Chrissi Skrevet 29. april 2019 Del Skrevet 29. april 2019 Har en Volvo v50 2005 mod 2,0 l. Bilen vil plutselig ikke reagerer når jeg forsøker låse den opp med fjernkontrollen. Jeg låste meg inn i bilen med den manuelle nøkkelen som ligger i fjernkontrollen, men bilen reagerer heller ikke når jeg setter nøkkelen i tenningen. Det er ingen reaksjon. Ikke så mye som et lys skrur seg på. Jeg har kontrollert tilkoblingen til batteriet, og der ser alt fint ut. Det er også alt for kort tid mellom sist jeg kjørte og det at jeg ikke får noen reaksjon fra bilen til at batteriet kan være tappet. Noen som vet hva det kan være og eventuelt hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 29. april 2019 Del Skrevet 29. april 2019 (endret) Feil med laderelé kan gjøre at bilen får strøm av dynamo som normalt ved kjøring, men samtidig ikke lade batteriet. Så da kan man parkere etter 2 timer kjøring, stikke på butikken og oppleve flatt batteri. Du må vel bare sjekke om det er tappet, bruk et multimeter evt forsøk å lade det opp. Endret 29. april 2019 av Edgelord 1 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. mai 2019 Del Skrevet 1. mai 2019 Det kan være at batteriet har dødd, har opplevd dette flere ganger, hvor gammelt er batteriet? Lenke til kommentar
Chrissi Skrevet 5. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2019 Det kan være at batteriet har dødd, har opplevd dette flere ganger, hvor gammelt er batteriet? Ingen anelse. Ikke i mitt eie, og har fått en haug med kvitteringer fra tidligere arbeid av forrige eier, men ingen som tyder på batteribytte. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 5. mai 2019 Del Skrevet 5. mai 2019 Batterier kan bli plutselig døde nærmest over natten. Sjekk også batteripolene og jordingspunktet. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 5. mai 2019 Del Skrevet 5. mai 2019 Antar batteriet er dødt, men det er ikke mulig å si noe om hvorfor. Et defekt batteri kan godt fungere under gode omstendigheter, men knele totalt om kupélyset blir glemt på eller noe sånt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå