Gå til innhold

Innkalling til Tannlege

V-by

Anbefalte innlegg

Jeg får hvert år en innkallelse til tannlegetime hos en tannlege i en by jeg ikke lenger bor i. Hvert år kansellerer jeg denne, og sier de må stoppe å sende nye. Dette har jeg gjort over telefon.

I år igjen har jeg fått en ny innkallelse på sms, her står det at jeg må avbestille ellers blir det gebyr, kan de kreve meg for gebyr hvis jeg ikke avbestiller noe jeg ikke har bestilt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får hvert år en innkallelse til tannlegetime hos en tannlege i en by jeg ikke lenger bor i. Hvert år kansellerer jeg denne, og sier de må stoppe å sende nye. Dette har jeg gjort over telefon.

I år igjen har jeg fått en ny innkallelse på sms, her står det at jeg må avbestille ellers blir det gebyr, kan de kreve meg for gebyr hvis jeg ikke avbestiller noe jeg ikke har bestilt?

Avbestill. Så sender du en e-post med beskjed om at du er lei av å gjentatte ganger bli innkalt til tross for at du per telefon har bedt om ikke å bli det, og at du i fremtiden ikke kommer til å svare på deres innkallinger.

For å sikre at de tar det seriøst kan du jo henvise til GDPR, og kreve at alle persondata om deg blir slettet, og legge ved denne lenken. https://www.datatilsynet.no/rettigheter-og-plikter/den-registrertes-rettigheter/rett-til-sletting/

Endret av Herr Brun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ring igjen for å si det, men også send dem det skriftelig, og avslutt med at du ved fremtidig innkallelser som du ikke ønsker, ikke vil godta krav om gebyr hvis de ikke blir avbestilt.

Be også om svar at de har lest mailen.

hadde også en tannlege som sendte, men de sluttet å sende, men de hadde lagt inn både til vanlig tannlege time og tann rense time, så jeg måtte avbestille begge.

Lenke til kommentar

Jeg sa fra at jeg ikke skulle kontaktes da jeg var innom, og da innkallelse kom et år etterpå lot jeg være å avbestille/møte opp.

Det er jo selvsagt at en skal ikke trenge å avbestille noe en ikke har bestilt.

De var selvsagt litt sure, men de hadde ingenting å argumentere med. Og jeg slapp flere innkallelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...