LMH1 Skrevet 4. mai 2019 Del Skrevet 4. mai 2019 Finnes det noen enkel måte å lage installasjonskript på det man har installert? For 250 GB SSD som jeg til normaltsett bruker blir for lite, så vurder å kjøpe meg: Samsung 860 EVO 1TB SSD SATA 3.0, 2.5'', V-NAND MLC, up to 550/520MB/s read/write, 600 TBW Siden OCZ vertex 2 256 GB blir for lite. En annen ting steam spill hvor blir det installert i linux? Andre forslår: ~/.local/share/Steam Men virker ut som jeg bare finner linux programmet ikke spill så det må være en annen mappe særlig doom siden tar tid å reinstallere alt. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 4. mai 2019 Del Skrevet 4. mai 2019 Du kan i hvertfall bruke apt-mark showmanual For å liste egeninstallerte programmer. Steam spill ligger her på min Fedora 30 installasjon. Sikkert noe lignende for deg. /home/user/SteamLibrary/steamapps/common 2 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2019 Det hjalp ikke: 0ad3dchessadanaxisgplairstrikealien-arenaarmagetronadassaultcubebase-passwdbashbilobablenderbovobtanksbubbrosbumblebeebzflag-clientcube2-datacytadelad1x-rebirthd2x-rebirthdashdiffutilsdigikamdreamchesseasy-rsaendless-skyfindutilsfirefox-locale-enfirefox-locale-nbflightgearfonts-indicfoobillardplusfreeciv-client-gtkgcompris-qtgimpgnome-calculatorgnome-games-appgoogle-chrome-stablegrepgrub-commongrub-customizergrub-efi-amd64-signedgrub-gfxpayload-listsgrub-pcgrub-pc-bingrub2-commongziphedgewarshostnamehunspell-nohyphen-en-ushyphen-noinitjeditk3b-i18nkde-l10n-engbkdenlivekmymoneykolourpaintkraptorkritakubuntu-desktopkubuntu-restricted-addonslanguage-pack-enlanguage-pack-en-baselanguage-pack-kde-enlanguage-pack-kde-nblanguage-pack-nblibdebconfclient0libreoffice-help-en-uslibreoffice-l10n-nblibvulkan1lincity-nglinux-genericlinux-signed-genericlugarumarsshooterminetestmokutilmythes-en-usmythes-noncurses-basencurses-binnet-toolsnvidia-driver-430nvidia-settingsopenarenaopenclonkopenjdk-13-jre-headlessopenmw-launcheropenvpnopera-stableos-proberpythonpython-pippython3.7quakequake2quake3redeclipserottsambasandboxgamemakerseahorse-adventuresshim-signedskypeforlinuxsteam-installersteam:i386supertuxsupertuxkartteeworldstranscendubuntu-desktopubuntu-minimalubuntu-standardwbritishwinewnorwegianwolf4sdlxfce4xubuntu-desktop Får den på den første, mappen neders eksister ikke, men siden / mappen er 100% fult opp har jeg problemer å få startet GUI annet en firefox og terminal må bruke Ctrl+Alt+T for å starte terminal. Lenke til kommentar
timeshift Skrevet 4. mai 2019 Del Skrevet 4. mai 2019 steam spill hvor blir det installert i linux?Jeg tror at dette kan variere litt avhengig av operativsystem så det er enkleste er nok om du åpner du Steam ► Settings og velger «Downloads». Trykk så på «STEAM LIBRARY FOLDERS» og du vil se nøyaktig hvor spillene ligger lagret hos deg. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2019 Den peker til brukernavn/.local/share/Steam Men hjelper lite da jeg ikke finner noen spill i den mappen. Er det mulig at spillene blir slettet om man ikke har plass for har under 10 mb ledig på / men fremdeles virker det ut som i steam at spillene ikke lengere er installert, ganske irriterende. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 5. mai 2019 Del Skrevet 5. mai 2019 (endret) Dette finner du med å gå etter størrelse manuelt lenge og lengre inn i katalogtreet med f.eks du -h | more eller ls -R / | grep -i steam | more eller med QDirStat https://github.com/shundhammer/qdirstat/releases Endret 7. mai 2019 av vidor Lenke til kommentar
JayMJay Skrevet 6. mai 2019 Del Skrevet 6. mai 2019 (endret) hvis du går i Home foldern bruker "Ctrl + h" for å vise alle skjulte mapper burde du se .steam derEdit: glemte å si at spilla ligger under steamapps foldern i .steam trudde det var standard... Edit2: evt cd .steam/steamapps/common Endret 6. mai 2019 av JayMJay Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2019 (endret) Fant den etter lengere leting: /home/larsmartin/.steam/steam/steamapps/common/ Men uansett måtte jeg reinstallere, og installere alt på nytt. Endret 7. mai 2019 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå