Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Gloyah.net- mistenksomt nettsted?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg trykket på en lenke fra Youtube, det var til noe musikkutstyr, og havna på gloyah.net. Da kom det advarsler som også virka veldig mistenkelige. Ikke fikk jeg stengt siden heller, så jeg dro ut nett kabelen. så kjørte jeg full scann og frakoblet scann på maskinen. Men ikke noe virus ble oppdaget, men jeg sitter med en litt dårlig følese…

Jeg legger ved utklipp av skjermbilde av loggen min.

post-404788-0-49908100-1556761450_thumb.png

Endret av Jonanta
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eet paid to share your links on the Internet! Register for an account and start shrinking. Get paid for every person who visits your URLs. Place your links on

 

gloyah.net is 2 months 3 weeks old. It is a domain having .net extension. This website is estimated worth of $ 8.95 and have a daily income of around $ 0.15.

 

https://otx.alienvault.com/indicator/domain/cdn.gloyah.net

 

Har blokkert også cdn. gloyah.net :)

Endret av Lindsay
Lenke til kommentar

Eet paid to share your links on the Internet! Register for an account and start shrinking. Get paid for every person who visits your URLs. Place your links on

 

gloyah.net is 2 months 3 weeks old. It is a domain having .net extension. This website is estimated worth of $ 8.95 and have a daily income of around $ 0.15.

 

https://otx.alienvault.com/indicator/domain/cdn.gloyah.net

 

Har blokkert også cdn. gloyah.net :)

 

Ok, ikke så farlig da...

Men hvorfor ble maskinen min blokkert? Er det en sikkerhets funksjon i Windows som aktiveres når man "havner" på tvilsomme adresser?

Her er link til Youtubesiden som jeg mener jeg linka i fra. Det ser ut som om de tilbyr pirat nedlastninger.

Endret av Uderzo
fjernet youtube video som linker til piratvare
Lenke til kommentar

Kan ikke si laptopen her gikk bananas og sjekket med malwarebytes/superantispyware og windows defender. Ingen ulumskheter her.

Skal kjøre en scan med eset sin antivirus, men regner med den ikke finner noe.

 

Kjører pihole som rensker bort masse på nettverket og uBlock Origin på alle browsere for kosmetiske endringer.

 

Sikker på att du ikke klikket på linken i kommentaren for den klikker jeg ikke på.

 

 

post-3573-0-65977200-1556918914_thumb.png

Endret av Lindsay
Lenke til kommentar

Nei, jeg klikket ikke på noen linker i kommentarene. Det er derimot mange linker i selve posten, og jeg vet ikke hvilken jeg trykket på...

Men jeg fandt en kommentar til en av linkene i kommentarfeltet:

photo.jpg[/url]

 

 

Don't download anything from this guy. His links have security threats...

Endret av Uderzo
fjernet links
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Nei, jeg klikket ikke på noen linker i kommentarene. Det er derimot mange linker i selve posten, og jeg vet ikke hvilken jeg trykket på...

Men jeg fandt en kommentar til en av linkene i kommentarfeltet:

photo.jpg

 

 

Don't download anything from this guy. His links have security threats...

Hvorfor lurer du på om du er blitt infisert, når du er ute etter å få en crack til et program til å fungere.

Kjøp full versjonen av programmet og unngå slike youtube kanaler med linker til infisert innhold.

Endret av Uderzo
fjernet links
Lenke til kommentar

Moderatormelding


Det er forbud å poste materiale som er beskyttet av opphavsretten, med mindre man har opphavsretten til dette materialet eller det er godkjent av opphavsmann. Det samme gjelder linking til slikt materiale (herunder piratkopiert) på andre nettsteder enn de som rettighetshaver har godkjent.

Linker til nevnte youtube video er blitt fjernet. Videre linking til piratkopiert materiale vil bli slettet.
Tilbakemeldinger tas på PM eller i tilbakemeldinger-kategorien. Dette innlegget skal ikke kommenteres.
Lenke til kommentar

Hvorfor lurer du på om du er blitt infisert, når du er ute etter å få en crack til et program til å fungere.

Kjøp full versjonen av programmet og unngå slike youtube kanaler med linker til infisert innhold.

Helt enig. Og denne type programvare er også nødt til å fungere optimalt (mer enn nok knoting uansett)

Jeg hadde allerede kjøpt programmet, og surfa rundt på youtube for bruker info (istede for å lese manualen som selvførgelig ikke er på papir)

Var vel litt sliten og overivrig da, og trykka på lenker først, og sjekka hva jeg hadde trykka på etterpå...

Lenke til kommentar

enkel Whois av gloyah.net viser at det er

 

 

 whois gloyah.net
   Domain Name: GLOYAH.NET
   Registry Domain ID: 2357465852_DOMAIN_NET-VRSN
   Registrar WHOIS Server: whois.namecheap.com
   Registrar URL: http://www.namecheap.com
   Updated Date: 2019-02-01T19:50:07Z
   Creation Date: 2019-02-01T19:43:44Z
   Registry Expiry Date: 2020-02-01T19:43:44Z
   Registrar: NameCheap, Inc.
   Registrar IANA ID: 1068
   Registrar Abuse Contact Email: [email protected]
   Registrar Abuse Contact Phone: +1.6613102107
   Domain Status: clientTransferProhibited https://icann.org/epp#clientTransferProhibited
   Name Server: JIM.NS.CLOUDFLARE.COM
   Name Server: ZARA.NS.CLOUDFLARE.COM
   DNSSEC: unsigned
 

Har lagt merke til flere tjenester som driver med phishing eller rett og slett nettsvindel bruker namecheap.com for domener.
Kan jo hende det er fordi de er billig å kjøpe og greie å dumpe senere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...