Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Mobilt bredbånd fra Talkmore - ikke tilgang til webserver


Anbefalte innlegg

Hadde tidligere Telia mobilt bredbånd tilknyttet en Huawei router på hytta. Denne har noen Raspberry PI maskiner med diverse sensorer og webservere gående. Fungerte strålende med Telia sitt datasim kort.

 

Ifm jobb-bytte så må jeg nå over til Talkmore. Får tilgang til Internett gjennom samme router og SIM kortet til Talkmore, men får ikke tilgang fra internett og inn til webtjenestene mine som jeg har kjørende. Kan Talkmore (som bruker Telenor) ha sperret for noen tjenester jeg har behov for? Forsøker både direkte ip 77.**.*.**.** og dns tjeneste fra duckdns som jeg har gående.

 

Port mapping etc burde være riktig, er heller ikke endret siden jeg benyttet SIM fra Telia.

 

For ordensskyld, har forsøkt på få svar fra Talkmore.

 

Noen som har tips eller erfaring med dette fra Talkmore?

Endret av Skikongen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går ut ifra at du har skifta til APN internet.public?

 

 

...hmmm. I følge Talkmore skal APN være telenor.mbb i APN innstillingene. Er det internet.public som er det riktige?

 

Edit: ser at flere anbefaler internet.public nå. Jeg får endre dette når jeg kommer på hytta neste gang. Takk for at du satte meg på riktig spor @vanstalk.

Endret av Skikongen
Lenke til kommentar

...hmmm. I følge Talkmore skal APN være telenor.mbb i APN innstillingene. Er det internet.public som er det riktige?

 

Edit: ser at flere anbefaler internet.public nå. Jeg får endre dette når jeg kommer på hytta neste gang. Takk for at du satte meg på riktig spor @vanstalk.

 

alt annet enn internet.public vil plassere deg bak NAT på Telenor sin side (CGN).

 

internet.public vil gi modemet sin egen v4 adresse på internett og gjøre åpning av porter mulig.

Endret av Vanstalk
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

La merke til her om dagen at duckdns var lagt inn i filteret til Telenor, og var ikke tilgjengelig på Telenor sitt nett i noen dager. Måtte bytte dns-tjeneste fra duckdns.org til FreeDNS, så var det i orden. Skal sies at duckdns.org fungerer igjen, men valgte å bytte da sperren fra Telenor sin side slo ut alle mine webserver-tjenester, i tillegg til at noe ble redirecta til Telenors nettvern advarsel. Tror det var mange som ble frustrerte den dagen duckdns.org ble lagt til i Telenors "Nettvern".

Lenke til kommentar
JOHHNY-BRAVO skrev (1 time siden):

La merke til her om dagen at duckdns var lagt inn i filteret til Telenor, og var ikke tilgjengelig på Telenor sitt nett i noen dager. Måtte bytte dns-tjeneste fra duckdns.org til FreeDNS, så var det i orden. Skal sies at duckdns.org fungerer igjen, men valgte å bytte da sperren fra Telenor sin side slo ut alle mine webserver-tjenester, i tillegg til at noe ble redirecta til Telenors nettvern advarsel. Tror det var mange som ble frustrerte den dagen duckdns.org ble lagt til i Telenors "Nettvern".

Takk for info @JOHHNY-BRAVO  Husker du når duckdns ikke var tilgjengelig, kan det ha vært i begynnelsen av forrige uke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...