Niklasp Skrevet 30. april 2019 Del Skrevet 30. april 2019 Vi har en løsning, men den er ikke særlig god.Derfor ser Game of Thrones så elendig ut Lenke til kommentar
Populært innlegg deac Skrevet 30. april 2019 Populært innlegg Del Skrevet 30. april 2019 Selv om jeg har HBO er det fullstendig uaktuelt å se GoT der. Heldigvis finnes det alternativer om man er villig til det. Det som er mest skammelig er lyden. Å se denne episoden med HBO sin sorgelige løsning er rett og slett trist. Så den på en hjemmekino (5.1) å det var magisk, og latterlig creepy til tider. 14 Lenke til kommentar
Populært innlegg MrMarbles Skrevet 30. april 2019 Populært innlegg Del Skrevet 30. april 2019 Selv Amazon ripen var alt for dårlig for gårsdagens episode. Skammelig lav bitrate. HBO burde ta lærdom av Netflix her. 18 Lenke til kommentar
Populært innlegg KnutIvars Skrevet 30. april 2019 Populært innlegg Del Skrevet 30. april 2019 Så episoden på Altibox med HBO.... helt latterlig elendig. Når de filmet et ansikt og så byttet til en landskapsscene, hang ansiktet igjen som en slags burn-in pga bitrate og codec ikke orket å tegne de "små" variasjonene. Hva F***** er vitsen med å bruke millioner på produksjon, når tjenestene leverer så elendig ut til folket. Heldigvis hadde jeg øl. 26 Lenke til kommentar
Bjorn7658 Skrevet 30. april 2019 Del Skrevet 30. april 2019 Har hatt samme problem på Netflix når jeg brukte tek.no sine anbefalte innstillinger på TV'en. I filmen Extinction var det ikke mulig å få med seg nesten noe av handlingen, til dels også i serien House on haunted hill. Skrudde tilbake til noe nærmere tv'en kom oppsatt med og alt ble tydelig igjen... Lenke til kommentar
Populært innlegg Spartapus Skrevet 30. april 2019 Populært innlegg Del Skrevet 30. april 2019 "Be HBO gjøre endringer." Såvidt jeg har fått med meg har forbrukerne slaktet HBO Nordic sin tjeneste i årevis, både på kvalitet og grensesnitt, uten at noe har skjedd. Nå som Game of Thrones snart er over vil nok dette straffe seg for det likegyldige selskapet. 33 Lenke til kommentar
roger6111 Skrevet 30. april 2019 Del Skrevet 30. april 2019 Ser GoT med Apple TV og har TV'en innstilt på film-modus. Har ikke problemer med svartnivået. 1 Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 30. april 2019 Del Skrevet 30. april 2019 Så episoden første gang på Samsung KS7000 borte. Den slet voldsomt, selv om den har peak nits over 1000. De forrige episodene har jeg sett på LG C8 hjemme, og det har vært en helt rå opplevelse i forhold. Trolig blir jeg å se episoden igjen på OLED senere, da episoden i seg selv var utrolig imponerende. Det å kunne skille nyanser i sortnivået, gir ofte et mye bedre inntrykk av nok "lysstyrke" i mørke scener. Motsatt såklart i svært lyse scener, f. eks. i Planet Earth, der KS7000 sparker godt i fra. LG C9 har jeg lest fra Forbes, at er enda flinkere på å beholde sorte detaljer, og skjære igjennom med høy lysstyrke på de glimtene i scenene som inneholder dette. Synes i grunn det er litt tøft av HBO å satse på scener som du virkelig trenger en råbra TV for å nyte. Spesielt når det blir såpass bra på disse TVene. Lenke til kommentar
Timster Skrevet 30. april 2019 Del Skrevet 30. april 2019 Kontrasten i mørke scener var grusom, men det var jeg også forberedt på når 1,5 time 1080p var komprimert til drøye 4 GB 7 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 30. april 2019 Del Skrevet 30. april 2019 "Be HBO gjøre endringer." Såvidt jeg har fått med meg har forbrukerne slaktet HBO Nordic sin tjeneste i årevis, både på kvalitet og grensesnitt, uten at noe har skjedd. Nå som Game of Thrones snart er over vil nok dette straffe seg for det likegyldige selskapet. Gleder meg som et lite barn til å "unsubscribe" når serien er over. 7 Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 30. april 2019 Del Skrevet 30. april 2019 Selv om jeg har HBO er det fullstendig uaktuelt å se GoT der. Heldigvis finnes det alternativer om man er villig til det. Det som er mest skammelig er lyden. Å se denne episoden med HBO sin sorgelige løsning er rett og slett trist. Så den på en hjemmekino (5.1) å det var magisk, og latterlig creepy til tider. Hei, hvilke alternative løsninger er det snakk om? 1 Lenke til kommentar
Ripcurl87 Skrevet 30. april 2019 Del Skrevet 30. april 2019 (endret) mmm - er ikke det enkleste svaret mest åpenbart? De skrudde ned kvaliteten for å gjøre det mindre krevende å produsere episoden / billigere i forhold til CGI ... De kunne lett ha gjort denne episoden 10x bedre ved å; A) Latt slaget vært i skumringen om morningen.B) Droppa stormen, ogC) Vist hvordan Arya greide å snike seg innpå NK / bygge opp klimaksen .. Endret 30. april 2019 av Hårek Spoiler i spoiler 3 Lenke til kommentar
pålsteen Skrevet 30. april 2019 Del Skrevet 30. april 2019 Noen som vet kvaliteten på C More kontra HBO Nordic? De har nemlig GoT der også... Lenke til kommentar
Arn H Skrevet 30. april 2019 Del Skrevet 30. april 2019 Får HBO gratis vie Get,...er eneste grunnen til at jeg ikke laster ned hele serien på torrent..... Alt for dårlig kvalitet på både selve appen og strømminga :/ 1 Lenke til kommentar
Videofil Skrevet 30. april 2019 Del Skrevet 30. april 2019 Man skulle tro vi fortsatt levde i en tid der hastighet og lagring var dyrt eller ikke mulig. Slik er det jo ikke i 2019 så la oss snart komme oss ut av all denne ødeleggende komprimeringen vi driver med på film og musikk i dag. Nok er nok. 3 Lenke til kommentar
Erik82 Skrevet 30. april 2019 Del Skrevet 30. april 2019 Jeg ser episodene på TV-en via HBO på Get-boksen. Den leverer veldig bra kvalitet, gode klare bilder som ikke er for mørke. Get appen derimot gir for mørke bilder på Ipad og android mobil. Lenke til kommentar
avo Skrevet 30. april 2019 Del Skrevet 30. april 2019 mmm - er ikke det enkleste svaret mest åpenbart? De skrudde ned kvaliteten for å gjøre det mindre krevende å produsere episoden / billigere i forhold til CGI .. Nå vel - det er nok ikke alltid de enkle svarene er de beste. Her er nok serien produsert i tipp topp kvalitet, men for å se bra ut på high-end utstyr, og ikke på crappy konsumentskjermer etter en brutal komprimering som kaster alle detaljer og all dynamikk. 2 Lenke til kommentar
Jsæb Skrevet 30. april 2019 Del Skrevet 30. april 2019 Selv Amazon ripen var alt for dårlig for gårsdagens episode. Skammelig lav bitrate. HBO burde ta lærdom av Netflix her. Absolutt. avg på ca 6900kbps er virkelig ikke nok mtp innholdet. Store deler så helt fryktelig ut mtp banding og crush. Jeg kan ikke engang tenke meg hvordan dette ser ut på HBO Nordic. Og dette finner folk seg i å betale for... 4 Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 30. april 2019 Del Skrevet 30. april 2019 (endret) mmm - er ikke det enkleste svaret mest åpenbart? De skrudde ned kvaliteten for å gjøre det mindre krevende å produsere episoden / billigere i forhold til CGI ... De kunne lett ha gjort denne episoden 10x bedre ved å; SPOILER FAENSKAP Fin spoiler, gitt.... Endret 30. april 2019 av Fantomtegningen Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 30. april 2019 Del Skrevet 30. april 2019 (endret) C) Vist hvordan xxx greide å ri på en hvit elefant fram til YYY og sende hen gjennom en Kenwood-miksmaster Hvor f... er moderatorene når man faktisk trenger dem? Veldig glad for at jeg så episoden i går kveld! Edit: Redigert sitat enda mer siden det tydeligvis ikke var nok å fjerne navnet på personen... Og for første gang har jeg offisielt brukt idiotpronomenet "hen", bare for å være ekstra spydig! Endret 30. april 2019 av Mastiff 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå