Redaksjonen. Skrevet 2. mai 2019 Del Skrevet 2. mai 2019 Hyundai oppgraderer Ioniq Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 2. mai 2019 Del Skrevet 2. mai 2019 Ok, bra. Men vil de klare å levere nok biler, eller blir det eviglang venteliste? 3 Lenke til kommentar
ØysteinL Skrevet 2. mai 2019 Del Skrevet 2. mai 2019 Markedets mest effektive bil? Har man da tatt høyde for at Tesla 3 har større batteri og dermed en tyngre bil? Hvis en deler på bilenes vekt (siden batteri utgjør største forskjellen mellom elbiler) så kommer nok Tesla øverst på pallen. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 2. mai 2019 Del Skrevet 2. mai 2019 Markedets mest effektive bil? Har man da tatt høyde for at Tesla 3 har større batteri og dermed en tyngre bil? Hvis en deler på bilenes vekt (siden batteri utgjør største forskjellen mellom elbiler) så kommer nok Tesla øverst på pallen. Det spiller jo absolutt ingen rolle? Hvis man skal bruke minst mulig på ferden til og fra jobb, så leder Ioniq angående forbruk. 8 Lenke til kommentar
missi Skrevet 2. mai 2019 Del Skrevet 2. mai 2019 Det tok ikke lange tiden før noen i Tesla-menigheten ble lei seg... Er veldig mye bra elbil etter hvert! Nå er koreanerne og tyskerne på banen. Når kommer franskmennene og svenskene med gode løsninger? 4 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. mai 2019 Del Skrevet 2. mai 2019 (endret) Det tok ikke lange tiden før noen i Tesla-menigheten ble lei seg... Så lenge en prøver å si noe som er i nærheten av positivt om Tesla så er en med i en menighet. Det er forøvrig sant det som blir nevnt, ser en på tall fra WLTP med tanke på netto kapasitet til batteriet i model 3 ligger begge bilene nede på 130 wh pr km. Så og si dønn likt selv om model 3 er både større og har større batteri. Det er ett helt fair poeng å komme med, men en må selvfølgelig plassere alle folk som nevner Tesla i en positiv tone inn i ett bur og gi de navn. Forøvrig liker jeg ioniq godt, synd de ikke satser på enda bedre rekkevidde. Men godt de nå kommer med app i det minste. I tillegg har vi ikke WLTP tall fra nye Ioniq, kun uttalelse fra Koreanerne. Så ting kan endre seg begge veier når dette er på plass. Endret 2. mai 2019 av Salvesen. 4 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 2. mai 2019 Del Skrevet 2. mai 2019 Markedets mest effektive bil? Har man da tatt høyde for at Tesla 3 har større batteri og dermed en tyngre bil? Hvis en deler på bilenes vekt (siden batteri utgjør største forskjellen mellom elbiler) så kommer nok Tesla øverst på pallen. Jeg lurer på å bruke en semitrailer for jobbpendling. Ser man på drivstofforbruk i forhold til vekt så kommer den bedre ut enn en Toyota Prius. 8 Lenke til kommentar
mrxx Skrevet 2. mai 2019 Del Skrevet 2. mai 2019 "Etter nesten tre år i salg er Ioniq Electric fortsatt markedets mest effektive elbil" Model 3 med bakhjulstrekk, både LR og SR bruker mindre strøm enn Ioniq. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 2. mai 2019 Del Skrevet 2. mai 2019 "Etter nesten tre år i salg er Ioniq Electric fortsatt markedets mest effektive elbil" Model 3 med bakhjulstrekk, både LR og SR bruker mindre strøm enn Ioniq. https://cleantechnica.com/2018/06/30/what-are-the-most-efficient-electric-cars/ Hvor har du dine data fra? 5 Lenke til kommentar
mrxx Skrevet 2. mai 2019 Del Skrevet 2. mai 2019 "Etter nesten tre år i salg er Ioniq Electric fortsatt markedets mest effektive elbil" Model 3 med bakhjulstrekk, både LR og SR bruker mindre strøm enn Ioniq. https://cleantechnica.com/2018/06/30/what-are-the-most-efficient-electric-cars/ Hvor har du dine data fra? Søkte på rekkevidde WLTP, og fikk opp disse tallene: Ioniq: 204 km / 28 kwh = 137,25 wh/km TM3 SR+ 415 km/ 50kwh =120,4 wh/km TM3 LR 600km/ 75 kwh = 125 wh/km 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. mai 2019 Del Skrevet 2. mai 2019 (endret) Søkte på rekkevidde WLTP, og fikk opp disse tallene: Ioniq: 204 km / 28 kwh = 137,25 wh/km Ioniq: 294 km / 38,3 kwh = 130,27 wh/km TM3 SR+ 415 km/ 50kwh =120,4 wh/km TM3 LR 560km/ 75 kwh = 133,9 wh/km Endret litt på noen av tallene. EDIT: Tenk en LR med RWD, tipper lett over 600 i WLTP. Tipper det kommer etterhvert for de som vill ha ekstrem rekkevidde. Endret 2. mai 2019 av Salvesen. Lenke til kommentar
mrxx Skrevet 2. mai 2019 Del Skrevet 2. mai 2019 Søkte på rekkevidde WLTP, og fikk opp disse tallene: Ioniq: 204 km / 28 kwh = 137,25 wh/km Ioniq: 294 km / 38,3 kwh = 130,27 wh/km TM3 SR+ 415 km/ 50kwh =120,4 wh/km TM3 LR 560km/ 75 kwh = 133,9 wh/km Endret litt på noen av tallene. EDIT: Tenk en LR med RWD, tipper lett over 600 i WLTP. Tipper det kommer etterhvert for de som vill ha ekstrem rekkevidde. Du kan bestille RWD LR hvis du besøker en Teslabutikk (ikke på nett). Og den har oppgitt 600 km rekkevidde etter WLTP. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. mai 2019 Del Skrevet 2. mai 2019 Du kan bestille RWD LR hvis du besøker en Teslabutikk (ikke på nett). Og den har oppgitt 600 km rekkevidde etter WLTP. Shit det viste jeg ikke, så bra Lenke til kommentar
oophus Skrevet 2. mai 2019 Del Skrevet 2. mai 2019 Søkte på rekkevidde WLTP, og fikk opp disse tallene: Ioniq: 204 km / 28 kwh = 137,25 wh/km TM3 SR+ 415 km/ 50kwh =120,4 wh/km TM3 LR 600km/ 75 kwh = 125 wh/km Ok, jeg gjorde det samme nå og kom ikke frem til disse tallene, så kan du komme med kilde? 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. mai 2019 Del Skrevet 2. mai 2019 Ok, jeg gjorde det samme nå og kom ikke frem til disse tallene, så kan du komme med kilde? Hva er det som ikke stemmer som du trenger kilde på? Litt lettere da. Rekkevidden(WLTP) til tesla sine biler finner en på nettsiden feks. Hvilke tall hadde du? Lenke til kommentar
missi Skrevet 2. mai 2019 Del Skrevet 2. mai 2019 Det ble atter en Tesla-tråd ja... 2 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 2. mai 2019 Del Skrevet 2. mai 2019 Hva er det som ikke stemmer som du trenger kilde på? Litt lettere da. Rekkevidden(WLTP) til tesla sine biler finner en på nettsiden feks. Hvilke tall hadde du? At Ioniq ikke leder rundt effektiviteten deres. Kilden jeg gav, viste at Ioniq ligger rimelig pent i toppen. Så når andre tall dukker opp uten kilde, så er det jo greit å få lest det selv. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. mai 2019 Del Skrevet 2. mai 2019 At Ioniq ikke leder rundt effektiviteten deres. Kilden jeg gav, viste at Ioniq ligger rimelig pent i toppen. Så når andre tall dukker opp uten kilde, så er det jo greit å få lest det selv. Den var vell basert på egen testing? Greit å forholde seg til tall i fra faktiske tester gjennomført etter standarder. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 2. mai 2019 Del Skrevet 2. mai 2019 Den var vell basert på egen testing? Greit å forholde seg til tall i fra faktiske tester gjennomført etter standarder. Nei, det står at han søkte og fant noe. Om det er noe han selv har testet, så avviker vell det fra tester etter standarder? Uansett, jeg finner ikke noe selv som sier det motsatte at Ioniq ikke er den mest effektive elbilen, så jeg ønsker bare å lese kilden. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. mai 2019 Del Skrevet 2. mai 2019 Nei, det står at han søkte og fant noe. Om det er noe han selv har testet, så avviker vell det fra tester etter standarder? Uansett, jeg finner ikke noe selv som sier det motsatte at Ioniq ikke er den mest effektive elbilen, så jeg ønsker bare å lese kilden. Jo, han sa jo test tall? Som sagt finner en tallene på tesla sine sider. Disse deler en på batteri størrelse og voila. Gjør det samme for ioniq. Så har du tallene dine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå