Gå til innhold

Norges første boligfelt på vannet. De største husene blir på 200 kvadratmeter

Anbefalte innlegg

Nå har jeg ikke noe grunnlag for å være bastant, men skal en legge ut en helårs flytebrygge som tåler å ha en lekter med hus oppå liggende vil en nok få en og annen utfordring i gave fra forvaltningen. Lovlig eller ikke, så vil det nok bli reaksjoner i forhold til "privatisering av strandsonen" - det kan nok redusere lysten til nakenbading med tilhørende aktiviteter hos freske tenåringer med vår i blodet.

Kravet er vel minimum 100m fra strandsonen. Det var derfor jeg spurte om oppankring i sjøen i stedet for landfast flytebrygge.

I hvaler kommune og sikkert flere andre kommuner har de innført en regel som sier at du ikke kan være forankret/fortøyd i uthavner lengre en 3 dager på samme plass før du må flytte deg.

Er ikke dette bare å omgå ved å ha to oppankringssteder og flytte husprammen hver tredje dag? Hva regnes som flytting? 100m? 1km? Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kravet er vel minimum 100m fra strandsonen. Det var derfor jeg spurte om oppankring i sjøen i stedet for landfast flytebrygge.Er ikke dette bare å omgå ved å ha to oppankringssteder og flytte husprammen hver tredje dag? Hva regnes som flytting? 100m? 1km?

Min oppfattelse av produkter er at dei må være enkle, asosiative osv. Vi har mer en nok støy, duppeditter som det er.

Om vi seier 20% er nødvendigheter vil man oppdage at man er litt i svime med resten. 49% uforstand er ikke usansynlig.

Det vil også gjelde IT, Media, Etteretning og sikring av nett, CO2 fordeling på produkter. Borte vekk og ikke grepet fatt i av noen “Demokratisk” myndighet og NTNU.

Åra går og Pokémon består

Til ære for Katolismen: https://m.youtube.com/watch?v=offeVk26Bn4

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar

Jeg har ikke sjekket opp reglene dvs om de har blitt endret nylig, men det var ihvertfall kul umulig å få registrert en båt som bopel i folkeregisteret. Det betyr at de har/hadde massive problemer med offentlige etater, banker ++++.

Det er mye som forlanger en boligadresse, det kan i de fleste tilfeller ordnes med postboks, og i de tilfeller det ikke går kan man jo alltids ha adressen hjemme hos foreldrene :)

Lenke til kommentar

Det er mye som forlanger en boligadresse, det kan i de fleste tilfeller ordnes med postboks, og i de tilfeller det ikke går kan man jo alltids ha adressen hjemme hos foreldrene :)

Cluet er nok adresse i folkeregisteret. Nokså mange som henter fra og vasker addresser mot folkeregisteret og insisterer på å sende alt (f.eks Bankkort og simkort) til folkeregisterets addresse på deg. Folkeregistret blir nok skeptisk om du bor i en postboks. 

Det er egentlig ikke spesielt om å gjøre for noen bruke adresser som ikke er korrekt, enten det er foreldre med udiagnostisert demens eller ex-ektefeller for den saks skyld. Offentlige myndigheter bør legge til rette for at de som velger den livsstilen der kan gjøre det uten slike unødige hindringer. Det ER jo ikke et lovfestet krav til å ha landjord under senga ehh køya i Norge.

Endret av 1J7HHBGW
Lenke til kommentar

Kjøp 1m^2 på et gods i England for 2 000,-, og få “Baron” eller “Baronesse” tittle på kjøpet.

Bostedsaddresse i England er neppe noe sjakktrekk. Er du meldt utflyttet og oppholder deg for lenge i Norge blir det en passelig stor papirmølle mht skatt osv. Videre er Brexitfarsen et fenomen som fortsatt er aktivt.

Å bli titulert Baron Lortfall kan nok de fleste greie seg uten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...