Gå til innhold

Spore og eller finne info ut ifra mobilnummer og navn?


Anbefalte innlegg

En bekjent av meg skylder meg penger. Han har reservert seg hos nummeropplysningen.

Men jeg vet både mobilnummeret hans, hans fulle navn og i hvilken by han bor i.

 

- Kan jeg med disse opplysningene spore mobilen hans, eller finne mer ut om hvor han bla. Har beveget seg?

 

- Er det et program eller en app jeg kan benytte, uavhengig av om det er lovlig eller ei?

 

Noe kan jeg vel finne ut?

Jeg er spesielt interessert i å finne ut nummeret til moren, faren eller annen slektning av han. Og/eller adressen hans.

Er forøvrig ingen voldelig person som planlegger å banke han opp eller på noen måter true han med vold eller lignende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telefonoperatør og politiet kan hente ut slik informasjon, enten i sanntid eller i form av loggar.

 

For at du skal kunne sjå kvar han er, så må han sjølv aktivt dele sin posisjon med deg, f.eks. gjennom populære sosiale tenester.

 

 

Den mest realistiske (og korrekte) framgangsmåten for deg er å skaffe deg eit tvangsgrunnlag for å få Namnsmannen til å kreve inn pengane for deg.

Litt avhengig av kor store beløp det er snakk om så vil enklaste måten å skaffe deg tvangsgrunnlag på være å ta saka til forliksrådet.

 

Reint konkret så må du sende han eit betalingskrav (om du ikkje har gjort det). SMS vil være greit sjølv om det typisk ofte er i form av brev. Deretter vil det være greit å sende ei purring. Dersom du ikkje har fått respons på betalingskrav/purring så melder du saka inn til forliksrådet.

Forliksrådet kan søke opp personen i folkeregisteret basert på dei opplysningane som du har om han.

Lenke til kommentar

Telefonoperatør og politiet kan hente ut slik informasjon, enten i sanntid eller i form av loggar.

Korrekt, men det er ikke noe TS vil motta av hverken operatør eller politi.

 

Ikke vil politi bruker ressurs på en slik aktivitet heller. Da er det nok enklere å bare hente ut adressen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...