bass_to_the_maxx Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 hehe, vet ikke hva man vinner vis man har minst mulig temp men, selvsagt er det morro og ha lavest temp.. Temp kan komme av mange ting da, hvor mye varme hver CPU produserer, hvor god varme overføringen er og selvsagt hva slags kjøler. jeg mener at så maskinen funker som den skal er ikke temp noe du skal bry deg om Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 yter ikke prossessoren bedre vist den er svært kald da ? Lenke til kommentar
bass_to_the_maxx Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 jo, men det var ved -30 eller-40 vis jeg ikke ta feil, men det er jo ikke alle som kan få det til. vis det blir FOR kaldt har det stikk motsatt effekt.. har lest tester hvor dem har fryst så mye at den ikke viker på denne temp. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Hvis man har klart å fått -273grader C , så ville man fått superledere. Det tror jeg cpuen ville likt Lenke til kommentar
bass_to_the_maxx Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 det er jo det beryktede "absolutte nullpunkt" eller for å være litt nerdete er det vel -273,15 C eller 0 grader K? hehe Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 det er jo det beryktede "absolutte nullpunkt" eller for å være litt nerdete er det vel -273,15 C eller 0 grader K? hehe Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Vel jeg kjører med en temp på ca 18-20 grader på cpu ved load , da er den klokket til 4,0 dermed driter jeg i hvor mye varme den produserer. God Jul Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 John Kr: Du budre ikke klage på folk som starter amd vs. intel tråder. Du startet en sånn selv en gang. Med masse 14iss utrykk, du prøvd å si at AMD hadde tapt, nå som P4 EE kom eller noe sånt. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Uansett så er det ingen som har tapt , de skifter bare på å ha den raskeste prosessorn og jeg kann uansett ikke se at noen har tapt selv om de ikke har den raskeste, hvem her på forumet kann med hånden på hjertet si at de må ha en FX eller en EE for å få maskinen til å utføre dagens opperasjoner tillfredstillende?? INGEN. Selv har jeg en 3,2 som glatt kjører på 4,0 , men har jeg egentlig behov for den ?? NEI selvfølgelig ikke , men siden jeg hadde råd til det så kjøpte jeg den da jeg liker å klokke maskinen for å se hva den er god for , dette kaller jeg en del av min hobby ikke et behov. Fortsatt God Jul. Lenke til kommentar
Noty Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Uansett så er det ingen som har tapt , de skifter bare på å ha den raskeste prosessorn og jeg kann uansett ikke se at noen har tapt selv om de ikke har den raskeste, hvem her på forumet kann med hånden på hjertet si at de må ha en FX eller en EE for å få maskinen til å utføre dagens opperasjoner tillfredstillende?? INGEN.Selv har jeg en 3,2 som glatt kjører på 4,0 , men har jeg egentlig behov for den ?? NEI selvfølgelig ikke , men siden jeg hadde råd til det så kjøpte jeg den da jeg liker å klokke maskinen for å se hva den er god for , dette kaller jeg en del av min hobby ikke et behov. Fortsatt God Jul. Ett veldig godt svar Lenke til kommentar
bass_to_the_maxx Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 (endret) Uansett så er det ingen som har tapt , de skifter bare på å ha den raskeste prosessorn og jeg kann uansett ikke se at noen har tapt selv om de ikke har den raskeste, hvem her på forumet kann med hånden på hjertet si at de må ha en FX eller en EE for å få maskinen til å utføre dagens opperasjoner tillfredstillende?? INGEN.Selv har jeg en 3,2 som glatt kjører på 4,0 , men har jeg egentlig behov for den ?? NEI selvfølgelig ikke , men siden jeg hadde råd til det så kjøpte jeg den da jeg liker å klokke maskinen for å se hva den er god for , dette kaller jeg en del av min hobby ikke et behov. Fortsatt God Jul. VELDIG enig med Snekker'n der Spess God jul! Endret 22. desember 2003 av bass_to_the_maxx Lenke til kommentar
scoot Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Hva er vitsen med og diskutere VARME? Om din CPU lager lite varme så er vell det fint for deg.. Hovedsaken er jo ytelsen! Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 ja.. hovedsaken er jo ytelse ja.. så lenge cpu'en funker fint spiller tempen liten rolle Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 John Kr: Du budre ikke klage på folk som starter amd vs. intel tråder. Du startet en sånn selv en gang. Med masse 14iss utrykk, du prøvd å si at AMD hadde tapt, nå som P4 EE kom eller noe sånt. Det kan stemme uten at jeg husker helt konkret. Men man lærer av sine feil og jeg kan være såpass ydmyk at jeg også si at jeg kan ta feil. I den senere tid har disse "vs" diskusjonene blitt hardere. Jeg fikk for 2-3 dager siden korreks fra en moderator for at jeg hadde meninger om AMD/Intel. Ble litt arg for å si det mildt. Jeg er også enig at utviklingen går så fort om dagen at jeg trur kampen mellom AMD og Intel er så godt som dødt løp. For å kunne være "up to date" så må du lese alt av tester. Jeg er også enig i at dersom vi ikke har hatt AMD så tenker jeg med gru hvordan Intel prisene har vært i dag. Jeg har også lært at jeg ikke skal legge meg opp i disse "vs" diskusjonene mere. Ellers -- God Jul. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Vet vel ikke helt hvorfor det er så halleluja om pcen kjører på lav temp. Men er jo litt kjekt med lav temp, da kan man klokke osv, så var det vitsen med det og status? Tja, det kan det jo være. Ytelsen på f.eks en P4 2.6ghz vil jo liksom være bra nok for de fleste. Men prosessorer liker seg vel ikke så mye over 50 grader? eller tar jeg helt feil? Uansett, synes ikke temperatur skal gå på bekostning av støy (les: delta orker jeg ikke ha) AMD vs Intel tråder kommer ikke, og vil sannsynligvis aldri komme noen vei, se bare på nVidia vs ATi. Smaken er som baken (lukter vondt?) Dette ble et rotete innlegg Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Det er vel med cpuèr som med grafikkort at den kjølern som er med er beregnet for å takle en helt ok kjøling på den hastigheten som står på prosessorn , skall man derimot klokke bør en jo kjøpe bedre kjøling. Sa jeg God Jul Lenke til kommentar
zaico Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 tror p4c 2600 mhz utvikler litt mer varme enn barton 2600 @ stock vcore. Men p4c er langt bedre enn p4b iht varme. Men så yter jo p4c 2.6 ghz litt bedre enn barton 2600+ også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå