Gå til innhold

55 tommer tv til maks pris kr 7500

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Absolutt et godt valg av rimelig TV. En får ikke i pose og sekk i den prisklassen, men en får mye mer enn en forventer for en 65 tommer til 6666 kr. Det billigste du slipper unna en toppmodell er LG B8 til 9600 kr ved Power sitt MasterCard-tilbud. Det er en helt annen verden av kvalitet, fra budsjett til toppklasse, men det forutsetter at en har litt krav for TVen da!

Lenke til kommentar

Gjorde den samme øvelsen for ikke så alt for lenge siden, og jeg mener NU 7105 serien som Elkjøp forhandler har LITT bedre spec.

Jeg foreslår at du heller ser på denne: https://www.elkjop.no/product/tv-og-bilde/tv/22887/samsung-65-4k-uhd-smart-tv-ue65ru7105

"NU" modellen er fra i fjor, og "RU" er årets modell. Jeg tror ikke du skal legge for stor vekt på "førpris" og tilbud hos Elkjøp. Eksempelvis har 55" mod 7105 ligget på en normalpris på ca 6.000 konstant - jeg vil si i flere år. Det er heller ikke store forskjellene fra år til år.

Jeg er stort sett fornøyd med min NU7105. Samsung har vel oppdatert firmware/software 3 ggr bare i år og det er positivt. Det som jeg oppfatter som litt negativt i forhold til mer premium modeller er at fjernkontrollen er IR (ikke bluetooth slik at en kan "peke overalt" og bruke en mobil e.l som fjernkontroll) og må pekes mot bunn-senter, og at kanalskifte kunne gått raskere (jeg bruker ikke "setup-box" men cam).  Smarttvmenyene er såvidt jeg har fått med meg anerkjent for å være blant de aller beste.

Smartdelen i smart er heldigvis ikke Android, men Tizen (Samsung Linuxvri).

Strengt tatt tror jeg ikke du kan gjøre så veldig mye bedre kjøp i budsjettklassen. Det var ihvertfall det jeg fant ut. Jeg var på nippet til å velge Qled istedet, men fordelene var ikke store nok med (QE6FN) som nok er mer en sminket budsjettmodell enn en strippet premiummodell.

https://www.elkjop.no/product/tv-og-bilde/tv/QE65Q6FNATXXC/samsung-65-q6f-4k-uhd-smart-tv-qe65q6fnat

Edit: Årets 7105 mod ser ut til å ha fått bluetooth og stemmestyring, og vil få AppleTV app når den slippes for smarttv om ikke så alt for lenge.

Om jeg skulle ha handlet smarttv i budsjettklassen nå, hadde jeg kjøpt Samsung RU 7105

Endret av 1J7HHBGW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...