Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Internetthastighet er for lav


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skjønner ingenting av hva mer jeg kan prøve. Har forsøkt alt fra forskjellige drivere, fulgt alt av guides til oppsett for raskere nett. Disablet ditt, enablet datt. Formatert hele maskinen og alt annet.

 

Så her kommet problemet: Jeg har en media pc stående i stuen oppkoblet mot TV som bare klarer å hente ca 100 mb/s av den 500/500 linjen jeg har fra Altibox. Jeg har samme PC tilkoblet samme gigabit switchen som står på kontoret som helt fint klarer å hente ut 500 og vel så det. Har forsøkt forskjellige utganger på switchen, men har ingenting betydning. Har forsøkt å koble den direkte opp mot modem også uten suksess.

 

Hva er det som "capper" linjen på denne PC på 100mbit? Jeg har i følge MSI, gigabit nettverkskort på HK. https://www.msi.com/Motherboard/H110I-PRO/Specification

 

Har som sagt helt clean install, så ingen Killer LAN eller Intel Wireless LAN eller noe i den duren som jeg vet har ødelagt for mange.

 

HELP

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du har 2 like media-PC'er, den ene klarer 100 Mbps, den andre 500 Mbps?

 

1) Har du mulighet til å prøve en annen kabel på 100 Mbps PC?

2) Har du prøvd å sette 100 Mbps PC der 500 Mbps PC er, med samme kabel?

3) Har du prøvd å sette 500 Mbps PC der 100 Mvps PC er, med samme kabel?

Lenke til kommentar

Muligens dumt spørsmål,men du er sikker på at dette er en full gigabit switch og ikke at det bare utvalgte porter...

Har du fullt 1000/1000 lokalt ? Mellom kontor pc og media pc.

Har forsøkt forskjellige utganger på switchen, men har ingenting betydning. Har forsøkt å koble den direkte opp mot modem også uten suksess.

Lenke til kommentar

okay og det var ingen forskjell, hmm.
Tenkte kanskje du var uheldig med en dårlig kabel... med tanke på dårlig par eller brudd på par.

Har du noen extra nettverks kort liggende på "hylla" det er kjipt hvis det er mobo som er problemet eller onboard nettverks kontrollern.
Så hvis du har noen extra gigabit kort evt høre med komplett eller noe om du kan "låne" ett kort.

Mener å huske det er 60 dagers angrefrist... 

For du hadde allerede testa alt av drivere, kabel, switch, da er det evt bare det igjen.

Edit skrivefeil...

Endret av JayMJay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...