Gå til innhold

framerate i PGR2

Tiddelidei

Anbefalte innlegg

Det har vært endel snakk om at PGR2 berre køyrer 30 bilder i sekundet, men når eg har lest tester av spillet skriv dei at det ikkje merkast og at microsoft hadde forska og funne ut at folk merka liten forskjell.

Med ein gong eg starta opp spelet tenkte eg, "Kva slags auger er det desse testarane har??" Eg merkar stor forskjell på 1eren og 2eren. 2eren hakker jo! bildet vert på ein måte uklart når ein køyrer. Eg meiner at journalister er nøydd til å trekke fram slike svakheiter.

Nå er jo resten av spelet heilt genialt og du blir vant med det etter kvart, men eg vart litt skuffa...

Er det andre og som har merka dette eller er det berre mine auge som er veldig sære...? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

24 fps er alt hjernen oppfatter. Men hvis man viser 24 bilder i sekundet vil være vanskelig å synkronisere det med øyet, slik at man merker hakking likevel. Dette fikses da enten med å kjøre i 60 fps, slik at sjansen for at øyet mister et bilde blir minimal, eller med interlacing. Super Mario Sunshine er 30 fps, og det er umulig å merke, på grunn av interlacing teknikker. Jeg har ikke spilt PGR2, men antar at det bør bruke noen lignende teknikker.

Lenke til kommentar

Hmm... da er det nok hjernen min som er litt gal, på det området som i dei fleste andre sammenhenger... Jaja, er veldig fornøyd med spillet totalt sett, men eg merker overgang fra spill som rallisport challenge og til prg2... Kanskje eg har ein veldig velutvikla hjerne?? ;) Nei, det er nok eg som har lagt meg for mykje opp i desse artiklane, og dømde spelet på forhånd....

Lenke til kommentar
Hmm... da er det nok hjernen min som er litt gal, på det området som i dei fleste andre sammenhenger... Jaja, er veldig fornøyd med spillet totalt sett, men eg merker overgang fra spill som rallisport challenge og til prg2... Kanskje eg har ein veldig velutvikla hjerne?? ;) Nei, det er nok eg som har lagt meg for mykje opp i desse artiklane, og dømde spelet på forhånd....

Du trenger ikke å ha velutviklet hjerne for å merke at noe går i 30 fps. Det er enkelt og greit snakk om at når bildene kommer på skjermen er det ikke alltid er synkronisert med når hjernen oppfatter bildene. Men du kan jo ha vel-utviklet hjerne for det. :p

PS! Jeg leste i EDGE review'en at de heller ikke var helt glad i frame-raten. Så det bør jo være noe i det. EDGE pleier å være pålitelige.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...