Maabren Skrevet 6. mai 2019 Del Skrevet 6. mai 2019 Kulturen? Hvilken kultur? Hva er poenget med å si at en transseksuell dame egentlig er en mann? Hva oppnår man med det? Hvorfor er det viktig å si at det er greit å være hvit? Hvite er i absolutt flertall og har makt ikke bare i egne land, men verden rundt. Kvifor lese det andre skriv? Mann kledd ut som dame er forsatt mann så lenge han har pikk. Å nevne ein krakk ved sitt rette navn, krakk, er vel riktig tilnærming? Elles er "keiserens nye klær" ei grei fortelling på kva man oppnår ved å ikkje forholde seg til fakta. Må da være like viktig for alle hudfarger å kunne seie at det er greit å være "putt inn hudfarge". Påstanden din om at kvite er i absolutt fleirtal må du nesten begrunne med noko anna enn di eiga synsing. Meg bekjent finner vi makt-eliten og penge-eliten blant alle hudfarger. Om eg skulle tolke deg ordrett synast du være stranda i første del av forrige århundres historie. Elles syns eg det er spesiellt at MS med fleire ikkje unner Notch å være med på feiringa av Minecraft. Smålig holdning. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. mai 2019 Del Skrevet 6. mai 2019 Kvifor lese det andre skriv? Mann kledd ut som dame er forsatt mann så lenge han har pikk. Å nevne ein krakk ved sitt rette navn, krakk, er vel riktig tilnærming? Elles er "keiserens nye klær" ei grei fortelling på kva man oppnår ved å ikkje forholde seg til fakta. Må da være like viktig for alle hudfarger å kunne seie at det er greit å være "putt inn hudfarge". Påstanden din om at kvite er i absolutt fleirtal må du nesten begrunne med noko anna enn di eiga synsing. Meg bekjent finner vi makt-eliten og penge-eliten blant alle hudfarger. Om eg skulle tolke deg ordrett synast du være stranda i første del av forrige århundres historie. Elles syns eg det er spesiellt at MS med fleire ikkje unner Notch å være med på feiringa av Minecraft. Smålig holdning. Problemet er at trans seksuelle eller mennesker med andre "tilnærminger" kanskje ikke har ting så enkelt definert som oss andre, det å tillate at de selv definerer hvordan de føler seg er både menneskelig og enkelt isteden for å bare si at du er sånn og sånn. Notch er også svært kjent blant de som spiller spillet og det er mange mange barn, da er det ganske så uverdig at man kommer med slike kommentarer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå