[email protected] Skrevet 4. mai 2019 Del Skrevet 4. mai 2019 (endret) Hei folkens! Jeg rocker per dags dato en ganske så grei PC, men tenker at det kan være en god ide å oppgrade en del komponenter til sommeren, med unntak av PSU, GPU og kanskje kabinettet. Alle delene mine er godt vedlikeholdt jevnlig med rens, nye vifter og ny kjølepasta. Mine specs: Kabinett: Fractal Design Define R5 Hovedkort: Asus Z97 et eller annet, støtter ikke DDR4, så er ikke relevant Skjermkort: Asus GeForce GTX 1080ti ROG strix OC Prosessor: Intel i7 4790k 4.0 Ghz Prosessor kjøing: Corsair Hydro H55 Strømforsyning: 750w gold (husker ikke navn) Ram: 24 GB HyperX DDR3 1866 mhz Discer: 840 evo, 250 SSD - WD 1tb black series Tenker det viktigste er hovedkort, ram og cpu. Regner med at kabinettet fortsatt støtter nye hovedkort, men er en stund siden jeg satte meg inn i det her. I forhold til budsjett er jeg en student, men tenker meg heltidsjobb i sommerferien for å spare opp til freshe deler (orker ikke kjøpe crap og hate det), så budsjettet er ikke veldig stramt, men om det går til rundt en 7-8k hadde det vært flott. Tusen takk for alle svar, setter pris på hjelpen! Endret 4. mai 2019 av [email protected] Lenke til kommentar
srbz Skrevet 4. mai 2019 Del Skrevet 4. mai 2019 Markedet kan fort endre seg på et par måneder, så det er lite vits å legge store planer nå i starten av mai. AMD kommer med ny generasjon Ryzen om ikke veldig lenge. 2 Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 5. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2019 Markedet kan fort endre seg på et par måneder, så det er lite vits å legge store planer nå i starten av mai. AMD kommer med ny generasjon Ryzen om ikke veldig lenge. Okay, legger det på is for nå da . Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå