Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kvinneguiden, personopplysninger osv.

Anbefalte innlegg

Er mye drama på KG I det siste. Summa sumarum er at noen heldige utvalgte har en "svart mappe" med alle sine regelbrudd i. Dette er brukere som moderatorer plukker ut selv på måfå (hovedsakelig rampelys deltakere som diskuterer bloggere som ofte også eies av Egmont).

For å få innsyn i denne mappen, eller for å få den slettet, skal kvinneguiden ha fullt navn, telefonnummer og adressen din. Noe som overhodet ikke er noe noen har godkjent når de ble medlem. Det er heller ingen som kan sjekke om du har den brukeren du har, siden de aldri har bedt om disse opplysningene før. Det har også blitt utlevert informasjon om andre brukere til utestengt brukere.

Dette er en relativt stor sak som har vært diskutert i flere mnd men de nekter å svare på om de har hjemmel til å kreve fulle opplysninger for tilgang til vår egen mappe.

Les gjerne denne tråden, og andre relevante tråder på ris og ros før dere svarer..

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1274034-deling-av-ip-adresser-og-påstander-om-flere-brukere/

Anonymous poster hash: 784ac...f09

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noe spesielt relatert til jus som du lurer på?

Har kvinneguiden lov til å be om fullt navn, adresse og telefonnummer for å få slettet eller se "saksmapppen" moderatorer har laget på sin bruker? Når de ikke har disse opplysningene fra før, og det ikke er en praksis som brukere har godkjent. Det er null informasjon om hvem som evt får tilgang til personopplysningene, som da kan knyttes opp til brukere.

Dersom du leser tråden det er linket til, vil du jo se hva brukerne lurer på, som de enten ignorerer, eller henviser til noe svada fra tidligere.

Anonymous poster hash: 784ac...f09

Lenke til kommentar

Etter GDPR artikkel 19 er det "den registrerte" som har rettigheter til bl.a. innsyn. Dette innebærer at den som krever innsyn må identifisere seg selv tilstrekkelig entydig til at behandlingsansvarlig kan gjennomføre søk uten å risikere å gi innsyn i andre registrertes data.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Det er jo ikke noe mindre drama her.

Nå har jeg kun erfaring med KG gjennom at stort sett alle norske google-søk en forsøker gir flerfoldige treff der, men selv med såpass begrenset kjennskap så tror jeg at jeg kan si at jo... det er en del mer drama der enn her... 

(Uten at jeg har tenkt å påstå at det har noe med kjønnsfordeling å gjøre)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234

Etter GDPR artikkel 19 er det "den registrerte" som har rettigheter til bl.a. innsyn. Dette innebærer at den som krever innsyn må identifisere seg selv tilstrekkelig entydig til at behandlingsansvarlig kan gjennomføre søk uten å risikere å gi innsyn i andre registrertes data.

Slik jeg forstår TS, så krever KG at brukeren identifiserer seg med personopplysninger som ikke tidligere er registret hos KG, for å få utlevert eller slettet registrerte personopplysninger. Dette er mildt sagt spesielt. Enda verre blir det når disse nye personopplysningene de ber om, ikke kan verifisere at det er samme person som den de henvender seg som, all den tid de ikke har noe å sjekke opp mot. Dette har ifølge TS medført at noen har fått utdelt personopplysninger fra andre brukere, simpelthen ved å legitimere seg.

Endret av Slettet+9817234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...