hekomo Skrevet 3. mai 2019 Del Skrevet 3. mai 2019 (endret) Jeg bare skumleste testen, og det skrangler. Model 3 er ikke stor nok som familiebil. Rekkeviddemessig er 300 km nok men der har dere en long range utgave noe som ikke har noe å si for testen. Hva er det du snakker om? Hvorfor er den ikke stor nok som familiebil? Den virker riktignok litt liten for tre barn, men det virker som det hadde gått veldig fint med bare to. Hvorfor snakker du om 300 km? De kjørte Long Range-utgaven som hr en rekkevidde på 500 km. Endret 3. mai 2019 av hekomo 1 Lenke til kommentar
rosetta stoned Skrevet 3. mai 2019 Del Skrevet 3. mai 2019 Neste test: Semier med kran for enslige på tur på vestlandet. Konklusjon: Jævlig dyrt med bom og ferge. 1 Lenke til kommentar
Robort Kristensen Skrevet 3. mai 2019 Del Skrevet 3. mai 2019 Hele testen blir litt skivebom når en legger opp til 2 vokse og 3 barn i barnesete på langtur. Tviler på en finner mange barnefamilier med 3 barn i denne alderen og setebehov som seriøst vurderer denne bilen til langtur, eller denne bilen i det hele tatt. Rart de ikke tok helt av og prøvde å stappe bikkjene ned i bagasjerommet eller i takboksen mens de først var i gang. Enig. En så stor familie ville nok valgt en Caravellen lignende bil. Stusser også på sikkerheten til midtsete barnet i en kollisjon. Med et bakovervendt sete å stange hode i ser dette ikke bra ut i det hele tatt. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 3. mai 2019 Del Skrevet 3. mai 2019 Hva er det du snakker om? Hvorfor er den ikke stor nok som familiebil? Den virker riktignok litt liten for tre barn, men det virker som det hadde gått veldig fint med bare to. Hvorfor snakker du om 300 km? De kjørte Long Range-utgaven som hr en rekkevidde på 500 km. Fordi jeg synes det er en merkelig test. Merkelig valg av bil. Og merkelig vektlegging. Lenke til kommentar
Eivind Helle Skrevet 3. mai 2019 Del Skrevet 3. mai 2019 Jeg skulle gjerne registrert meg hvis de hadde brukerbetingelser jeg kunne trykket ok på. Det har de ikke. Ikke ta det så for gitt at det var "bryet med registrering" som manglet. Hvilke brukerbetingelser er det som er ille nok til at du heller ville betale 60% ekstra i stedet for å registrere deg? 1 Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 3. mai 2019 Del Skrevet 3. mai 2019 Sidrn jeg som vanlig ikke leste hva som sto i avtalen....... Bør jeg bli bekymret? Kommer prinser fra nigeria til å tilby meg penger? 1 Lenke til kommentar
Bjørn Eng Skrevet 3. mai 2019 Del Skrevet 3. mai 2019 Model 3 er sikkert en fin bil for de som klarer seg med Lego kvalitet. Skal man derimot ha en bil som er skrudd sammen slik man forventer at en moderne bil skal være, så er det egentlig bare å velge en hvilken som helst annen leverandør. Alle, absolutt alle andre bilprodusenter klarer å skru sammen sine egne biler slik at skjøter, skjermer, lykter og takluker sitter der de skal. Dette har vært et problem fra dag en, og ingenting har endret seg. Nå skal Tesla ut i markedet å hente 20 milliarder kroner til. Noe Hr Fusk har nektet for mange ganger skulle være nødvendig. De trenger det om de skal fortsette å produsere biler de ikke tjener penger på. For et luftslott. 3 Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 3. mai 2019 Del Skrevet 3. mai 2019 Model 3 er sikkert en fin bil for de som klarer seg med Lego kvalitet. Skal man derimot ha en bil som er skrudd sammen slik man forventer at en moderne bil skal være, så er det egentlig bare å velge en hvilken som helst annen leverandør. Alle, absolutt alle andre bilprodusenter klarer å skru sammen sine egne biler slik at skjøter, skjermer, lykter og takluker sitter der de skal. Dette har vært et problem fra dag en, og ingenting har endret seg. Nå skal Tesla ut i markedet å hente 20 milliarder kroner til. Noe Hr Fusk har nektet for mange ganger skulle være nødvendig. De trenger det om de skal fortsette å produsere biler de ikke tjener penger på. For et luftslott. Din argumentasjon stiller sterkere om du slutter å formulere deg som du er 12 år (ref. Fusk). Og vil tørre å påstå at det er en rekke andre biler på markedet som også har noen problemer vedrørende det du nevner. Så får vi satser på simple ting som lakk og den slags snart kan bli ordnet skikkelig, da dette er litt sløvt foreløpig. 1 Lenke til kommentar
big_glasses Skrevet 3. mai 2019 Del Skrevet 3. mai 2019 Uff ja, tenk en så utrygg, dårlig konstruert bil som Model 3.... https://www.tesla.com/no_NO/blog/model-3-lowest-probability-injury-any-vehicle-ever-tested-nhtsa?redirect=no https://www.nhtsa.gov/vehicle/2018/TESLA/MODEL%2525203/4%252520DR/RWD https://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/tesla/model-3-4-door-sedan 2 Lenke til kommentar
olemars Skrevet 3. mai 2019 Del Skrevet 3. mai 2019 Er det slik å forstå at den skjermen som går i svart også er eneste instrumentpanelet for sjåføren (med speedometer, etc)? Er det ikke regler og krav om stabilitet til disse? 2 Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 3. mai 2019 Del Skrevet 3. mai 2019 Merkelig AP ikke ble tatt med / vurdert i en slik tur. Det hadde forbedret turen betraktelig. Uansett, en fantastisk bil: Voldsomme bagasjeplassen i denne formen/klassen. Minimalistisk og glasstaket gjør at det virker romslig og åpent. Deilig, spesielt på langturer. Nok kraft til enhver situasjon. Infotainment og stor nok skjerm til å... ikke ta frem mobilen. Varme/AC alltid på, på alle stopp; i.e. pause her og der og ferge og venting, uten å bekymre seg for tomgangskjøring. En BMW 3-serie stasjonsvogn hadde nok fått større utfordringer til en slik tur enn Model 3ern. Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 3. mai 2019 Del Skrevet 3. mai 2019 Er det slik å forstå at den skjermen som går i svart også er eneste instrumentpanelet for sjåføren (med speedometer, etc)? Er det ikke regler og krav om stabilitet til disse? Det er "3"maskiner som deler samme skjerm". Men det som resettes er MCU/infotainmentet. Selve kjøringen, gass/brems/lys/osv blir ikke berørt. 2 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 3. mai 2019 Del Skrevet 3. mai 2019 (endret) Fordi jeg synes det er en merkelig test. Merkelig valg av bil. Og merkelig vektlegging. Det var vel en morsom ting å teste. Det er en populær bil og de ville se hvordan den fungerte i hverdagen. Og rekkevidden er som kjent 500 km og ikke 300. Endret 3. mai 2019 av hekomo 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3. mai 2019 Del Skrevet 3. mai 2019 Det hadde du aldri godtatt på en (annen) premium bil, ingen andre heller, for den delen! Ehm jo? At glasset står noe skjevt irriterte meg litt når jeg så det, selvfølgelig. Men så gikk det over. Det er alt for brysomt å rette på og gir meg ingenting i retur. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. mai 2019 Del Skrevet 3. mai 2019 Og rekkevidden er som kjent 500 km og ikke 300. Du har helt rett, men jeg tror Limbeck mente normal praktisk bruk og ikke rekkevidde selv om han brukte det ordet. I praksis ville jeg valgt superladere med ca 300 km avstand på langtur fordi det er greit å ha 20% buffer til uforutsette hendelser og unngå saktelading (80-100%) på superladerne. Det er heldigvis nok superladere til at man kan velge avstand i mange tilfeller. Det går selvsagt an å optimalisere reisetiden mer, på bekostning av buffer og avstand, hvis man velger ladere som gjør at man f.eks bruker SoC-spekteret 10-50% i stedet for 20-80%. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 3. mai 2019 Del Skrevet 3. mai 2019 Synes det var en fin test, greit å få info om praktisk rekkevidde\plass for småbarnsfamilier og ferieturer. Fint å vite merforbruk ved full bil og så man vet hva man kan belage seg på av rekkevidde 3 Lenke til kommentar
Chigau Skrevet 3. mai 2019 Del Skrevet 3. mai 2019 Detta var en väldigt vinklad artikel: 1) Kvalitet: Tesla 3 drive train är designad för att tåla mer än 1.6 miljoner km !! Det är mycket längre än någon bensin/diesel bil. 2) Service intervaller på Tesla 3 är 2 år / 40000 km --- jmf t.ex. med Toyota, där service intervallet typiskt är 15000km. Och i regel skall inte specielt mycket göras på en Tesla 3 service heller, så inte så dyrt som det ofta blir med bensin/diesel (där service nominellt kostar XYZ kr, men så finner de alltid andra saker som måste fixas och sluträkningen hamnar på 2-3 ggr XYZ... 3) Det är mycket mindre slitage på bromsar pga kraftig re-generering. Och Tesla 3 brukar mycket mindre energi än bensin/diesel bilar. Totala kostnaden för Tesla 3, inklusive bränsle/el, service, Tesla's goda kvalitet som gör att man kan köra väldigt mycket utan stora reparationer -- gör att Tesla 3 är en väldigt ekonomisk bil. 4) Det är inte så många bilar som klarar av att ha 3st barnsäten i baksätet. T.ex. så är Skoda Octavia Stationsvagn och Toyota Prius för små för det -- vet av egen erfarenhet. 5) Krocksäkerhet: Tesla 3 är överlägsen i sin klass 6) Körsäkerhet: Autopilot är väldigt bra, speciellt på långkörningar 7) Modernt gränssnitt: det är väldigt enkelt och effektivt att använda Tesla's GUI -- helt överlägsen gammalmodiga Audi/BMW etc där man har massvis med knappar och super-liten skärm på GPS:en. Tycker också att man använder dubbelstandard: ser ofta mismatch i karossen på andra "premium" bilar, men sägs inte så mycket om det. 1 Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 3. mai 2019 Del Skrevet 3. mai 2019 Er det slik å forstå at den skjermen som går i svart også er eneste instrumentpanelet for sjåføren (med speedometer, etc)? Er det ikke regler og krav om stabilitet til disse? Det burde i allefall være det. Prøv å få godkjent ein bil av Statens vegvesen uten speedometer. 2 Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 3. mai 2019 Del Skrevet 3. mai 2019 1) Kvalitet: Tesla 3 drive train är designad för att tåla mer än 1.6 miljoner km !! Det är mycket längre än någon bensin/diesel bil. Kilde på den påstanden? Og er dette backet med en garanti? Hvis ikke er det jo en temmelig tom påstand. 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 3. mai 2019 Del Skrevet 3. mai 2019 Kilde på den påstanden? Og er dette backet med en garanti? Hvis ikke er det jo en temmelig tom påstand. Det er en Musk fantasi/løgn. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå