lysbryter Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Jeg har utstyret nevnt i emnebeskrivelsen. Jeg har installert Nokia PC Suite. Går det an å bruke 6610 som modem? Hvordan? Går det an å bruke IR-porten, eller må jeg kjøpe kabel? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Funker bra... prøvde med en 6310i en gang, og det eneste som skulle til var å installere modemet, "koblet til" via IR. Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 Jeg har installert mobilen som modem nå. Men hvordan kommer jeg på nettet? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Med et modem? Godt spm, jeg husker faktisk ikke så langt tilbake i tid Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 Hmm... tenker liksom ikke på mobilen som vanlig modem, men det er vel det den er nå. Får bare koble til med start.no eller noe da. Lenke til kommentar
sjursen Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 (endret) Skaff deg et gratis-oppringt-abonnement og bruk det (mener start.no har noe sånt). WinXP har enkel oppsett av modem.. Bare bruk wizarden for "opprette en ny tilbopling". Sett inn tlf og du er oppe og kjører. Jeg brukte ikke Nokia PC suite. Maskina fant modemet i mobilen (8210) uten videre prob mener jeg å huske. Lykke til! edit: yepps.. jeg var litt treig. Endret 22. desember 2003 av sjursen Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Legg inn modemdrivere (hentes fra Nokia sin hjemmeside tex) ,følg så oppsett av pc på telenormobil.no/netcom.no eller den leverandøren du har på mobilen. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Går det ikke no inni granskauen treigt da? Og dyrt? Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 (endret) Bare på pass på at du bruker den som GPRS og ikke GSM modem. Forskjellen er som regel et vondt år. Skal du bruke modem, kan du klare deg med å bruke PowerTech f.eks som er gratis, men på 9600baud. Ellers så kan du bruke NetCom eller Telenor med GPRS access som er mye bedre og betale pr. MB og ikke pr. minutt. edit: Netcom har veiledningsgreier på en link, som ligger på høyreside på hovedsida deres. Endret 28. desember 2003 av JoKr Lenke til kommentar
EinarB Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Ikke bruk modemet det er tregere en frossen sirup, få heller nettoperatøren til å hjelpe deg med å konfigurere GPRS, det er betydelig raskere. Netcom Telenor Eller du kan koble deg "gratis" på hos http://www.start.no/ og bare betale tellerskritt med modemet på 21405060. Lenke til kommentar
Vasily Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Jeg har et tele2 abbonement. Jeg har koblet opp over EasyGPRS (Samsung S300 infrarød). Bruker Telenor sitt oppsett for GPRS. Der bruker de nummer *99# brukernavn/passord er S100. Er det billigere hos en annen leverandør? På mitt GPRS oppsett på mobilen står Djuice Wap (telenor) avkrysset som GPRS profil. Har også Tele2 på listen, men den funker ikke. Hvor er det billigere å koble opp med GPRS eller modem (abb start.no). Blir veldig forvirret av dette... Blir koselig med internett på laptopen via mobilen i påsken på hytta .. Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 Jeg brukte mobilen som vanlig modem, men det går jo helt riktig svært, svært sakte. Jeg har Chess-abonnement (Chess bruker Telenors nett). Er det mulig å koble til med GPRS og få høyere hastighet da, eller må man ha et spesielt abonnement for det? Lenke til kommentar
Calm Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 (endret) edit: slettet... har blitt offer for kraftig feilinformasjon fra NetCom's nettsider... Endret 30. desember 2003 av Calm Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 Hvordan får man brukt HSCSD? Lenke til kommentar
covah Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Husk at dersom du bruker begge (eller flere) tidslukene med HSCSD, betaler du også dobble (eller tripple) tellerskritt. Blir veldig dyrt i lengden. Lenke til kommentar
Solidous Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Hvis jeg registrerer meg på Start.no og ringer opp det nummeret via mobilen, betaler jeg da vanlig mobil-minuttpris? Hva er da forskjellen på å ringe opp Netcom's nummer i forhold til Start.no? Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 31. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2003 Hvis jeg registrerer meg på Start.no og ringer opp det nummeret via mobilen, betaler jeg da vanlig mobil-minuttpris? Ja, da ringer du opp et oslonummer, og betaler vanlig takst. Og det går TREGT. Derfor er jeg også interessert i hva HSCSD går ut på... Lenke til kommentar
covah Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 HSCSD går ut på at man slår sammen flere linjer for å få høyere hastighet. På samme måte som man på ISDN har 2 linjer som man kan slå sammen for å få dobbel hastighet (og samtidig betale dobbelt), kan man på moderne mobiltelefoner slå sammen flere linjer for å øke hastigheten. Bruker man 2 linjer, får man 28,8 hastighet, men må betale dobbelt. Lenke til kommentar
Solidous Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Ja, da ringer du opp et oslonummer, og betaler vanlig takst. Og det går TREGT. Derfor er jeg også interessert i hva HSCSD går ut på... Så prisen er den samme om jeg ringer Start.no eller Netcom? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå