AnonymDiskusjon Skrevet 5. mai 2019 Del Skrevet 5. mai 2019 Hei! Jeg har i lenger tid hatt problemer med sexlivet. Jeg er livredd for HIV og diverse andre overføre sykdommer, noe som gjør at jeg rett og slett unngår å ha sex når jeg er på byen. Dette er veldig slitsomt, og det er noe som plager meg i hverdagen. I forrige uke hadde jeg likevel sex med ei på byen. Brukte kondom, men har nok alikevel fått sekret fra henne i kontakt med min penis, som da har blitt overført ved gjennom klåing med hender. Har gått så langt at jeg nå sitter og analyserer sjansene for at jeg har fått HIV. Jeg vet f.eks at eksen hennes er bifil, og tenker da kanskje at han kan ha hatt HIV. Er utrolig vondt å sitte å tenke på dette. Er hypokonder på andre ting enn dette også. Tror jeg har kreft en gang i måneden osv. Anonymous poster hash: 1b600...185 1 Lenke til kommentar
Graf1ga Skrevet 5. mai 2019 Del Skrevet 5. mai 2019 Få fokuset over på noe annet. Gjør noe som får en demper på angsten/stresset. Siden du er klar over at du er hypokonder, vil jeg anta du går til behanding for det? Psykoterapi/Kognitiv terapi er som regel behandinger som skal hjelpe mot dette. Ellers er fysisk aktivet, et sunt kosthold, gode rutiner og at man strategisk planlegger uke for uke en god måte å få bedre psykisk helse på.Av personlig erfaring kan det hjelpe og sosialisere seg ilag med andre mennesker, der man åpner seg om problemene sine og kansje prøver å bruke litt humor/selvironi som medisin? En fritidshobby som tvinger deg til å overdøve fokuset på noe annet en dette? 1 Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 5. mai 2019 Del Skrevet 5. mai 2019 De bakterielle seksualt overførbare sykdommer kan du lett teste deg for hos legen, og behandles effektivt med en kort antibiotikakur. Dette er ikke noe man skal være bekymret over. HIV og andre virussykdommer smitter gjennom blodkontakt. Denne smitter hyppigst gjennom anal-sex fordi rektum ikke har den beskyttende barrieren som en vagina har, og derfor mer utsatt for smitte. Jeg ville ikke vært bekymret for HIV-smitte hvis du har brukt kondom, kondomen er intakt og du har fått litt sekret på deg. Husk at all sex har en viss risiko. Det er viktig å sjekke seg for seksuelt overførbare sykdommer hvis man er utsatt for å ha kunne fått det. Kondom er alltid den beste måten å beskytte seg mot dette på, spesielt mot HIV. Derfor er det beskyttet sex som gjelder "på byen". 1 Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 6. mai 2019 Del Skrevet 6. mai 2019 HIV har blitt et ikke-problem på grunn av dagens medisiner. Disse er nå så effektive at de som har HIV og går på de ikke er smittefarlige. Andre sykdommer kan du godt teste deg for en gang i blant om du har hatt sex uten beskyttelse (eller med beskyttelse også om du ønsker det). 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 6. mai 2019 Del Skrevet 6. mai 2019 (endret) Slutt å ha casual sex? Gjør det deg mer vondt enn godt er det liten vits i å fortsette. Ja, HIV er en mindre deal nå enn før, men de har fremdeles kortere levetid, og det er fortsatt noe du har for livet og må ta medisiner resten av livet. Det å ha sex med randoms er imo ikke verdt det. Ikke er det digg heller.. fomler rundt og aner ikke hva du liker. Endret 6. mai 2019 av BuffyAnneSummers 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2019 HIV er vel den mest alvorlige kjønnssykdommen nå til dags, men selv den er veldig håndterbar og ikke lenger den krisen det var. Ellers er kjønnsykdommer akkurat som forkjølelse – null stress så lenge man håndterer det på rett måte. Bruk kondom og test deg jevnlig så går det helt fint. Anonymous poster hash: e5e35...66b Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 7. mai 2019 Del Skrevet 7. mai 2019 "Medisiner resten av sitt liv", "kortere livstid" - ja akkurat som en forkjølelse /s Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 7. mai 2019 Del Skrevet 7. mai 2019 HIV er vel den mest alvorlige kjønnssykdommen nå til dags, men selv den er veldig håndterbar og ikke lenger den krisen det var. Ellers er kjønnsykdommer akkurat som forkjølelse – null stress så lenge man håndterer det på rett måte. Bruk kondom og test deg jevnlig så går det helt fint. Anonymous poster hash: e5e35...66b Antibiotikaresistent klamydia er også ugreit... sammen med endel andre baselusker som har blitt noe mer hardfør enn tidligere 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234 Skrevet 7. mai 2019 Del Skrevet 7. mai 2019 Det er viktig å leve livet, og ikke bekymre seg over alt som kan gå galt. Bruker du kondom er du rimelig sikker på at du ikke ender opp med «tråd i trompeten». Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 7. mai 2019 Del Skrevet 7. mai 2019 Du vet folk er dumme, spesielt når de er kåte og skal til å ha seg (stor sannsynlighet for at alkohol er involvert også, som gjør oddsene enda verre), er såååå lett å glemme kondomen. Funker ikke å bare si "bruk kondom! Så er alt OK". 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2019 "Medisiner resten av sitt liv", "kortere livstid" - ja akkurat som en forkjølelse /s Nå skilte jeg jo ut HIV spesifikt da, siden det jo tross alt er den aller verste. Og selv om det er den aller verste, så er den langt mindre ille enn hva den var for 20 år siden. Sjansen for å få HIV er også såpass liten med mindre man har helt spesifikke risikoadferder at det ikke er noe hvermannsen trenger å bekymre seg veldig mye for. Generelt sett vil ikke helsepersonell teste for HIV med mindre du vet at du har hatt ubeskyttet sex med en HIV-positiv eller f.eks. er aktiv i miljøer som er spesielt belastet med HIV. Herpes – bagatell. 90% av alle mennesker har eller kommer til å få den i løpet av livet, og 90% av dem igjen kommer aldri til å vite det en gang. En liten andel mennesker har ett utbrudd, og noen veldig, veldig få har tilbakevendende utbrudd. For denne lille håndfullen med mennesker finnes det god behandling. Chlamydia, gonoré, syfillis – trivielle infeksjoner som fikses med antibiotikakur, og hvis man tester seg jevnlig (type minst 2 ganger i året) oppdages de tidsnok til at man får behandlet dem før de skaper problemer. Så, igjen: bruk kondom og test minst 2 ganger i året. Sov trygt og ikke bekymre deg mer for kjønnssykdommer enn du bekymrer deg for forkjølelse og halsbetennelse. Anonymous poster hash: e5e35...66b Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå