Gå til innhold

Frp Vil bruke 200. mill på å rive bomstasjoner

Anbefalte innlegg

... og Sylvi fjernet norskopplæring når hun var integreringsminister. Tror du det fører til bedre eller dårligere integrering, og tror du dårligere integrering fører til flere eller færre FrP stemmer?

FrP er nok ikke alene om den runddansen der. AP er også godt tjent med misnøye blant lavere inntektsklasser. KrF gnager jo fortsatt mht abort, ekteskap og legninger, og de forsøker fortsatt å late som om biologi er behovsmessig underordnet overtro. 

SV/Rødt argumenterer for politikk som "alle vet" er helt meningsløs å gjennomføre. Jeg tror de vet det selv også, men de vet også utmerket godt at de beholder en god del kjernevelgere ved å fortsette bablingen.

Misnøye er en sterkere drivkraft enn både misunnelse og kjønnsdrift.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der er helt umulig å fastslå. At du mener det er helt greit, men det er ikke faktum.

Det er ikke umulig i det hele tatt.

AP og SP sier hele tiden at de IKKE ønsker å redusere bompengene, de ønsker å GPS spore deg 24/7 og straffe deg for å bevege deg i bil, uansett hvor og når. Du skal altså straffes for å bruke noe samfunnet er totalt avhengig av.

Lenke til kommentar

Det er ikke umulig i det hele tatt.

AP og SP sier hele tiden at de IKKE ønsker å redusere bompengene, de ønsker å GPS spore deg 24/7 og straffe deg for å bevege deg i bil, uansett hvor og når. Du skal altså straffes for å bruke noe samfunnet er totalt avhengig av.

Nei, det er ikke mulig, og jeg har ikke sett noe som helst som tilsier at FrP er i nærheten av seriøsitet mht slutt på bombpenger: Hey, en av de største farsene i norsk politikk er jo FrP's gallaforestilling med Bård Hoksrud som "leading man". Bompengeinnkreving ER FrPs realpolitikk.

Om det er personvern du er bekymret for så er ikke FrP en tøddel bedre enn noe som helst annet politisk parti. Nå sitter både Venstre og FrP i regjering, og begge partier er ytterst svake på det området. Annet enn når det gjelder pompøs bs, og lipservice teller som kjent ikke.  Personvernballongen til FrP har de selv stukket hull på for lenge siden.

Endret av 1J7HHBGW
  • Liker 3
Lenke til kommentar

"De rike" blir beskattet nok. Bompenger bør bort, årsgavgift er nok finansiering, alt utover det får staten betale.

Kutt bistandsbudsjettet med 10 milliarder, så har man allerede spart inn de 10 milliardene man får inn i bompenger.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tror nok ikke de har forakt for sin egen interesse/jobb

Det har jeg da heller ikke stilt spørsmålstegn ved.

Når det er sagt, er det lite som tyder på at politikeres og partiers oppførsel er heeelt fri for forakt. Det er ikke noe man bør lære bort til barn om man ønsker at det skal bli "skikkelige folk" av ungene.

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke mulig, og jeg har ikke sett noe som helst som tilsier at FrP er i nærheten av seriøsitet mht slutt på bombpenger: Hey, en av de største farsene i norsk politikk er jo FrP's gallaforestilling med Bård Hoksrud som "leading man". Bompengeinnkreving ER FrPs realpolitikk.

Om det er personvern du er bekymret for så er ikke FrP en tøddel bedre enn noe som helst annet politisk parti. Nå sitter både Venstre og FrP i regjering, og begge partier er ytterst svake på det området. Annet enn når det gjelder pompøs bs, og lipservice teller som kjent ikke.  Personvernballongen til FrP har de selv stukket hull på for lenge siden.

Du får begynne å følge med her da:

https://stortinget.no/no/

Her får du tak i alle saker som behandles i Stortinget. Her kan du se hva alle partier sier og hvilke innstillinger de kommer med. Vi har faktisk veldig åpent demokrati ennå i dette landet, men en må gidde å gjøre en innsats selv. Jeg gidder ikke å finne tilbake til alle saker jeg har sjekket ut siste årene, men det er her jeg har lest og lært. Du kan tro og mene hva du vil, men du kan grave her, finne fakta og se at FrP jobber seriøst mot bompenger, men at de dessverre har tatt en litt for pragmatisk tilnærming der de har bøyd seg med å begrense andelene i stede for å avvise bompenger fullt og helt.

Videre så kan en samme sted se opptak av alle spørretimer, så det er bare å slå seg løs om en VIRKELIG vil vite hva våre folkevalgte holder på med. Ha også i mente at uten FrP ikke noe Nye Veier. Så i det store og hele, alt med samferdsel er i betydelig bedre stand enn om vi hadde overlatt styringen til de rødgrønne. Dessverre så skjer det nå en rasering av jernbanen, noe som er den faktiske stygge ripen i lakken til samferdselspolitikken til FrP.

Lenke til kommentar

Fjern alle fordelene med elbil, da elbil ikke er miljøvennlig

Vi vil ha bort bilene, sa politikerne, før de ga fordeler til elbilene og trafikken økte

Det er moms på elsykler, som ER miljøvennlige

Det satses alt for lite på bil og legges for lite til rette for bil.

Lenke til kommentar

Du får begynne å følge med her da:

https://stortinget.no/no/

Her får du tak i alle saker som behandles i Stortinget. Her kan du se hva alle partier sier og hvilke innstillinger de kommer med. Vi har faktisk veldig åpent demokrati ennå i dette landet, men en må gidde å gjøre en innsats selv. Jeg gidder ikke å finne tilbake til alle saker jeg har sjekket ut siste årene, men det er her jeg har lest og lært. Du kan tro og mene hva du vil, men du kan grave her, finne fakta og se at FrP jobber seriøst mot bompenger, men at de dessverre har tatt en litt for pragmatisk tilnærming der de har bøyd seg med å begrense andelene i stede for å avvise bompenger fullt og helt.

Videre så kan en samme sted se opptak av alle spørretimer, så det er bare å slå seg løs om en VIRKELIG vil vite hva våre folkevalgte holder på med. Ha også i mente at uten FrP ikke noe Nye Veier. Så i det store og hele, alt med samferdsel er i betydelig bedre stand enn om vi hadde overlatt styringen til de rødgrønne. Dessverre så skjer det nå en rasering av jernbanen, noe som er den faktiske stygge ripen i lakken til samferdselspolitikken til FrP.

Hva de (eller politikere generelt) sier spiller fint liten rolle. Også i Stortinget. Det er derfor vi har begreper som valgflesk og spill for galleriet. Det som betyr noe er hva de faktisk gjør, og hva de faktisk gjennomfører - og HVORDAN.

Det hersker neppe stor tvil om at veisatsingen har hatt en vesentlig økning med FrP i regjering. Men de finansierer det altså med bompenger i bøtter og spann, og enhver som skal reise fra/til en småby av betydning (Osl/Bgo/Trh/Sta osv osv osv) Må betale betydelige beløp i bompenger,. Dette bryter fullstendig med FrP's noe komiske image (folk flest/ingen avgifter/null byråkrati) på alle mulige måter.

Saken som debatteres her er med bakgrunn i et utspill fra FrP om at de vil bruke 200 mill på å rive bomstasjoner, og om en legger trådstarters tall til grunn (60 mrd i gjeld, 30 mill pr dag i bompenger) så er dette et torskeegg i Barentshavet.

FrP er en forutsetning for at den nåværende regjering eksisterer, og det er fint lite som tilsier at slutt på bompenger er viktig for FrP. I såfall ville de ha satt det som en betingelse for deltagelse i regjering, og det har de jo ikke gjort.

DERSOM de hadde satt en slik betingelse for deltagelse er jeg nokså sikker på at prostestene fra befolkningen mot fjerning av bompenger ville ha vært fullstendig håndterbar for FrP og deres medsammensvorne.

• Liker 2
Lenke til kommentar

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/mR39XL/Frp-vedtok-a-bruke-opp-mot-100-milliarder-oljekroner-pa-a-fjerne-bomstasjonene

"Landsmøtet vedtok Hagens forslag om å bruke opp til 100 milliarder oljekroner for å fjerne bomstasjonene."

Litt mere enn 200 millioner det ja, men så er jo alle andre partier som er på Stortinget mot det.

Så de blafret litt med lekepenger. Det er jo ikke noe nytt fra hverken FrP eller andre partier.

Inntil FrP setter taburettene sine på spill har fantasillioner null betydning. Det er på nivå med krig og fred å sånn.

• Liker 3
Lenke til kommentar

FRP og Høyre er partier for de som tjener 1.5 mill og mer.

Disse folka merker ikke noe til bompenger.

Venstre er et parti for de som tjener 1.5 mill og mer.

SV er et parti for de som tjener mer enn 1 mill i året.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Venstre er et parti for de som tjener 1.5 mill og mer.

SV er et parti for de som tjener mer enn 1 mill i året.

Hva folk tjener som stemmer på og hva partiet er desgina for er to forskjelllige ting og jeg regner med du skjønner det.

All politikken til Høyre og FRP styrker de rike og svekker de svake, alle deres skatteletter gir mye mer til de rike, de fjerner støtte de fattige og vanlige trenger. 

At FRP lurer fatttige til å stemme på de, er en helt annen sak, FRPs politkk er for de rike. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva folk tjener som stemmer på og hva partiet er desgina for er to forskjelllige ting og jeg regner med du skjønner det.

All politikken til Høyre og FRP styrker de rike og svekker de svake, alle deres skatteletter gir mye mer til de rike, de fjerner støtte de fattige og vanlige trenger. 

At FRP lurer fatttige til å stemme på de, er en helt annen sak, FRPs politkk er for de rike. 

Jeg skjønner at mange ønsker glemme da Kristin Halvorsen ble finansminister og ga høytlønnede med over 1 million i inntekt store skatteletter.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/7EK39/kristin-halvorsen-har-gitt-seg-selv-flere-tusen-i-skattelette

https://www.tv2.no/a/2869947/

De skulle også "fjerne fattigdommen med et pennestrøm", men fattigdommen økte kraftig mens de satte i regjering.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner at mange ønsker glemme da Kristin Halvorsen ble finansminister og ga høytlønnede med over 1 million i inntekt store skatteletter.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/7EK39/kristin-halvorsen-har-gitt-seg-selv-flere-tusen-i-skattelette

https://www.tv2.no/a/2869947/

De skulle også "fjerne fattigdommen med et pennestrøm", men fattigdommen økte kraftig mens de satte i regjering.

Jeg er ikke kjent med at det er noen partier som har gjort seg fortjent til "Løftenes hall of fame". Men nå gjelder denne saken altså BOMPENGER, og der er FrP forspist etter mange år med dårlig valgflesk.

Denne helgen startet de med en skalk og sluttet med en grisefarm. Om du ønsker å fortsette med andre tema kan vi godt diskutere en annen bit av FrPs "kampflesk", og det er byråkrati der den eneste forskjellen siden FrP fikk taburetter er at det har blitt MER av det, og at en ikke hører FrPs gnaging uke inn og uke ut. Start gjerne en egen tråd om du ønsker å fortelle oss hvordan FrP har redusert antall hoder og prisen for byråkratiet. Du kan begynne med Politiet. Der er de jo kjempeimpontert.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Godt forslag nå når vi ser bompengemotstanden øker i hele Norge.

Vi får snart ta på de gule vestene og gå ut å protestere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...