Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kan behandler sykemelde?

Anbefalte innlegg

Jeg går til behandling på en dps, hvorav behandleren min er overlege. Samtidig er jeg i 100% jobb. Jeg har den siste mnd kjent på en økende depresjon og kroppslige plager, er utslitt hele tiden. Jeg har en time hos fastlegen min i midten av mai, men tror ikke jeg klarer å vente så lenge. Jeg skal til behandleren min denne uken, kan vedkommende skrive en sykemelding, eller må jeg via fastlegen? Jeg er på bristepunktet, og vurderer å bare ta ut alt av egenmeldinger denne uken for å slippe jobb.

Anonymous poster hash: f0902...9d3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke sånn at bare fastlegen kan sykmelde deg, det kan alle leger (med lisens).

https://www.nav.no/helse/_attachment/220636.html (side 8 - "hvem kan sykmelde")

Forøvrig, hvis du vil snakke med fastlegen din før den fastsatte timen, kan du be om en akuttime. Akuttimer tildeles samme dag, så du kan ikke bestille en akuttime til i morgen. Legekontorene går gjennom henvendelsene litt forskjellig, så det er kanskje best å ringe dem for å høre hva som er lurest, men generelt går det på å sende henvendelse på minhelse tidlig om morgenen eller møte opp eller ringe like etter åpning. Men hvis legen på dps-en kan sykmelde deg er jo det greiest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...