FruK79 Skrevet 3. mai 2019 Del Skrevet 3. mai 2019 Hei! Jeg har akkurat mottat min nye «baby» med MSI GeForce RTX 2070 ARMOR-skjermkort. Jeg har en BENQ XL2420T skjerm med alle slags porter, mens gc’et kun har hdmi og en som er hdmi-ish. Har prøvd å sette hdmi til hdmi men det funker ikke, hehe. Hva slags kabel trenger jeg? Funket fint med gammel skjerm og tommelskrue-kontakter i begge ender før, men vanskelig når det ikke er en slik port i PCen. Haha Hjelp en kabeljomfru i nød? :-) Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 3. mai 2019 Del Skrevet 3. mai 2019 (endret) De andre portene heter displayport (DP). Det er vel helst det du skal bruke, eller overgang til Dual-Link DVI, hvis du skal ha 144Hz. Mulig skjermen ikke har automatisk valg av inngang, så du må inn på en meny på skjermen for å velge hvilken inngang som skal gi bilde. Edit: Skjermen din er vel 144Hz Endret 3. mai 2019 av FBEN Lenke til kommentar
FruK79 Skrevet 3. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2019 Takk for svar! Skjermen er bare 120 Hz, så det blir vel bittelitt lag, men tenker du at det er best med Dp til DVI for meg da? Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 3. mai 2019 Del Skrevet 3. mai 2019 Beste er en displayport kabel uten overgang, den koster vel like mye som en kabel uansett. Lenke til kommentar
FruK79 Skrevet 3. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2019 Og, så DisplayPort i begge ender. Ser at de på Clas Ohlson ikke er så bra, så får Google litt. Takk! Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 4. mai 2019 Del Skrevet 4. mai 2019 Og, så DisplayPort i begge ender. Ser at de på Clas Ohlson ikke er så bra, så får Google litt. Takk! Clas Ohlson kabelen er mer enn god nok til skjermen din. Men om du en gang i fremtiden oppgraderer til 1440p@144Hz eller over, så kan det være man trenger en høykvalitets kabel, spesielt om man skal ha over 1,2m lengde, og det kan jo sånn sett være like greit å bare kjøpe det med en gang. Men som sagt; til din skjerm er Clas kabelen mer enn god nok... Lenke til kommentar
FruK79 Skrevet 4. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2019 Takk snille deg! Skal nok oppgradere til 144hz ganske snart, så kanskje like greit å kjøpe en som støtter det med en gang. Men hva må jeg se etter når det står 4K og 8k? ? Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 4. mai 2019 Del Skrevet 4. mai 2019 Takk snille deg! Skal nok oppgradere til 144hz ganske snart, så kanskje like greit å kjøpe en som støtter det med en gang. Men hva må jeg se etter når det står 4K og 8k? Vel, det kan godt være det står "4K" på en dårlig kabel. "4K" er jo bare oppløsningen, så en "4K" kabel kan for eksempel fungere fint til 30Hz, mens 60Hz vil jo kreve dobbelt så høy båndbredde, og da er det ikke sikkert samme "4K" kabel klarer "4K" lenger... Jeg spurte nettopp på et annet forum om forslag til gode anerkjente merker, utenom 1000 kroners "Monster" kabel. De fleste butikker selger jo nemlig merker man aldri har hørt om, eller stempler dem med sitt eget "merke", og da kan det være omtrent hva som helst. Et forslag jeg fikk var "Club3D", det skal altså være et anerkjent merke for kvalitet, uten å koste skjorta. Jeg visste ikke at de lagde kabler en gang, jeg kjenner dem som et gammelt skjermkort merke. Men jeg ville altså gitt dem en sjanse. Lenke til kommentar
FruK79 Skrevet 4. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2019 Takk igjen! Dere er de beste å spørre altså. ? Vel, det kan godt være det står "4K" på en dårlig kabel. "4K" er jo bare oppløsningen, så en "4K" kabel kan for eksempel fungere fint til 30Hz, mens 60Hz vil jo kreve dobbelt så høy båndbredde, og da er det ikke sikkert samme "4K" kabel klarer "4K" lenger... Jeg spurte nettopp på et annet forum om forslag til gode anerkjente merker, utenom 1000 kroners "Monster" kabel. De fleste butikker selger jo nemlig merker man aldri har hørt om, eller stempler dem med sitt eget "merke", og da kan det være omtrent hva som helst. Et forslag jeg fikk var "Club3D", det skal altså være et anerkjent merke for kvalitet, uten å koste skjorta. Jeg visste ikke at de lagde kabler en gang, jeg kjenner dem som et gammelt skjermkort merke. Men jeg ville altså gitt dem en sjanse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå