Uderzo Skrevet 4. mai 2019 Del Skrevet 4. mai 2019 Moderatormelding Tungtransport-diskusjonen har blitt splittet ut i egen tråd. Diskusjonen fortsetter her: Vil helelektrifisert tungtransport kunne ta over for fossildreven tungtransport i nær fremtid? Tilbakemeldinger tas på PM eller i tilbakemeldinger-kategorien. Dette innlegget skal ikke kommenteres. 1 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 4. mai 2019 Del Skrevet 4. mai 2019 Null problem for Tesla å overleve med utrolig vage konkurrenter... Nå har aldri de største bilprodusentene sett på Tesla som noe konkurrent egentlig, for hva er en fjært av en produsent som i 2017 solgte 80000 biler å bekymre seg for ? Porsche ca 230000 biler i året VW gruppen ca 10 millioner biler i året Toyota ca 10 millioner i året. Men det skjer jo ting som folk har fått med seg, nå om dagen bruker faktisk noen de store bilprodusentene som f.eks Audi dobbelt så mye penger på utvikling av el-bil vs fossile varianten, så de er i siget. Det som knapt noen har fått med seg som er grunnen til at det ruller fler og fler el-biler fra de største produsentene på veiene, samt mange kommende modeller på vei innen 2020/2022 heter EU. For nå nærmer det seg styggfort igjen nye utslippskrav fra 2021, og denne gangen kommer det krav som knapt en eneste produsent utenom Tesla og andre som kun selger elektriske biler kan klare. - Alle modellene fra en produsent må ha i snitt under 95 gram CO2 pr kilometer. - Så straffen - €95 pr gram som overstiger grensen X med antall biler de selger det året. Det blir nok en del sport og luksusprodusenter som må punge ut, for med tanke på forbruket, vekt og ikke minst det at de ikke har en eneste elbil til salgs, og flere har ingen på gang de nærmeste årene så kan dette bli kostbart for de største bilprodusentene, mindre luksus/sportsbil produsenter vil nok merke dette mindre pga mye mindre antall solgte biler. Tror nok ikke Koenigsegg ligger søvnløs over dette, kan fort bli noe annet for VW konsernet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. mai 2019 Del Skrevet 5. mai 2019 Er det sånn at Tesla kan selge sin "kvote" til en eksosbilprodusent med for høye utslipp? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 5. mai 2019 Del Skrevet 5. mai 2019 Nå har aldri de største bilprodusentene sett på Tesla som noe konkurrent egentlig, for hva er en fjært av en produsent som i 2017 solgte 80000 biler å bekymre seg for ? Porsche ca 230000 biler i året VW gruppen ca 10 millioner biler i året Toyota ca 10 millioner i året. Skjønner ikke hvorfor du snakker om 2017? De solgte mer enn Porsche i 2018 feks. Men såklart, de selger ikke folkevogn, foruten om i Norge da Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 5. mai 2019 Del Skrevet 5. mai 2019 (endret) Er det sånn at Tesla kan selge sin "kvote" til en eksosbilprodusent med for høye utslipp?Tesla kan slå sammen sitt bilsalg med andre bilprodusenter, slik at gjennomsnittet blir betydelig lavere. Og dette skal Tesla faktisk gjøre. FCA (Fiat-Chrysler) skal betale Tesla omkring 20 mrd kroner over de neste 2-3 årene for å utslippsmessig kombinere sitt bilsalg med FCA. Endret 5. mai 2019 av Espen Hugaas Andersen 1 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 6. mai 2019 Del Skrevet 6. mai 2019 Skjønner ikke hvorfor du snakker om 2017? De solgte mer enn Porsche i 2018 feks. Men såklart, de selger ikke folkevogn, foruten om i Norge da Selger ikke Tesla Folkvogn Model 3 i Norge? Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 6. mai 2019 Del Skrevet 6. mai 2019 (endret) Nå har aldri de største bilprodusentene sett på Tesla som noe konkurrent egentlig, for hva er en fjært av en produsent som i 2017 solgte 80000 biler å bekymre seg for ? Porsche ca 230000 biler i året VW gruppen ca 10 millioner biler i året Toyota ca 10 millioner i året. Porsche solgte 256k biler i 2018. De hadde en bruttomargin på 27,7 % (inkl. FoU) og EBIT-margin på 16,6 %. Endret 6. mai 2019 av computerwelt Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. mai 2019 Del Skrevet 6. mai 2019 Selger ikke Tesla Folkvogn Model 3 i Norge? Den er bare folkevogn i Norge, som jeg nevnte. 35k dollares er ikke billigbil verden over. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå