LMH1 Skrevet 3. mai 2019 Del Skrevet 3. mai 2019 Hei, er det vanskelig å få openVPN i ubuntu en på windows 10? Syns det selv, da windows 10 er så mye enklere, eller har versjon ubuntu 19.04 problemer å få openvpn å fungere enkelt? Forstår noen: forskjell på OpenVPN Access Server https://community.openvpn.net/openvpn/wiki/Easy_Windows_Guide For sliter å lage skript å kunne koble direkte fra client til server på den måten. Forstår ikke hvorfor de ikke gjør et på annen måte. For Asus er mye bedre som VPN server. Tar noen sekunder å sette opp. Virker som nyeste VPN clientversjonen støtter 1 gigabit TAP før var en på 10 mbit. Men usikker på hvis man har rask internetlinje om det er mulig å få raskere hastigheter? Hvordan er ipv6 støtte? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 11. mai 2019 Del Skrevet 11. mai 2019 sist jeg testet ovpn på ubuntu kunne jeg bare importere ovpn profilen og det fungerte. uten ekstra programmer. så jeg syntes det var langt enklere i ubuntu enn i windows. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 11. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2019 Det var ikke mye hjelp, hva bruker du da asus\netgear eller har du noe eget? For virker ut som config filene er skrivet for windows og ikke linux? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 13. mai 2019 Del Skrevet 13. mai 2019 har asrock ruter. funket fint. eventuelt lag en rpi med vpn. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 13. mai 2019 Del Skrevet 13. mai 2019 jeg kjørte vpn server fra rutern. men det er veldig lett å sette opp en rpi med http://www.pivpn.io/ Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 18. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2019 Etter en del prøving og feiling fant jeg ut config filen var problemet. Enkleste å sette opp vpn er å gå i nettverk ikonet også velge + ved tilkoblinger også legge til openvpn filen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå