Gå til innhold

SONY skjerm - byttes for 3. gang?

LeD

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg kjøpte en SONY E400-skjerm i november 2001. Denne var det noe alvorlig galt med. Fikk ny skjerm av infocare.

Denne 2. skjermen hadde store konvergensproblemer. Dette gikk meg tilslutt på nervene og jeg fikk nettopp byttet den med en ny skjerm.

Den 3. skjermen (som er en E430), har også konvergensproblemer.. Ikke like alvorlig som den forrige, men ille nok.. Dessuten er det ene hjørnet litt for mørkt. (ser brunt ut når det skal være hvitt)

Jeg trodde at SONY-skjermer var meget bra. (Noe de sikkert er, hvis de fungerer som de skal). Er disse problemene noe jeg må leve med, eller har jeg bare hatt sinnsvakt uflaks og bør ta den tunge (30kg tunge) turen til postkontoret igjen?

LeD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en Sony Triniton Multiscan 210 ES.

Har aldri hatt et problem med dem. Men etter 3-4 år nå, så har jeg et lite problem, ettersom den har vært brukt så mye, at alt på skjermen, kan MEGET SVAKT skimtes dobbelt, litt til høyre for det originale.

No biggie. Men vel verdt å merke at dette kan være plagsomt når man er så perfeksjonist som jeg er når det kommer til data og saker hvor saker kan være sånn og sånn og ikke noe annet. Om du skjønner da...

Uansett, Sony har alltid laget knall skjermer, ut ifra det jeg vet, og Nokia også tror jeg...

Jeg skulle egentlig trott at du bare har vært FRYKTELIG uheldig, eller kommet ut for en dårlig batch, alltså at alle skjermene du har hatt hittil, kom ifra samme "gjeng" hvor alle de har en feilproduksjon. Men, jeg vet jo ikke. Uansett, håper du finner en Sony skjerm som ikke har disse problemene, da finner du straks ut at du gjorde det rette valget.

Lykke til! :smile:

Mvh

kjello2

Lenke til kommentar

Har hatt utrolig mye problemer med sony skjermer, tv og cd-brenner, så jeg holder meg til Philips (tv), Loewe (tv), Plextor (cdr) og Nokia (skjermer) nå.

Kjenner mange som har hatt problemer med sine sony dataskjermer (gode venner av meg, ikke bare no rykte jeg har hørt om at sony skjermer er buggy) - har sett det med egne øyne.

Lenke til kommentar

har en es200 selv, 4 år gammel, den er glimrende fortsatt.

men det er blitt meg fortalt at sony skjermene har blitt dårligere med tiden.

hvis du har nok av penger så er det jo ikke tvil om hva du skal velge, eizo! =]

Lenke til kommentar

Er ihvertfall positivt at det er enkelt å få byttet SONY skjermene. Kjøpte den hos itbutikken, men all service skjer via infocare (www.infocare.no). (Gjelder uansett hvor skjermen er kjøpt)

Der fyller man bare ut et skjema på websiden, så kommer ny skjerm i posten. Den gamle sender man inn etterpå, og returporto følger med. Så jeg får vel bare bytte i vei til jeg får en skjerm som er bra nok... Men jeg begynner å bli lei av å slepe 30kg tunge pakker til og fra det lokale postkontoret..

LeD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...