objorkum Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Er det mulig å få alle panelene samlet i The GIMP? Litt dumt når jeg har 5 paneler, og skal f.eks teste hvordan et bilde ble på web'en, og så må jeg åpne hvert panel fra taskbar klikk for klikk. Mulig å ordne det i GIMP eller KDE? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Det diggeste hadde vært å få GIMP i MDI modus. Går det an? Blir gal av j* SDI... Lenke til kommentar
foolish Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 i gimp 1.3 (development versjonen) kan du sette sammen panelene som du vil, selv liker jeg å ha alt utenom selve dokumentet jeg arbeider med i et vindu, dette gjøres enkelt med å dra og slippe. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Når kommer den i final? (sikle) Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 1.3 er egentlig temmelig klar for bruk, i alle fall etter hva jeg har erfart. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Nå har jo GTK dessverre null og niks støtte for MDI. Et alternativ jeg liker for GIMP er å samle alle GIMP-vinduene i en dedikert workspace i window manageren. Så vet man ihvertfall hvor alle er! Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 Jeg har The GIMP 1.3 men finner ikke hvor jeg samler alle panelene? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 GTK nix MDI?!? kommer dette til å komme? Høres jo helt villt ut... Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 Åja. Det der fant jeg også ut etterhvert, men jeg trodde det også var mulig å få bildet man redigerer sammen med andre paneler. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) GTK nix MDI?!? kommer dette til å komme? Høres jo helt villt ut... Har ikke hørt om at GTK-utvklerne jobber med MDI (de bør jo heller fokusere innsatsen på å lage en brukbar fildialog , men det finnes ihvertfall en tredjeparts MDI-komponent (http://www.nshmyrev.narod.ru/ - http://www.nshmyrev.narod.ru/scr-mdi.jpg ). Og GNOME har visst noe som heter GnomeMDI (http://developer.gnome.org/arch/widgets/mdi.html ), men den er «deprecated», som betyr at den ikke skal brukes (og den har heller ikke blitt brukt før, så vidt jeg vet). I den grad de ønsker å ha MDI-funksjonalitet (mange UI-eksperter mener de bør unngås), kommer det sikkert engang i fremtiden Endret 7. januar 2004 av slime mold Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Synes ikke den er så ille. I værste fall kunne man jo "stjålet" litt kode fra KDE (porte til C og GTK, men det burde gå greit) Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 La meg tippe; du koder ikke så mye? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Kjenner både C og C++, men kan godt innømme at jeg ikke er noen kodeekspert. Pleier ikke synes porting er noe prob., men det jeg lager er stort sett "regneprogrammer" i konsoll... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå