.. Vi bare ser på det, orker ikke gå rundt det... Det får da være grenser! Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Det får da være grenser! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå