Simen1 Skrevet 7. mai 2019 Del Skrevet 7. mai 2019 Forstod du ikke hva jeg skrev? Du er ikke enig at kvaliteten på batteriet vil utgjøre en større faktor i fremtiden rundt bruktbilsalg kontra nå idag, når markedet er såpass ungt? Poenget er at en testrunde for å sjekke reell rekkevidde er en håpløs metode for å sjekke batteritilstanden. Forbruk avhenger av så mange faktorer at man ikke kan dra noen fornuftig konklusjon ut av det. Derfor sammenligningen med like håpløs dekksparking. Om du vil trekke konklusjoner ut av så tynne grunnlag når du kjøper bil får være opp til deg. Og dekksparkerne for den del. Tips: Kjør heller en programvarebasert syklustest på batteriet og sjekk cellespenningene etter f.eks et døgn. Da får du indikasjon på antall celler som har unormale verdier. 2 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 7. mai 2019 Del Skrevet 7. mai 2019 Poenget er at en testrunde for å sjekke reell rekkevidde er en håpløs metode for å sjekke batteritilstanden. Forbruk avhenger av så mange faktorer at man ikke kan dra noen fornuftig konklusjon ut av det. Derfor sammenligningen med like håpløs dekksparking. Om du vil trekke konklusjoner ut av så tynne grunnlag når du kjøper bil får være opp til deg. Og dekksparkerne for den del. Tips: Kjør heller en programvarebasert syklustest på batteriet og sjekk cellespenningene etter f.eks et døgn. Da får du indikasjon på antall celler som har unormale verdier. Samme metode som TeslaBjørn bruker i sine tester? Hvorfor er den så håpløs? Må jo selvsagt ta ei grei runde før det blir noe ut av det, men da får man isåfall påtvinge selgeren å gjøre dette. Mulig slikt rett og slett blir mer vanlig for selgere å bevise i annonser for å få en lett-selgelig elbil? Poenget er jo uansett at fokuset på batteriene kun vil øke jo mer tiden går, og jo mer folk forstår elbiler på bruktmarkedet. 2 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 12. mai 2019 Del Skrevet 12. mai 2019 Nå er ihvertfall tilhenger blitt mulig, selv om det er litt begrenset vekt. Men da får man ihvertfall med seg en combi-camp, teardrop camper eller en annen ikke alt for stor campingvogn. 2 Lenke til kommentar
Kristines1996 Skrevet 13. august 2019 Del Skrevet 13. august 2019 Kan dere legge ut bilder av bilens skjønnhetsfeil? Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Poenget er at en testrunde for å sjekke reell rekkevidde er en håpløs metode for å sjekke batteritilstanden. Forbruk avhenger av så mange faktorer at man ikke kan dra noen fornuftig konklusjon ut av det. Derfor sammenligningen med like håpløs dekksparking. Om du vil trekke konklusjoner ut av så tynne grunnlag når du kjøper bil får være opp til deg. Og dekksparkerne for den del. Tips: Kjør heller en programvarebasert syklustest på batteriet og sjekk cellespenningene etter f.eks et døgn. Da får du indikasjon på antall celler som har unormale verdier. Sa Simen mens han omtrent hoppet opp og ned i stolen. Jeg driter nu i hva "programvarebasert syklustest" sier, jeg vil bare at bensintanken skal være stor nok til pendleveien. Er den ikke det, så er bensintanken for liten. Uansett hva simentesten måtte si. 1 Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Jepp, her er topplista. Kjapp oversikt over rekordene: Modell S over 800 000 km Model X nesten 600 000 km Model 3 nesten 100 000 km Rekordbilene kjører rundt 12 timer i døgnet i motorveihastighet, året rundt. Holdbarheten til bilene er så absurd mange km at det er irrelevant for vanlige folk. Like "absurd" som en gammel taximercedes Eklasse. Tilfeldigvis også den bilen som Tesla i der stille kopierte mange av delene sine fra. Så, ved å kopiere en gammel dieseltaxi har de klart å oppnå samme holdbarhet som den gamle taxien. Altså er forbedringen null, og fanboyene hyller den likevel opp i skyene.... *gjesp* 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 (endret) Like "absurd" som en gammel taximercedes Eklasse. Tilfeldigvis også den bilen som Tesla i der stille kopierte mange av delene sine fra. Så, ved å kopiere en gammel dieseltaxi har de klart å oppnå samme holdbarhet som den gamle taxien. Altså er forbedringen null, og fanboyene hyller den likevel opp i skyene.... *gjesp* Merkelig at Merchedes i det stille brukte Tesla sine motorer i elbilen sin? Og når hele understellet, og masse interiørdeler er hentet rett fra Merchedes har det da vel ikke akkurat vært gjort i det stille? Alle vet da om dette? Hørt om sammarbeid? Model 3 har vel nesten ingen (om ingen?) Merchedesdeler. Endret 15. august 2019 av Complexity 1 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Like "absurd" som en gammel taximercedes Eklasse. Tilfeldigvis også den bilen som Tesla i der stille kopierte mange av delene sine fra. Så, ved å kopiere en gammel dieseltaxi har de klart å oppnå samme holdbarhet som den gamle taxien. Altså er forbedringen null, og fanboyene hyller den likevel opp i skyene.... *gjesp* Det er ikke så veldig rart at Tesla bruker mye MB-deler all den tid MB var tidligere storaksjonær og en av de som i sin tid "reddet" Tesla økonomisk, en del av samarbeidet gikk ut på at Tesla kjøpte\brukte deler av MB i sine biler og MB fikk til gjengjeld motor\batteriteknologi fra Tesla til sin B-klasse de årene de solgte den og sparte mye R@D-penger på det. Toyota som også var storaksjonær gjorde også det samme og brukte motor\batteri til sin elektriske Rav4 som de solgte i USA i en del år fra Tesla. Det finnes mange andre bilallianser den dag i dag hvor man bruker deler fra konkurrenter i bilene pga slike ting. Mener du Tesla burde nekta å brukte kvalitetsdeler fra MB og heller gått for egenutviklede saker som neppe ville hatt like høy kvalitet? Godt mulig MB stilte det som et krav at Tesla skulle bruke deler fra dem og slik at de fikk noe økonomisk igjen for å investere i dem, da de solgte aksjene fikk de i hvert fall igjen i bøtter og spann 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Ny rekord: En Tesla model S P85 rundet 900 000 km 14. juli. På sitt andre batteri. Ingen motorbytte så langt. Han regner med å runde millionen senere i år. 2 Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 (endret) Merkelig at Merchedes i det stille brukte Tesla sine motorer i elbilen sin? Og når hele understellet, og masse interiørdeler er hentet rett fra Merchedes har det da vel ikke akkurat vært gjort i det stille? Alle vet da om dette? Hørt om sammarbeid? Model 3 har vel nesten ingen (om ingen?) Merchedesdeler. Poenget mitt var at det er ingenting "absurd" med holdbarheten til Tesla. Den fikk de med på kjøpet fra MB da de kopierte den. At dette var "absurd" var da alldeles ikke min påstand, men snarere påstanden til simen, han jeg siterte. Endret 15. august 2019 av BippeStankelbein 1 Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 (endret) Det er ikke så veldig rart at Tesla bruker mye MB-deler all den tid MB var tidligere storaksjonær og en av de som i sin tid "reddet" Tesla økonomisk, en del av samarbeidet gikk ut på at Tesla kjøpte\brukte deler av MB i sine biler og MB fikk til gjengjeld motor\batteriteknologi fra Tesla til sin B-klasse de årene de solgte den og sparte mye R@D-penger på det. Toyota som også var storaksjonær gjorde også det samme og brukte motor\batteri til sin elektriske Rav4 som de solgte i USA i en del år fra Tesla. Det finnes mange andre bilallianser den dag i dag hvor man bruker deler fra konkurrenter i bilene pga slike ting. Mener du Tesla burde nekta å brukte kvalitetsdeler fra MB og heller gått for egenutviklede saker som neppe ville hatt like høy kvalitet? Godt mulig MB stilte det som et krav at Tesla skulle bruke deler fra dem og slik at de fikk noe økonomisk igjen for å investere i dem, da de solgte aksjene fikk de i hvert fall igjen i bøtter og spann Jeg mener akkurat det jeg skriver:At det er ingenting "absurd" med holdbarheten til en Tesla. Spesielt ikke når de kopierer slitedeler fra en bil som er kjent for å holde enda lengre. Dette er er MB sin ære, de gjorde det først og de gjorde også utviklingsarbeidet. Pay credits where credits is due. Endret 15. august 2019 av BippeStankelbein 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Så det er altså ett problem at Tesla har brukt kvalitetsdeler fra Merchedes og at bilene viser seg å være veldig holdbare.. jaja.. De har som sakt ikke kopiert noen deler, de har brukt ekte Merchedes deler. 1 Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Ny rekord: En Tesla model S P85 rundet 900 000 km 14. juli. På sitt andre batteri. Ingen motorbytte så langt. Han regner med å runde millionen senere i år. Det er ingen rekord. MB Eklasse har flere eksemplar som har gått over 1 million. Uten bytte av motor eller dieseltank. 1 Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 (endret) Så det er altså ett problem at Tesla har brukt kvalitetsdeler fra Merchedes og at bilene viser seg å være veldig holdbare.. jaja.. De har som sakt ikke kopiert noen deler, de har brukt ekte Merchedes deler. Igjen; Jeg mener det jeg skriver, så start med å lese det jeg skriver. Jeg mener at når slitedelene er hentet rett fra delelageret til MB, og MB allerede har solgt en bil som går enda lengre, i mange år. Så er det vel på sin plass å gi MB et lite nikk for dette, ikke bare sleike musk oppetter ryggen i endeløs beundring. Pay credits where creditts is due. Endret 15. august 2019 av BippeStankelbein 2 Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Så det er altså ett problem at Tesla har brukt kvalitetsdeler fra Merchedes og at bilene viser seg å være veldig holdbare.. jaja.. De har som sakt ikke kopiert noen deler, de har brukt ekte Merchedes deler. Hvorfor mener du at Mercedes er så dårlige biler? Taxi Mercedeser i Tyskland ruller jo over en million km problemfritt? 1 Lenke til kommentar
Panneband Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Like "absurd" som en gammel taximercedes Eklasse. Tilfeldigvis også den bilen som Tesla i der stille kopierte mange av delene sine fra. Så, ved å kopiere en gammel dieseltaxi har de klart å oppnå samme holdbarhet som den gamle taxien. Altså er forbedringen null, og fanboyene hyller den likevel opp i skyene.... *gjesp* Har du en liste over slitedeler som Tesla benytter fra MB? 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Hvorfor mener du at Mercedes er så dårlige biler? Taxi Mercedeser i Tyskland ruller jo over en million km problemfritt? Hvor har jeg sakt det? Bippe stankelbein sier at Tesla kun går langt fordi de har kopiert deler fra Merchedes. Jeg ser ikke problemet med at de har brukt gode deler fra Merchedes. Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Har du en liste over slitedeler som Tesla benytter fra MB?Det er vel ingen typiske slitedeler som er fra Mercedes/Daimler. Hovedsaklig er det vel snakk om deler av rattstammen, brytere og litt diverse på Model S/X. Det skal også være en del likheter mellom luftfjæringen på Model S/X og E-klasse, ettersom Daimler satte Tesla i kontakt med sin leverandør. Så vidt jeg vet har ingenting Daimler-relatert blitt med til Model 3. 1 Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Har du en liste over slitedeler som Tesla benytter fra MB? Har du en liste over urimelige forventninger du selv har stilt til dine meddebattanter? 1 Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Hvor har jeg sakt det? Bippe stankelbein sier at Tesla kun går langt fordi de har kopiert deler fra Merchedes. Jeg ser ikke problemet med at de har brukt gode deler fra Merchedes. Kom igjen da! Sånn som du tillegger meg meninger, så må du tåle å bli tillagt litt meninger selv også =) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå