Tåkefyrste Skrevet 3. mai 2019 Del Skrevet 3. mai 2019 Lakrispiper er jævlig godt. Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 3. mai 2019 Del Skrevet 3. mai 2019 Åja? så om de vil kan de bare fjerne bomstasjonene? Høyre har ingenting de skulle sagt? Dersom FrP virkelig hadde det å fjerne bompenger som topprioriet hadde jo Høyre ikke behøvd å gå i regjering med FrP om ikke Høyre gikk med på å fjerne bompenger. KrF greide i en årrekke å presse gjennom politikk som det er LANGT MINDRE støtte for i befolkningen enn å fjerne bompengene. 3 Lenke til kommentar
missi Skrevet 3. mai 2019 Del Skrevet 3. mai 2019 (endret) Åja? så om de vil kan de bare fjerne bomstasjonene? Høyre har ingenting de skulle sagt? Nå er det jo slik at FrP faktisk HAR makten gjennom at de er en forutsetning for at denne regjeringen eksisterer. Så bompengene ville ha vært borte om det var mer enn harskt valgflesk fra FrP. Er overraskende mange som ikke vet at det ikke er regjeringen, men Stortinget som bestemmer politikken som skal føres. Regjeringen er bare ansvarlig for å implementere det Stortinget bestemmer. Endret 3. mai 2019 av missi Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 3. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2019 Er overraskende mange som ikke vet at det ikke er regjeringen, men Stortinget som bestemmer politikken som skal føres. Regjeringen er bare ansvarlig for å implementere det Stortinget bestemmer.Når vi har en flertallsregjering, så er alt sånt avklart før det havner i stortinget.Selv når vi hadde mindretallsregjering, var mye avklart pga samarbeidsavtalen. 1 Lenke til kommentar
Vaniman Skrevet 3. mai 2019 Del Skrevet 3. mai 2019 Er overraskende mange som ikke vet at det ikke er regjeringen, men Stortinget som bestemmer politikken som skal føres. Regjeringen er bare ansvarlig for å implementere det Stortinget bestemmer. Stortinget har lovgivende makt. Men det er nesten alltid regjeringen som legger frem lovforslagene. De kan vel også fjerne eller legge til en del reguleringer. Samt at de utarbeider statsbudsjettet. Så makt har de. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 3. mai 2019 Del Skrevet 3. mai 2019 200 mill? Tenker man appelerer til dugnadsånden, så gjør man det langt billigere 1 Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 3. mai 2019 Del Skrevet 3. mai 2019 Er overraskende mange som ikke vet at det ikke er regjeringen, men Stortinget som bestemmer politikken som skal føres. Regjeringen er bare ansvarlig for å implementere det Stortinget bestemmer. Det er det sikkert mange som ikke vet ja. Men nå har det seg slik at det er ganske mange politikere og politiske partier som ønsker å regjere. Sånn i farten kan jeg ikke komme på noen partier representert på stortinget som ikke drømmer om å sitte i regjeringskontorene. Kan det være fordi det faktisk gir større muligheter til å utøve makt og gjennomføre en eller annen politikk enn om en ikke sitter i regjering? Lenke til kommentar
missi Skrevet 3. mai 2019 Del Skrevet 3. mai 2019 Når vi har en flertallsregjering, så er alt sånt avklart før det havner i stortinget. Selv når vi hadde mindretallsregjering, var mye avklart pga samarbeidsavtalen. Så, er det flertall for FrP sin bompengepolitikk i Stortinget? 2 Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 3. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2019 Så, er det flertall for FrP sin bompengepolitikk i Stortinget? FrP kunne fint valgt å kreve det for å bli med i regjeringsprosjektet, slik som KrF fikk gjennom krav da de gikk inn i regjeringen. Alle partiene som er med i regjeringen har kommet med krav og ultimatum. FrP har dog ikke brydd seg om å prioritere en eneste krone i krav til bompengesaken. 1 Lenke til kommentar
Takk for meg Skrevet 3. mai 2019 Del Skrevet 3. mai 2019 Alle lover mer enn de kan holde og alle må gi å ta i forhandlinger, men slik Frp holder på med bompenger mangler sidestykke i norsk politikk. Ikke verre enn AP og at de jobber for 'arbeiderne' - nå i opposisjon er det plutselig for mange deltidsstillinger. +++ 1 Lenke til kommentar
missi Skrevet 4. mai 2019 Del Skrevet 4. mai 2019 FrP kunne fint valgt å kreve det for å bli med i regjeringsprosjektet, slik som KrF fikk gjennom krav da de gikk inn i regjeringen. Alle partiene som er med i regjeringen har kommet med krav og ultimatum. FrP har dog ikke brydd seg om å prioritere en eneste krone i krav til bompengesaken. Jeg skulle gjerne sett et totalt kompromissløst FrP når det kommer til bompenger, men siste setningen din er direkte feil. Andelen som betales i bompenger for veiprosjektene samlet er betydelig lavere enn om FrP ikke hadde kranglet på det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. mai 2019 Del Skrevet 4. mai 2019 Det er jo ikke Frp som har skyld i bompengene, det er Høyre!Jeg er sjeleglad for at dagens regjering har fått regjere de siste årene, tørr ikke tenke på hvor ille det ville vært med en mer rødlig profil. Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 4. mai 2019 Del Skrevet 4. mai 2019 Minst en som ikke lyver? Så vidt jeg vet er ikke politikere lovpålagt og fortelle sannheten. En amerikansk politiker svarte på om fortelle løgner er utbredt i politikken "No. Well, yes" At de er økonomiske med sannheten eller terminologisk unøyaktig når de snakker. Bruk av retorikk for og manipulere. Dette er kravene til en "god" politiker. Men "god" for hvem? Vi stiller krav til bedrifter som selger produkter. De får ikke lov til og lyve, før i tiden så hevdet selskaper at demmes produkter kunne gjøre alt mellom himmel og jord. Men så satte men en lov på plass der man satte krav til dem. Og paracet får ikke lov til og reklamere med at de helbreder senile osv. Hvorfor stiller vi ikke samme krav til de som styrer landet? 1 Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 4. mai 2019 Del Skrevet 4. mai 2019 Jeg er sjeleglad for at dagens regjering har fått regjere de siste årene, tørr ikke tenke på hvor ille det ville vært med en mer rødlig profil. Hmm.... La meg se om jeg har forstått deg rett.... Påstår du at AP har en politikk? Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 4. mai 2019 Del Skrevet 4. mai 2019 Ikke verre enn AP og at de jobber for 'arbeiderne' - nå i opposisjon er det plutselig for mange deltidsstillinger. +++ Kan man ikke summere konsekvensen nokså enkelt? Dyp politikerforakt? Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 4. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2019 Jeg skulle gjerne sett et totalt kompromissløst FrP når det kommer til bompenger, men siste setningen din er direkte feil. Andelen som betales i bompenger for veiprosjektene samlet er betydelig lavere enn om FrP ikke hadde kranglet på det.Det er bare sprøyt.. FrP har ikke løftet en finger i bompengespørsmålet, og nå skal de gjemme seg bak at det hadde vært så mye værre med noen andre?Jeg er ganske sikker på at situasjonen hadde vært lik uavhengig av hvem som hadde styrt. Her kommer de med 200 millioner, en dråpe i havet, kun for å opprettholde bløffen sin. En reduksjon i gjelden på 0,3% er overhode ikke merkbart for noen. 2 Lenke til kommentar
missi Skrevet 4. mai 2019 Del Skrevet 4. mai 2019 Det er bare sprøyt.. FrP har ikke løftet en finger i bompengespørsmålet, og nå skal de gjemme seg bak at det hadde vært så mye værre med noen andre? Jeg er ganske sikker på at situasjonen hadde vært lik uavhengig av hvem som hadde styrt. Her kommer de med 200 millioner, en dråpe i havet, kun for å opprettholde bløffen sin. En reduksjon i gjelden på 0,3% er overhode ikke merkbart for noen. Du får lese de alternative statsbudsjettene så ser du hva de forskjellige partiene vil ha av bompenger. Ingen vil ha mer enn AP og SP. Vi ligger en plass mellom 20 og 40% under det vi ellers hadde gjort om AP og SP hadde fått viljen sin. Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 4. mai 2019 Del Skrevet 4. mai 2019 Vi ligger en plass mellom 20 og 40% under det vi ellers hadde gjort om AP og SP hadde fått viljen sin. Det der er helt umulig å fastslå. At du mener det er helt greit, men det er ikke faktum. 3 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 4. mai 2019 Del Skrevet 4. mai 2019 Jeg hadde ikke tenkt på den vinklingen... Bompenger skaper misnøye, og hvis bomringene forsvinner så forsvinner også misnøyen, og da mister FrP en ting de kan lyve om til valg, og da vil de tape stemmer. Er de virkelig så kyniske? 3 Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 4. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2019 Jeg hadde ikke tenkt på den vinklingen... Bompenger skaper misnøye, og hvis bomringene forsvinner så forsvinner også misnøyen, og da mister FrP en ting de kan lyve om til valg, og da vil de tape stemmer. Er de virkelig så kyniske? ... og Sylvi fjernet norskopplæring når hun var integreringsminister. Tror du det fører til bedre eller dårligere integrering, og tror du dårligere integrering fører til flere eller færre FrP stemmer? 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå