crazydevill Skrevet 2. mai 2019 Del Skrevet 2. mai 2019 Hei alle. Tar selvkritikk i å være dårlig når det kommer til skattemeldingen. Det som jeg lurer på er at etter et samlivsbrudd i 2016/17 med hun jeg har 4 barn med, så her jeg sett nå i ettertid at hun fikk alle fradrag på ungene i skattemeldingen for 2017. 3 unger i barnehage og 1 på sto, som vi har betalt helt likt på. vi har ungene forøvrig 50/50. Hun har fått regningene på alle sammen i denne perioden og alle årsoppgavene på dem. Jeg sjekket skattemeldingen når jeg fikk den opp mot årsoppgavene jeg fikk, dette stemte. Men tenkte ikke over fradrag for barnehage/sfo da punktet ikke engang sto markert på skattemeldingen. Er det en regel som sier at hun skulle ha gitt meg informasjon eller kopi av årsoppgavene når hun fikk dem? Hun nevnte ingenting om disse til meg og har fått rubbel og bit av fradrag igjen på sin skatt.. Føler meg snytt for mange penger og vil jeg komme noen vei med å kreve min del betalt til meg fra henne? Takker for alle svar på forhånd:) Lenke til kommentar
nomore Skrevet 2. mai 2019 Del Skrevet 2. mai 2019 Litt seint nå men du retter da på skattemeldingen din og forklarer hvorfor du har endret dette(50/50 ordning). Dersom Skatteetaten vil ha mer dokumentasjon så ber de om det. Lenke til kommentar
Økonomiportalen.no Skrevet 2. mai 2019 Del Skrevet 2. mai 2019 Hva med å bare ta alt av barnefradrag annethvert år? Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 2. mai 2019 Del Skrevet 2. mai 2019 Du kan justere skattemeldingen helt tilbake til 2016 etter hva jeg husker. Så du kan endre 2016, 2017 og 2018. Husk å informere din tidligere partner, så hun får justert sin skattemelding også. 1 Lenke til kommentar
LD93 Skrevet 2. mai 2019 Del Skrevet 2. mai 2019 (endret) Du kan gå 3 år tilbake å endre skatten, så bare å gjøre det hvis det har vært feil de andre årene også. Som nevnt over, gi beskjed til eksen at du kommer til å ta halve fradraget i din skattemelding, og hvis hun ikke vil endre sin må hun ta de ekstra kostnadene det medfører hvis hun blir tatt for det. Du kan vell dokumentere 50/50 på slikt.. PS: Husk barnetrygden også. Ofte at den glemmes bort med alt annet.. Edit: Var litt sen ser jeg ^^ jaja Endret 2. mai 2019 av LD93 1 Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 2. mai 2019 Del Skrevet 2. mai 2019 Er usikker - men tror begge må endre til 50/50, litt usikker på hva som skjer dersom kun du gjør det. Lenke til kommentar
crazydevill Skrevet 2. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2019 Du kan gå 3 år tilbake å endre skatten, så bare å gjøre det hvis det har vært feil de andre årene også. Som nevnt over, gi beskjed til eksen at du kommer til å ta halve fradraget i din skattemelding, og hvis hun ikke vil endre sin må hun ta de ekstra kostnadene det medfører hvis hun blir tatt for det. Du kan vell dokumentere 50/50 på slikt.. PS: Husk barnetrygden også. Ofte at den glemmes bort med alt annet.. Edit: Var litt sen ser jeg ^^ jaja høres bra ut:) Når kan jeg rette på 2017 skattemeldingen min da, og når eventuelt blir det da utbetalt? Må jeg vente til neste skattemeldingsrunde? 2 mai i dag så.... Lenke til kommentar
crazydevill Skrevet 3. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2019 kan man gå inn å endre skattemeldingen for 2017 når som helst? og når får man da eventuelt utbetalingen? på forhånd takk for svar:) Lenke til kommentar
LD93 Skrevet 3. mai 2019 Del Skrevet 3. mai 2019 kan man gå inn å endre skattemeldingen for 2017 når som helst? og når får man da eventuelt utbetalingen? på forhånd takk for svar:) https://www.skatteetaten.no/person/skatt/skattemelding/skattemelding-for-person/tidligere-ars-skattemelding/ utbetalinger er litt spredt etter min erfaring.. Noen har fått ved årets oppgjør, andre har mottatt flere mnd senere, andre året etterpå. Men du kan alltids ringe inn etter du har sendt inn endringene og høre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå