NTB - digi Skrevet 4. mai 2019 Del Skrevet 4. mai 2019 Frp-forslag: Gi kommunene veto mot vindmøller Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 4. mai 2019 Del Skrevet 4. mai 2019 (endret) Kommunene må få vetorett. Vi kan ikke pålegge noen å bygge vindmøller der det ikke er lokal aksept for det, sier Saudland Helt enig, ingen skal behøve og få ødelagt sitt boforhold/virke med unødvendige vindmøller som ødelegger nærområdene bare for at norske og utenlandske profitører skal tjene seg styrtrike på subsidier. Endret 4. mai 2019 av Nautica 2 Lenke til kommentar
aanundo Skrevet 4. mai 2019 Del Skrevet 4. mai 2019 Håper Frp får gjennom forslaget om vindkraft på havet, og jeg håper også partiet kontrollerer regnearket som sier at det er 20% fortjeneste på kapitalen som brukes til hybride anlegg for fiskeoppdrett og energiproduksjon fra vind og bølger. Her er de 11 variable som er brukt i mitt regneark: Merdvolum totalt: 780 000 qm Slaktefisk pr. år: 13000 tonn Utgifter til mat og drift: kr 40,- pr. kg Salgspris(laks): kr 60,- pr. kg Lånebehov: 3 mrd. Avdragstid(lån): 20 år Rentefot: 6% Effekt fra vind og bølger: 40 MW Utnyttelsesgrad: 45% Strømpris Nord Pool: 30 øre/kWh Drift og vedlikehold(energi): 10 øre/kWh Lenke til kommentar
Sondre2 Skrevet 4. mai 2019 Del Skrevet 4. mai 2019 Det vi trenger er et regelverk som gjør det gunstig å være vindkraftkommune, akkurat som det er gunstig å ta ulempene ved å være vannkraftkommune. Lenke til kommentar
bas Skrevet 4. mai 2019 Del Skrevet 4. mai 2019 Håper Frp får gjennom forslaget om vindkraft på havet, og jeg håper også partiet kontrollerer regnearket som sier at det er 20% fortjeneste på kapitalen som brukes til hybride anlegg for fiskeoppdrett og energiproduksjon fra vind og bølger. Her er de 11 variable som er brukt i mitt regneark: Merdvolum totalt: 780 000 qm Slaktefisk pr. år: 13000 tonn Utgifter til mat og drift: kr 40,- pr. kg Salgspris(laks): kr 60,- pr. kg Lånebehov: 3 mrd. Avdragstid(lån): 20 år Rentefot: 6% Effekt fra vind og bølger: 40 MW Utnyttelsesgrad: 45% Strømpris Nord Pool: 30 øre/kWh Drift og vedlikehold(energi): 10 øre/kWh Er du nødt til å komme drassende med dette innlegget i hver eneste tråd som omhandler vindkraft!? Det vi trenger er et regelverk som gjør det gunstig å være vindkraftkommune, akkurat som det er gunstig å ta ulempene ved å være vannkraftkommune. Det er det stikk motsatte av hva vi behøver spør du meg, da vil det bare føre til at vindmøller popper opp overalt. Kommuner skyr ingen midler når de ser at det er noen kroner å tjene. Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 4. mai 2019 Del Skrevet 4. mai 2019 Huff. Skal lokale kjerringer med den eneste kompetansen de har er fra bingokvelden og skravleklubb få bestemme dette? 3 Lenke til kommentar
xyzæøå Skrevet 6. mai 2019 Del Skrevet 6. mai 2019 (endret) Huff. Skal lokale kjerringer med den eneste kompetansen de har er fra bingokvelden og skravleklubb få bestemme dette? Tanken var vel at de gamle skravlekjerringene vet best hva de liker å ha i hagen sin. Populært omtalt som demokrati. Endret 6. mai 2019 av xyzæøå 1 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 6. mai 2019 Del Skrevet 6. mai 2019 Huff. Skal lokale kjerringer med den eneste kompetansen de har er fra bingokvelden og skravleklubb få bestemme dette? Bedre dette enn en liten mann bak et stort skrivebord nedi Oslo. Er masse god vind fra Kristiansand og opp til hovedstaden men ingen vindmøller. så lett å forstå at folk reagerer. Men når det satses hardt på havvind over allt så hvorfor ikke i Norge. vi frukner i miljøavgifter. er fint å bruke de på dette 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå