jappadu Skrevet 27. april 2019 Del Skrevet 27. april 2019 (endret) Har skjønt at Python er et veldig populært programmeringsspråk og er kjent for sin enkelhet. Men hva bruker man egentlig språket til? Ser ikke ut som Python er ment for app-utvikling? Finnes løsninger (TkInter) med gammeldags GUI. Mulig jeg tar feil. Takk på forhånd Endret 27. april 2019 av webliz Lenke til kommentar
xaco Skrevet 27. april 2019 Del Skrevet 27. april 2019 Brukes til mye rart, alt fra nettsider til maskinlæring. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. april 2019 Del Skrevet 28. april 2019 List of Python software viser en del om hva det brukes til. 1 Lenke til kommentar
pintsize Skrevet 1. mai 2019 Del Skrevet 1. mai 2019 Du kan bruke den til å utvikle Android apps men det er ikke vanlig. for exempel Det er vanlig i backend, dekstop, devops, etc. Sjekk ut "Automate the boring stuff". Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 1. mai 2019 Del Skrevet 1. mai 2019 Det er mitt goto for maskinlæring, teste ut nye algoritmekonsepter og også lette applikasjoner som utfører en eller annen typisk skriptjobb. Lenke til kommentar
linux-fan Skrevet 2. mai 2019 Del Skrevet 2. mai 2019 List of Python software viser en del om hva det brukes til. I tillegg er en personlog favoritt: gPodder podcast i Python. Finnes også på mer linux baserte mobil OS. /https://gpodder.github.io/ Lenke til kommentar
n0mad Skrevet 28. mai 2019 Del Skrevet 28. mai 2019 Bruker det mye til aa jobbe mot APIer, trekke inn data, automatisering. Har ogssa brukt det med Flask til enkle nettsider, og litt mer avanserte nettsider. Lenke til kommentar
ddb2002 Skrevet 28. mai 2019 Del Skrevet 28. mai 2019 Mye hjemmesnekring med Python, en god del av det jeg bruker i GNU/Linux er skrevet på Python. Du kan jo sette deg selv noen grenser, men jeg ville ikke sagt at et stort selskap ville benyttet prosedyreorientert Python i stor skala innen produksjon, sikkert noe skrevet i det da. Jeg har selv studert på "ingeniørnivå" og sett hva folk lager der med Python+Django av nettsider. Du blir helt forskrekket, folk besitter null kompetanse på teknologi og kan så vidt produsere noe der med minimale kunnskaper om problemløsning. Ingen person med vett ville laget nettsiden sin i Python, spesielt når du ikke kan manipulere DOM direkte og med en gang, og jeg tviler litt når det gjelder app. Programvare til Linux og Windows? Ja, der er jeg mer med på at Python kan funke. Har hørt det ble deklarativt nå, kanskje fremdeles tregt som bare det - men hastighet anser jeg ikke som det viktigste, da hadde vi skrevet C/C++ ja hvorfor ikke Thumb-2 instruksjoner i assembly direkte! Du lærer aldri å programmere på bare et språk, du lærer deg problemløsning, syntaks og virkemåte. Bare deg selv og dokumentasjon setter grensene for hva du kan gjøre. Du kommer langt med Python, du kan jo drive med maskinlæring i JavaScript om du vil... Lenke til kommentar
n0mad Skrevet 28. mai 2019 Del Skrevet 28. mai 2019 Har brukt Python + Vue, hvor python/flask bare gir et REST response. Men gaar man den ruten, finnes det mange andre gode frameworks og spraak ogsaa, selv Wordpress kan kjoeres headless. Lenke til kommentar
ddb2002 Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 Har brukt Python + Vue, hvor python/flask bare gir et REST response. Men gaar man den ruten, finnes det mange andre gode frameworks og spraak ogsaa, selv Wordpress kan kjoeres headless. Høres ut som noe jeg har lyst til å prøve. Vue virker ikke som et rammeverk som vil overleve lenge da. Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 30. mai 2019 Del Skrevet 30. mai 2019 (endret) Du snakker med en person som tror at ingen har landet på månen, og at jorden kan være flat. Ikke forvent noe fornuftig svar. Endret 30. mai 2019 av cuadro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå