sanel-vucko Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Har innstallert Windows 2003 server standard ed. på en ny server maskin. Men problemet begynte da jeg skulle opprette nye brukere i domenet. Windows kan ikke opprette brukeren og lagre passordet fordi : Sjekk policy for minimum passordlengde, maksimum passord lengde, kompleksitet etc.... Det var bare å sette Disable i stedet for Not Defined i Policyen, så var det planke kjøring. men etter at kontoen er opprettet og jeg proøvde å logge meg på som bruker men for da meldiing om at localy policy of the system does not permit you to logon interactively. Brukeren ligger u gruper users og er medlem av domain users. Noen som kan forklaring på det ? Lenke til kommentar
rwu Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 høres ut som meldinga du får hvis du prøver å bruke terminal server med en vanlig bruker i administration mode... men du forsøker vel å logge på lokalt? sjekk under admin.tools->domain controller policy og/eller domain secutity policy ..eller noe i den duren(har ikke serveren min oppe slik at jeg kan si det eksakt)..... under "local policy"-> "audit eller security, enable policyen "allow network logon" og "allow local login" husker det var noe 'knoting' etter oppgradering fra win2k server... føles som om standard security under win2003 er satt til ParAnOiD... Lenke til kommentar
sanel-vucko Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 Takker ... det er jo snakk om terminal login men jeg har gjort det du sa .... sjekka litt under domain sec policy ... allow logon localy. bl.annet allow logon via nettverket. men forsat uten løsningen Lenke til kommentar
rwu Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 baklager, men jeg husker ikke eksakt hva jeg gjorde for å tillate vanlige brukere tilgang via terminal services... som sagt; har ikke win 2003-serveren oppe nå... men husker det var under domain controller polesies eller dom. user pol.-... det var som sagt en del 'knoting' for å få det til... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå