Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sterk puls og smerter som alkeholiker

Anbefalte innlegg

Først og fremst er jeg ikke interessert i "bare slutt å drikk" når det er sagt...

Har drukket ganske tett i 15 år med at ganske brutalt forbruk av øl. for ca. 12 mdr. siden startet jeg å få problemer med svelget,, mat gikk ikke ned like lett og jeg startet med oppkast forde mat satt jeg fast i halsen. Jeg gikk til fastlegen og tok blod og avføringsprøver som var "helt optimal" i følge lege. Jeg fikk medisin for surt oppstøt og ting ble midlertidig bedre. og fikk mer eller midre bekreftet at jeg ikke hadde kreft.

Ca. 7-8 mdr senere med vedvarende drikking har jeg selvføgelig samme problem... men i fabruar (2-3 mdr) siden gikk jeg til sengs og følte med helt fin, men våknet opp med sterke brystsmerter bak brystbein, (var ikke sikker på om jeg faktisk hadde brukket brystbein) Jeg hadde også sterkt nedsatt blodsikulasjon som førte til at det pulserte i ansiktet og i hendene. Fikk også voldsom pulls på høyre pulsåre i halsen..

Jeg drikker på grunn av mentale problemer og det er også mye av grunnen at jeg ikke går til lege for hjelp ofte. Jeg hadde disse plagene i ca 7--9 uker før jeg ble litt bedre, Når jeg ble litt bedre hadde jeg fremdeles en det verk i brystet. Jeg var da såpass bra at jeg begynte å strekke og føle hvordan jeg var.
Jeg strammet hele overkroppen og la trykk på brystkassen bakenifra. og bare et bar timer etterpå følte jeg med helt fin og har følt med helt fin i 2-3 uker.  Kan smertene jeg hadde være urelatet?

Anonymous poster hash: 70509...227
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg drikker på grunn av mentale problemer og det er også mye av grunnen at jeg ikke går til lege for hjelp ofte. Jeg hadde disse plagene i ca 7--9 uker før jeg ble litt bedre, Når jeg ble litt bedre hadde jeg fremdeles en det verk i brystet. Jeg var da såpass bra at jeg begynte å strekke og føle hvordan jeg var.

Jeg strammet hele overkroppen og la trykk på brystkassen bakenifra. og bare et bar timer etterpå følte jeg med helt fin og har følt med helt fin i 2-3 uker.  Kan smertene jeg hadde være urelatet?

Hei, TS. 

Jeg ville nok gått tilbake til fastlegen din og bedt om en bedre forklaring på hvorfor du opplever det du opplever, det høres ikke normalt ut og kan i verste tilfelle være svært alvorlig. 

Jeg vil forøvrig også si det slik at vi her på forumet ikke kan gi deg tilstrekkelig hjelp, og kun leger kan hjelpe deg med denne problematikken. Vi skulle selvsagt hjulpet deg, men lege bør kontaktes og du bør eventuelt også be om at de gjør en grundig sjekk med blodprøver og eventuelle tileggsprøver og tester. Ikke gi deg på dette til du faktisk har fått den hjelpen du trenger. Om dette er kardiale problemer så kan det være svært alvorlig. 

Lenke til kommentar

Jeg slutter meg til hva Omnia her ovenfor sier.

Det er ofte mer utfordrende å diagnostisere noen som har et langvarig alkoholoverforbruk. Årsaken er at skadebildet ofte er systemisk. Symptomer går i hverandre, noen ganger kan det som er mest alvorlig, være minst fremtredende.

Derfor må det til grundig undersøkelse av de mest kjente og alvorlige lidelsene man pådrar seg som alkoholiker, for at man skal kunne være sikker på at man ikke har utelatt noe alvorlig. Dette kan da selvfølgelig ikke gjøres på et forum.

Lenke til kommentar

Jeg har samme problem (får ekstreme smerter men hverken lege eller sykehus finner noe feil), men ett tips kan være at grunnen er allergisk reaksjon mot Sulfitt. Desverre tar ikke fastleger den typen prøver (har snakka med de om det) men hvis du prøver med Somac og Gaviscon når du får vondt og det går over, så e det sannsynlig på grunn av Sulfitt. Finnes mye av det i alkohol, da spesielt øl, vin og cider. 

Ønsker deg god bedring <3 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...