NTB - digi Skrevet 29. april 2019 Del Skrevet 29. april 2019 Forsker: – En samfunnsmessig og økologisk krise i verden Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 29. april 2019 Del Skrevet 29. april 2019 (endret) "– Jeg synes ikke det er noen overdrivelse. Masseutryddelsen er allerede i gang, og den er forårsaket av mennesker," Selfølgelig er det en overdrivelse. Avisene lever av overdrivelser. Men når jeg benytter insektsmidler ( biologiske men effektive ) som fjerner maur ( i kjøkkenskapet og under hellene ) - som dreper bier og fluer i tillegg, så er jeg nok ikke alene om dette. Vi er nesten like mange som maur & bier. Samtidig setter jeg opp humlebo'er. Og lager kompost. så jeg gjør mitt. ( Som også lager bo for de plante-importerte brunsneglene. ) Men naturen er sterk. Et par år nå har det vært færre bier og småfugler ihvertfall i dette området. (?) Så, - etter en fin "klimakrise"- sommer og god neste-vår, er de tilbake i fullt monn, registrerer jeg. Det vi kan gjøre er å ikke utrydde troen på at det går godt, - og at naturen er mangfoldig og sterk. Endret 29. april 2019 av Fri diskusjon og kunnskap 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg TFEDGGHF Skrevet 29. april 2019 Populært innlegg Del Skrevet 29. april 2019 "– Jeg synes ikke det er noen overdrivelse. Masseutryddelsen er allerede i gang, og den er forårsaket av mennesker," Selfølgelig er det en overdrivelse. Avisene lever av overdrivelser. Men når jeg benytter insektsmidler ( biologiske men effektive ) som fjerner maur ( i kjøkkenskapet og under hellene ) - som dreper bier og fluer i tillegg, så er jeg nok ikke alene om dette. Vi er nesten like mange som maur & bier. Samtidig setter jeg opp humlebo'er. Og lager kompost. så jeg gjør mitt. ( Som også lager bo for de plante-importerte brunsneglene. ) Men naturen er sterk. Et par år nå har det vært færre bier og småfugler ihvertfall i dette området. (?) Så, - etter en fin "klimakrise"- sommer og god neste-vår, er de tilbake i fullt monn, registrerer jeg. Det vi kan gjøre er å ikke utrydde troen på at det går godt, - og at naturen er mangfoldig og sterk. Jeg tror du gjør klokt i å sette deg noe bedre inn i dette fagfeltet enn å bare se utenfor eget vindu. I alle fall hvis du har noe som helst tanke for de som kommer etter oss. Tapet av biologisk mangfold er svært alvorlig. Det biologiske mangfoldet må sees på som en ikke fornybar naturressurs som vi forbruker i høyt tempo. Desimeringen av artsinventaret er langt over hva som er naturlig bakgrunnsrate for utskifting av arter og utvikling av nye. Den typen bagatellisering du driver med her er rett og slett farlig for oss alle. 10 Lenke til kommentar
N8591NB4 Skrevet 29. april 2019 Del Skrevet 29. april 2019 Tap av natur _skaper_ ørken og klimaendring... Når naturlig beiting av gress sletter av gnu bøfler elefanter etc. opphører endres mikrobiologisk i jorden og sopp og mugg ødelegger gresset og blir borte. Evnen til å binde opp vannet fra nedbør forsvinner og ørkenforvqndling starter. 2 Lenke til kommentar
Benny Flaggstang Skrevet 30. april 2019 Del Skrevet 30. april 2019 "– Jeg synes ikke det er noen overdrivelse. Masseutryddelsen er allerede i gang, og den er forårsaket av mennesker," Selfølgelig er det en overdrivelse. Avisene lever av overdrivelser. Men når jeg benytter insektsmidler ( biologiske men effektive ) som fjerner maur ( i kjøkkenskapet og under hellene ) - som dreper bier og fluer i tillegg, så er jeg nok ikke alene om dette. Vi er nesten like mange som maur & bier. Samtidig setter jeg opp humlebo'er. Og lager kompost. så jeg gjør mitt. ( Som også lager bo for de plante-importerte brunsneglene. ) Men naturen er sterk. Et par år nå har det vært færre bier og småfugler ihvertfall i dette området. (?) Så, - etter en fin "klimakrise"- sommer og god neste-vår, er de tilbake i fullt monn, registrerer jeg. Det vi kan gjøre er å ikke utrydde troen på at det går godt, - og at naturen er mangfoldig og sterk. Stephen Colbert var i det minste sarkastisk da han sa «Verdens sult er over, for jeg har akkurat spist.» 6 Lenke til kommentar
Vaniman Skrevet 30. april 2019 Del Skrevet 30. april 2019 Man hører ofte om utryddete arter. Men hvilke arter er det egentlig som er utryddet? Jeg har rimelig god kunnskap om natur og biologi. Men jeg kjenner ikke til mange arter som er utryddet i nyere tid. 1 Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 30. april 2019 Del Skrevet 30. april 2019 Man hører ofte om utryddete arter. Men hvilke arter er det egentlig som er utryddet? Jeg har rimelig god kunnskap om natur og biologi. Men jeg kjenner ikke til mange arter som er utryddet i nyere tid. Det er for mange til å liste opp i ein Wikipedia-artikkel, so dei har delt opp i fleire kategoriar: htps://en.wikipedia.org/wiki/Lists_of_extinct_species 3 Lenke til kommentar
Vaniman Skrevet 30. april 2019 Del Skrevet 30. april 2019 Det er for mange til å liste opp i ein Wikipedia-artikkel, so dei har delt opp i fleire kategoriar: htps://en.wikipedia.org/wiki/Lists_of_extinct_species I Europa har de ført opp hulebjørn og mammut. Finnes det egentlig noen dyr som er utryddet i nyere tid? Lenke til kommentar
Benny Flaggstang Skrevet 30. april 2019 Del Skrevet 30. april 2019 (endret) Det er for mange til å liste opp i ein Wikipedia-artikkel, so dei har delt opp i fleire kategoriar: htps://en.wikipedia.org/wiki/Lists_of_extinct_speciesI Europa har de ført opp hulebjørn og mammut. Finnes det egentlig noen dyr som er utryddet i nyere tid? Om du hadde lest gjennom lista hadde du kanskje fått med deg at den har 8 kategorier over "recent extinctions". Endret 30. april 2019 av Benny Flaggstang 4 Lenke til kommentar
asshole Skrevet 30. april 2019 Del Skrevet 30. april 2019 det er nok den lavfrekvente vindmøllelyden som forvirrer insektene slik at de tar selvmord 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå