Syar-2003 Skrevet 5. mai 2019 Del Skrevet 5. mai 2019 De mente de skulle være snille med meg og gå ned i pris, da original pris var på 8955 kr. De forsvarte det med å si at arbeidet ved demontering, pussing og smøring av caliber ikke var inkl. i bytte av bremseklosser, men dette fikk jeg inkludert, samt olje,oljefilter,kupefilter og luftfilter i servicen, så totale pris ble 7459 kr. Selv om jeg ikke er noe bilkyndig, så forstår selv jeg at dette er for høyt for en eldre bil når jeg nå i etterkant leser her på forumet, og andre plasser at det er nærmest et ran. Tar jeg feil, eller er dette nesten normalen i bilreparasjon og service? Vil også nevne at vi ble enige om at jeg leverer bilen inn til uken, og deler skal bestilles ifra dem. Kan jeg allikevel ringe og si at jeg ikke ønsker reparasjonen og slette avtalen?Det tyder på at det er verkstedpriser fra autoriserte merke verksted. Du kan ikke sammenlikne det med folk på forumet som mekker selv hjemme i egen garasje eller uautoriserte verkstedspriser.Du har heller ikke sagt hvilket merke/modell dette er eller noe om merkeverksted. Du sier 67000km og samtidig 13 år gammel bil , hvilket indikerer ut fra bruk at det er en bil det kanskje er verdt å ta vare på, og som vil vare i mange år til om den ikke angripes av uforholdsmessig mye rust. En hoved (punkt)service på +/- 5000 høres helt vanlig ut og er ikke «hinsides». Lenke til kommentar
jord Skrevet 5. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2019 Det tyder på at det er verkstedpriser fra autoriserte merke verksted. Du kan ikke sammenlikne det med folk på forumet som mekker selv hjemme i egen garasje eller uautoriserte verkstedspriser. Du har heller ikke sagt hvilket merke/modell dette er eller noe om merkeverksted. Du sier 67000km og samtidig 13 år gammel bil , hvilket indikerer ut fra bruk at det er en bil det kanskje er verdt å ta vare på, og som vil vare i mange år til om den ikke angripes av uforholdsmessig mye rust. En hoved (punkt)service på +/- 5000 høres helt vanlig ut og er ikke «hinsides». Det er et lokalt Meca verkested, og de fortalte samtidig meg at det ikke vil bli brukt originaldeler, men deler fra Meca(ikke vet jeg hva de legger i det), og at jeg ikke trenger å bekymre meg for at det ødelegger bilen, men det gjenstår å se.. Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 6. mai 2019 Del Skrevet 6. mai 2019 Det er et lokalt Meca verkested, og de fortalte samtidig meg at det ikke vil bli brukt originaldeler, men deler fra Meca(ikke vet jeg hva de legger i det), og at jeg ikke trenger å bekymre meg for at det ødelegger bilen, men det gjenstår å se.. Det går helt fint. Ellers så er jeg enig med syar2003 i det han skriver, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå