Jonanta Skrevet 2. mai 2019 Del Skrevet 2. mai 2019 (endret) Hei, jeg trykket på en lenke fra Youtube, det var til noe musikkutstyr, og havna på gloyah.net. Da kom det advarsler som også virka veldig mistenkelige. Ikke fikk jeg stengt siden heller, så jeg dro ut nett kabelen. så kjørte jeg full scann og frakoblet scann på maskinen. Men ikke noe virus ble oppdaget, men jeg sitter med en litt dårlig følese… Jeg legger ved utklipp av skjermbilde av loggen min. Endret 2. mai 2019 av Jonanta Lenke til kommentar
NiPlex Skrevet 2. mai 2019 Del Skrevet 2. mai 2019 https://www.virustotal.com/gui/url/44ef468851783bedd3b3035aab29f0ace215cbcf3278cb3d59c733cdfe2aa252/detection Noe muffins er det med siden, men hva vil jeg ikke spekulere i. Linken viser scan fra virustotal av siden. Lenke til kommentar
Jonanta Skrevet 2. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2019 Ja, og litt rart at jeg havner der, da linken på youtube var til amazone (tror jeg da) Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 2. mai 2019 Del Skrevet 2. mai 2019 (endret) Eet paid to share your links on the Internet! Register for an account and start shrinking. Get paid for every person who visits your URLs. Place your links on gloyah.net is 2 months 3 weeks old. It is a domain having .net extension. This website is estimated worth of $ 8.95 and have a daily income of around $ 0.15. https://otx.alienvault.com/indicator/domain/cdn.gloyah.net Har blokkert også cdn. gloyah.net Endret 2. mai 2019 av Lindsay Lenke til kommentar
Jonanta Skrevet 3. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2019 (endret) Eet paid to share your links on the Internet! Register for an account and start shrinking. Get paid for every person who visits your URLs. Place your links on gloyah.net is 2 months 3 weeks old. It is a domain having .net extension. This website is estimated worth of $ 8.95 and have a daily income of around $ 0.15. https://otx.alienvault.com/indicator/domain/cdn.gloyah.net Har blokkert også cdn. gloyah.net Ok, ikke så farlig da... Men hvorfor ble maskinen min blokkert? Er det en sikkerhets funksjon i Windows som aktiveres når man "havner" på tvilsomme adresser? Her er link til Youtubesiden som jeg mener jeg linka i fra. Det ser ut som om de tilbyr pirat nedlastninger. Endret 5. mai 2019 av Uderzo fjernet youtube video som linker til piratvare Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 3. mai 2019 Del Skrevet 3. mai 2019 (endret) Kan ikke si laptopen her gikk bananas og sjekket med malwarebytes/superantispyware og windows defender. Ingen ulumskheter her. Skal kjøre en scan med eset sin antivirus, men regner med den ikke finner noe. Kjører pihole som rensker bort masse på nettverket og uBlock Origin på alle browsere for kosmetiske endringer. Sikker på att du ikke klikket på linken i kommentaren for den klikker jeg ikke på. Endret 3. mai 2019 av Lindsay Lenke til kommentar
Jonanta Skrevet 3. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2019 (endret) Nei, jeg klikket ikke på noen linker i kommentarene. Det er derimot mange linker i selve posten, og jeg vet ikke hvilken jeg trykket på... Men jeg fandt en kommentar til en av linkene i kommentarfeltet: [/url] Don't download anything from this guy. His links have security threats... Endret 5. mai 2019 av Uderzo fjernet links Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 4. mai 2019 Del Skrevet 4. mai 2019 (endret) Ser nå i pihole det foregår forespørsler til nevnte nettsted. Kun sett på youtubeklippet, men blokkerte før som nevnt og derfor blokkert nå. Kommer også til å blokkere relaterte domain listet hos alienvault https://otx.alienvault.com/indicator/domain/gloyah.net Endret 4. mai 2019 av Lindsay Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 4. mai 2019 Del Skrevet 4. mai 2019 En ting som jeg også registrerte og usikker hvorfor. Men Ublock Origin stoppet å fungere for en time eller 2. Finner den ikke i firefox lenger som innstalert , men leser https://www.ghacks.net/2019/05/04/your-firefox-extensions-are-all-disabled-thats-a-bug/ som er postet for 8 timer siden så kanskje dette er grunnen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 5. mai 2019 Del Skrevet 5. mai 2019 (endret) Nei, jeg klikket ikke på noen linker i kommentarene. Det er derimot mange linker i selve posten, og jeg vet ikke hvilken jeg trykket på... Men jeg fandt en kommentar til en av linkene i kommentarfeltet: Don't download anything from this guy. His links have security threats... Hvorfor lurer du på om du er blitt infisert, når du er ute etter å få en crack til et program til å fungere. Kjøp full versjonen av programmet og unngå slike youtube kanaler med linker til infisert innhold. Endret 5. mai 2019 av Uderzo fjernet links Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 5. mai 2019 Del Skrevet 5. mai 2019 Moderatormelding Det er forbud å poste materiale som er beskyttet av opphavsretten, med mindre man har opphavsretten til dette materialet eller det er godkjent av opphavsmann. Det samme gjelder linking til slikt materiale (herunder piratkopiert) på andre nettsteder enn de som rettighetshaver har godkjent.Linker til nevnte youtube video er blitt fjernet. Videre linking til piratkopiert materiale vil bli slettet. Tilbakemeldinger tas på PM eller i tilbakemeldinger-kategorien. Dette innlegget skal ikke kommenteres. Lenke til kommentar
Jonanta Skrevet 6. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2019 Hvorfor lurer du på om du er blitt infisert, når du er ute etter å få en crack til et program til å fungere. Kjøp full versjonen av programmet og unngå slike youtube kanaler med linker til infisert innhold. Helt enig. Og denne type programvare er også nødt til å fungere optimalt (mer enn nok knoting uansett) Jeg hadde allerede kjøpt programmet, og surfa rundt på youtube for bruker info (istede for å lese manualen som selvførgelig ikke er på papir) Var vel litt sliten og overivrig da, og trykka på lenker først, og sjekka hva jeg hadde trykka på etterpå... Lenke til kommentar
JayMJay Skrevet 6. mai 2019 Del Skrevet 6. mai 2019 enkel Whois av gloyah.net viser at det er whois gloyah.net Domain Name: GLOYAH.NET Registry Domain ID: 2357465852_DOMAIN_NET-VRSN Registrar WHOIS Server: whois.namecheap.com Registrar URL: http://www.namecheap.com Updated Date: 2019-02-01T19:50:07Z Creation Date: 2019-02-01T19:43:44Z Registry Expiry Date: 2020-02-01T19:43:44Z Registrar: NameCheap, Inc. Registrar IANA ID: 1068 Registrar Abuse Contact Email: [email protected] Registrar Abuse Contact Phone: +1.6613102107 Domain Status: clientTransferProhibited https://icann.org/epp#clientTransferProhibited Name Server: JIM.NS.CLOUDFLARE.COM Name Server: ZARA.NS.CLOUDFLARE.COM DNSSEC: unsigned Har lagt merke til flere tjenester som driver med phishing eller rett og slett nettsvindel bruker namecheap.com for domener.Kan jo hende det er fordi de er billig å kjøpe og greie å dumpe senere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå