TheodorBjork Skrevet 29. april 2019 Del Skrevet 29. april 2019 Fikk en "opphørsfaktura"/"avsluttende faktura" fra strømleverandøren vår i dag og fikk litt panikk. Får ikke kontaktet dem før i morgen, men hva kan det bety? Vi har ikke avsluttet avtalen vår eller noe slik, men kan det bety noe annet enn at avtalen er avsluttet? Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 29. april 2019 Del Skrevet 29. april 2019 (endret) Overgang til Gjennomfakturering? EDIT: Fikk det fra min strømleverandør (også idag). Endret 29. april 2019 av oddeh Lenke til kommentar
TheodorBjork Skrevet 30. april 2019 Forfatter Del Skrevet 30. april 2019 Overgang til Gjennomfakturering? EDIT: Fikk det fra min strømleverandør (også idag). Hva betyr det og stod det på fakturaen at det var det? Lenke til kommentar
TheodorBjork Skrevet 30. april 2019 Forfatter Del Skrevet 30. april 2019 (endret) Jeg trodde det kanskje hadde noe å gjøre med et tilgodebeløp etter en feilbetaling, men skriver de da "opphørsfaktura"? Og hvorfor kommer den i posten når andre kommer per mail?Men regningen er også fra "nett" og ikke vanlig strømleverandør, så trodde først det var nettleien, men kan ikke huske bruken av ordet "avsluttende faktura" tidligere. Endret 30. april 2019 av TheodorBjork Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 30. april 2019 Del Skrevet 30. april 2019 (endret) Opphørsfaktura er vanlig når du skifter kraftleverandør. Kan det være at du eller noen i familien har takket ja til å skifte strømleverandør ? Eller vet du at du har skiftet nylig? - En annen ting er at denne opphørsfakturaen (som inneholder siste rest av strøm og nettleie til gml selskap) kan komme ganske lenge (måneder) etter at du faktisk skiftet strømleverandør. Nettselskapet vil du fortsatt få nettleie fra (man kan jo ikke skifte nettselskap) - men det samordnes jo gjerne via ny kraftleverandør slik at du får en faktura som inneholder både kraft og nettleie (så videreformidles nettleien til nettselskapet i bakkant). Endret 30. april 2019 av Rune_says Lenke til kommentar
TheodorBjork Skrevet 30. april 2019 Forfatter Del Skrevet 30. april 2019 Opphørsfaktura er vanlig når du skifter kraftleverandør. Kan det være at du eller noen i familien har takket ja til å skifte strømleverandør ? Eller vet du at du har skiftet nylig? - En annen ting er at denne opphørsfakturaen (som inneholder siste rest av strøm og nettleie til gml selskap) kan komme ganske lenge (måneder) etter at du faktisk skiftet strømleverandør. Nettselskapet vil du fortsatt få nettleie fra (man kan jo ikke skifte nettselskap) - men det samordnes jo gjerne via ny kraftleverandør slik at du får en faktura som inneholder både kraft og nettleie (så videreformidles nettleien til nettselskapet i bakkant). Vi har ikke skiftet leverandør, det er poenget Vi fikk automatisk leser for over ett år siden også... Må ringe dem når jeg får tid. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. april 2019 Del Skrevet 30. april 2019 (endret) Men regningen er også fra "nett" og ikke vanlig strømleverandør, så trodde først det var nettleien, men kan ikke huske bruken av ordet "avsluttende faktura" tidligere. Kan være siste faktura, med avregning, fra netteier, fordi du fra neste strømregning får gjennomfakturering av nettleien på faktura fra strømleverandøren. Endret 30. april 2019 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
TheodorBjork Skrevet 30. april 2019 Forfatter Del Skrevet 30. april 2019 Kan være siste faktura, med avregning, fra netteier, fordi du fra neste strømregning får gjennomfakturering av nettleien på faktura fra strømleverandøren. Virker som om noen andre har oppgitt vår måler som deres og dermed avsluttet vår avtale, men det er reversert nå. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 30. april 2019 Del Skrevet 30. april 2019 Kan være at noen har oppgitt feil(eller "feil") når en har handlet på Elkjøp eller lignende, for å få rabatt i kassen på kjøpet? Lenke til kommentar
TheodorBjork Skrevet 30. april 2019 Forfatter Del Skrevet 30. april 2019 Kan være at noen har oppgitt feil(eller "feil") når en har handlet på Elkjøp eller lignende, for å få rabatt i kassen på kjøpet? Kanskje. De på telefonen mente det var snakk om at de oppga feil måler som sin (hadde lignende problem da vi flyttet inn, tidligere leieboere viste oss, utrolig nok, feil boks). Men ikke helt sikker på hvorfor det ikke er bedre system for slikt... Lenke til kommentar
TheodorBjork Skrevet 1. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2019 Spurte ikke, men går ut ifra at jeg ikke må betale en opphørsfaktura på en nettleie jeg ikke har avsluttet... ? Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 2. mai 2019 Del Skrevet 2. mai 2019 Gjennomfakturering vil seie at det er straumleverandøren som krev inn både kraftpris og nettleige, og at straumleverandøren deretter gjer opp med netteigar. Dette kan samanliknast med ein mobiloperatør utan eige nett. Du får rekning frå mobiloperatøren, som i sin tur må betale Telenor, Telia eller Ice for leige av nett. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 2. mai 2019 Del Skrevet 2. mai 2019 (endret) Spurte ikke, men går ut ifra at jeg ikke må betale en opphørsfaktura på en nettleie jeg ikke har avsluttet... ? Om du betalar ei rekning for mykje skal vel beløpet uansett bli kreditert på neste rekning. (Kva som skjer dersom det i mellomtida er innført gjennomfakturering veit eg ikkje). Endret 2. mai 2019 av torbjornen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå