Gå til innhold

Frp Vil bruke 200. mill på å rive bomstasjoner

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke kjent med at det er noen partier som har gjort seg fortjent til "Løftenes hall of fame". Men nå gjelder denne saken altså BOMPENGER, og der er FrP forspist etter mange år med dårlig valgflesk.

Jeg svarte til en av dem mange som har hakk i plata om at Frp kun prioriterer skattelette til de rike.

Når Frp står ganske så alene og de får lite forståelse hos avgiftskåte pilitikere som ser at bomringer både kan gi dem penger og et grønt alibi så er det ikke så lett å få gjennom så mye. Men de har da fått til noe på bompengesiden og Frp har da også fått til mye på andre områder så den beste taktikken er ikke nødvendigvis å bare stå utenfor og bue på polttikken som blir ført. Og ikke glem at ved å ikke stå utenfor så har Frp fått ned de totale utgiftene til bilister.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Hva folk tjener som stemmer på og hva partiet er desgina for er to forskjelllige ting og jeg regner med du skjønner det.

All politikken til Høyre og FRP styrker de rike og svekker de svake, alle deres skatteletter gir mye mer til de rike, de fjerner støtte de fattige og vanlige trenger. 

At FRP lurer fatttige til å stemme på de, er en helt annen sak, FRPs politkk er for de rike. 

Oss vanlige fattige får også skattelette, og en vanlig enslig pensjonist har fått ca kr. 7500 i skattelette mellom 2016 og 2019.

Vi skal heller ikke glemme at uten "de rike" som skaper arbeidsplasser ville vel heller inntektene til staten vært relativt små. Vi trenger et næringsliv som ikke flagger ut.

Næringslivet i Norge går bra nå og skattenivået ligger på et konkurransedyktig nivå. 

Ja, jeg er klar over at avgiftsøkningene spiser opp deler av skatteletten men dette avhenger i større grad av hva man gjør, og hva man kjøper osv. Er man ikke rammet av bompenger, sukkeravgift og plastposeavgift er det store muligheter for at man faktisk kan gå i pluss. Jeg tør ikke tenke på hvordan det hadde vært med den rød-grønne regjeringen i dagens situasjon.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at mange ønsker glemme da Kristin Halvorsen ble finansminister og ga høytlønnede med over 1 million i inntekt store skatteletter.

Klassisk whataboutism fra den kanten, ja.. Har Frp fått til noe særlig annet enn skattelette til de rikeste? Jeg har sett deg påstå at de har begrenset asylinnvandringen, men denne har minket i hele Europa.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Klassisk whataboutism fra den kanten, ja.. Har Frp fått til noe særlig annet enn skattelette til de rikeste? Jeg har sett deg påstå at de har begrenset asylinnvandringen, men denne har minket i hele Europa.

Ja, selvsagt skal man ikke vise til når andre partier gjorde akkurat det samme som de nå anklager Frp for... for det kan man jo gi markelappen whataboutisme.

Og man bør sikker helller ikke nevne at på mange områder så kommer de andre partiene diltende etter og prøver kopiere Frp et par tiår etter at de  prøvde fremstå som moralsk forarget over at Frp i det hele tatt kunne finne på å foreslå en slip politikk.

Ja, de som er mot Frp fungerer best i ekkokammer hvor alle kritiske røster og alle fakta sensureres.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tør ikke tenke på hvordan det hadde vært med den rød-grønne regjeringen i dagens situasjon.

Vi får vente og se inntil de faktisk gir inntrykk av at de HAR en politikk. PT er de fleste påstander mht hva den rødgrønne siden kan finne på ren spekulasjon ;o)

Lenke til kommentar

Poenget mitt var nettopp at FrP bare blåser valgflesk ut av bakenden sin i frykt for å tape stemmer til protestpartiene. Jeg vet at FrP er mot bompenger på papiret, men er det en ting vi har sett de siste årene så er det en flip-flopping mellom å skryte seg på bompengemotstand (les emnetittel) og å fremstå som utenforstående i hva de kaller for "lokale avgjørelser", noe som er best case en halvsannhet.

Det eneste positivet som jeg klarer å komme på at FrP har bidratt til med i regjering er å forbedre en sårt tiltrengt reparasjon og oppgradering av veinettet. Noe de rødgrønne var værst i klassen på regjeringsperiode etter regjeringsperiode.

Jeg har vel stemt FrP for å bli kvitt de rødgrønne selv. Men jeg stoler ikke på FrP's bompengeretorikk. Dessuten, hva godt vil FrP gjøre for meg og min økonomi framover. Det eneste jeg er sikker på er at min stemme aldri kommer til å gå til SV.

Tilsvarende så kan man også prate om det der Nei til bompengepartiet, at det er et veldig tynt partiprogram. Så hvorfor skal man stole på dem?

https://www.neitilmerbompenger.no/politikk/

Gikk inn på nyheter og der fant jeg umiddelbart en løgn. Fordi jeg undertegnet på å få startet partiet, da det kan være greit å få vannet ut sittende politikere litt tenkte jeg. Men jeg la merke til at i programmet når jeg så det på signaturinnsamler at de ville bruke eiendomsavgift til å drifte Norge.

Men her lyver de å sier følgende:

FNB er imot eiendomsskatt.

Kilde: https://www.neitilmerbompenger.no/hva-mener-fnb/

Jeg skal la ting få synke litt til jeg. Har ikke bestemt hvem som fortjener min stemme. Det er god tid igjen å få tenkt seg litt om, få lest litt og sånn. Det skal uansett bli en spennende valgkampinnspurt, hvor flosklene nok kommer til å flagre både hit og dit.

Jeg liker at FrP får litt bompengekamp på strupen! De kan ikke sitte å lyve lengre når de har fått reelle folkeopprør og alternative partier i valgkampen, ihvertfall så skal de passe seg i Rogaland og Hordaland etter hva jeg kan se.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg svarte til en av dem mange som har hakk i plata om at Frp kun prioriterer skattelette til de rike.

Når Frp står ganske så alene og de får lite forståelse hos avgiftskåte pilitikere som ser at bomringer både kan gi dem penger og et grønt alibi så er det ikke så lett å få gjennom så mye. Men de har da fått til noe på bompengesiden og Frp har da også fått til mye på andre områder så den beste taktikken er ikke nødvendigvis å bare stå utenfor og bue på polttikken som blir ført. Og ikke glem at ved å ikke stå utenfor så har Frp fått ned de totale utgiftene til bilister.

Du kan snurre rundt på dette så mye som du vil, men det endrer ikke på realitetene. Som er at FrP sitter som garantisten for en regjering som bryter med en fanesak de har profilert svært høyt.

Kanskje FrP ser på den sterke økningen i bompenger som en del av helsekalkylen og en finansiering av sykehusdrift? Et par (pappa må jo kjøre noen turer i kalvingstiden må vite) tusenlapper i fødselspenger til staten fra bygdejenter som skal inn til byen for å føde?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det eneste positivet som jeg klarer å komme på at FrP har bidratt til med i regjering er å forbedre en sårt tiltrengt reparasjon og oppgradering av veinettet. Noe de rødgrønne var værst i klassen på regjeringsperiode etter regjeringsperiode.

Jeg har vel stemt FrP for å bli kvitt de rødgrønne selv. Men jeg stoler ikke på FrP's bompengeretorikk. Dessuten, hva godt vil FrP gjøre for meg og min økonomi framover. Det eneste jeg er sikker på er at min stemme aldri kommer til å gå til SV.

Denne bompengedebatten er jo ustyrtelig morsom da.

Det kom som en komplett overraskelse på meg at en så stor andel FrP'ere på grasrota er så positivt innstilt til bompenger. Det er altså ikke bare partiledelsen som er for, det gjelder hele partiet. DA er det ikke rart de trives sammen med Venstre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det kom som en komplett overraskelse på meg at en så stor andel FrP'ere på grasrota er så positivt innstilt til bompenger. Det er altså ikke bare partiledelsen som er for, det gjelder hele partiet.

Det høres ut som om du fortsatt er trygt forankret i bakvendtland.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Denne bompengedebatten er jo ustyrtelig morsom da.

Det kom som en komplett overraskelse på meg at en så stor andel FrP'ere på grasrota er så positivt innstilt til bompenger. Det er altså ikke bare partiledelsen som er for, det gjelder hele partiet. DA er det ikke rart de trives sammen med Venstre.

Jeg tror også på en hysterisk morsom valgkamp. Jeg redigerte det forrige innlegget mitt med saftig ny informasjon om Nei til bompengepartiet som føler seg brydd fordi folk sprer løgner om eiendomskatt forbundet med partiet. Men nyheten om løgner er jo selv en løgn, da jeg har lest partiprogrammet ved å signere fram dette nye partiet. Og der bet jeg meg merke ved denne upopulære eiendomsbeskatningen som de den gang var veldig for.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

«Først må Siv anmode de tre andre regjeringspartiene om et møte, med pressen på slep, for å justere Granavolden-erklæringen. I møtet må hun foreslå at Norge bruker 100 milliarder kroner for å fjerne alle bomstasjonene. Så vil Siv komme ut etter en halv time og si «de andre sa nei». Da dobler vi oppslutningen.» 

Carl I Hagen

https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/nam6mJ/Uten-doble-budskap-nytter-det-ikke

Lenke til kommentar

Tror UP må på banen med såpass mange Usvinger i politikken. KRF sitter i regjering med et parti de har gått til valg på å ikke sitte i regjering med. AP - bompengepartiet fremfor alle er mot bompenger, og FrP er for mot for mot for mot mot for mot bompenger.

Litt av en farse :o)

• Liker 1
Lenke til kommentar

AP - bompengepartiet fremfor alle er mot bompenger, og FrP er for mot for mot for mot mot for mot bompenger.

Litt av en farse :o)

Nei, FrP har alltid vært mot bompenger, det er AP som snur kappen etter vinden og plutselig er i mot dette nå som det får så mye oppmerksomhet.

At man må svelge noen kameler når man sitter i regjering med andre partier er ingen nyhet, det skjer hele tiden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, FrP har alltid vært mot bompenger, det er AP som snur kappen etter vinden og plutselig er i mot dette nå som det får så mye oppmerksomhet.

Ap har vel heller vært for en økning av det generelle skattenivået, slik at ikke utgiftene går hardest ut over de som har minst fra før.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Når det gjelder FrP så er det bare å lese tråden og du ser hva jeg mener. Men det skal altså ikke mer til enn et lite ensaks filleparti før de får panikk. FrP har absolutt NULL unnskyldninger når det gjelder eksisterende bompengeutbredning.

AP svetter like mye, men de har jo ingen politikk, annet enn å tigge til seg smuler fra FrP.  Det eneste som er konsistent er at de surmumler litt i media av og til. Jeg tror de er litt tomme i hodet etter å ha brukt all sin energi på å skandalisere Giske.

Jeg trodde det var en mus som pep, men så var det bare Støre som skiftet mening.

Lenke til kommentar

Jeg er uenig i at AP har snudd i noen særlig grad. De snakker om å endre fra innkrevingen fra bommer til GPS, og at taket for hva som er forsvarlig er nær ved å være nådd. Ikke noe av det som er en veldig u-sving..

Når det gjelder FrP derimot så viser jo Bompengepartiet godt det mange har påstått. Det er fullt mulig å få til endringer uten flertall, bare man prioriterer og står på kravene. FrP med sine 16%(?) får ikke til noen ting i bompenge saken, mens ett nytt parti uten ett eneste sete på tinget får til masse.. FrP har kun brukt bompengespørsmålet som valgflesk uten noen intensjon om å gjøre noe med det.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er uenig i at AP har snudd i noen særlig grad. De snakker om å endre fra innkrevingen fra bommer til GPS, og at taket for hva som er forsvarlig er nær ved å være nådd. Ikke noe av det som er en veldig u-sving..

Du har nok helt rett - de bare forsøker å få det til å se ut som om de er mot bompenger :)

Lenke til kommentar

Du har nok helt rett - de bare forsøker å få det til å se ut som om de er mot bompenger :)

Jeg synes de er tydelige på hva de tenker. Jeg har ikke oppfattet de på noen annen måte..

PS. Jeg er dog mer tilhenger av bom enn et konstant overvåking, og nok en ting i bilen som må virke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

For de som er interessert så ligger skattekalkulatoren for AP fortsatt tilgjengelig på VG etter forrige valg. Der ser man selv fattige får en kraftig total økning ved normal livsførsel. Dvs. kjøp en flaske vin på taxfree, sigaretter, ei en bil, handle en gang i blant på nett osv. 

AP er forøvrig ikke akkurat bilistenes parti. Det eneste partiet som har stått på for bilistene er FrP, men akkurat nå om dagen så er liksom alle i mot bom. De lyver og lyver, og jeg ler så griner når jeg ser nyheter ;)

Lenke til kommentar

Det er ganske tydelig at de skal ha de pengene inn fra bilistene ja. Bilistene betaler allerede i bøtter og spann for veiene og det ER et stort etterslep mht veistandard og generelt vedlikehold. Det skyldes b.la at bilistinntektene ikke har blitt brukt til det de er samlet inn for.

De lytter jo til byråkratiets ønsker, og om de får lov så registrerer det alt som er teknologisk mulig å registrere. Kan godt bruke Kina som modell, og det fremstår forlengst som noe Østtyskerne hadde en våt drøm om.

En kan være rimelig sikker på at bompasseringsinformasjon i økende grad vil brukt til langt mer enn fakturering, men en trenger jo ikke bommer til slikt. Det er bare en ekstra bonus.

@ Nidar2:

Det er jo det som er saken her - at FrP SIER de er imot, men i praksis er de ikke en tøddel bedre enn de andre. Valgflesk er hva det er. Så det er ikke rart de svetter når noen faktisk søker makt og kommer til å loppe dem for den største fleskebiten.

Det er valg snart, og jeg tror faktisk det er mange politikere som er mer nervøs enn vanlig ved kommune/fylkesvalg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...